از ثروتمندترین افراد در سال 2016 بشنوید

به گزارش مجله مدیاپلیر، از ثروتمندان خود ساخته چقدر می دانید؟

بر اساس آخرین برآوردهای اجرا شده به وسیله وب سایت Wealth-X، بخش اعظم اقتصاد جهانی با ارزش 1/46 تریلیون دلار که از فراوری ناخالص داخلی سالانه کشورهای اسپانیا، استرالیا یا مکزیک بیشتر است، به وسیله 50 نفر کنترل می گردد. موسسه Wealth-X که فعالیت اصلی آن آنالیز و موشکافی در خصوص 110 هزار فرد فوق ثروتمند در سراسر جهان است، با استفاده از یک الگوی ارزیابی اختصاصی، پرونده اقتصادی این اشخاص را آنالیز قرار داده و با در نظر گرفتن عوامل جانبی مثل نرخ برابری ارز، ضرایب اقتصادیاتی، اندازه سپرده گذاری، نوع سرمایه گذاری و … اندازه حقیقی ثروت آن ها را محاسبه می نماید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با یکی از آنها آشنا شوید.

از ثروتمندترین افراد در سال 2016 بشنوید

بر اساس نتایج آخرین رده بندی این موسسه، 29 نفر از 50 میلیاردر بزرگ جهان در سال 2016، اهل ایالات متحده هستند و حدود 25 درصد آن ها ثروت خود را در بازار فناوری کسب نموده اند. شرط حضور در این لیست پنجاه نفره، داشتن حداقل 14/3 میلیارد دلار است و جالب اینجاست که بیشتر این افراد، میلیاردر به جهان نیامده اند و ثروت آن ها موروثی نیست. یک سوم از حاضران در این لیست، میلیاردرهای کاملا خودساخته ای هستند که ثروت خود را به وسیله راه اندازی کسب وکارهای عظیمی مثل آمازون، برکشایر هاتاوی، گوگل، نایکی، اوراکل و … به دست آورده اند.

ارزش خالص دارایی: 16/4 میلیارد دلار

سن: 60 سال

تابعیت: هندوستان

نوع فعالیت: صنایع داروسازی

منبع ثروت: شرکت سان فارما (خودساخته)

دیلیپ شانگوی در سال 1982 پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه کلکته، به همکاری با پدرش در خریدوفروش عمده داروهای ژنریک پرداخت. در همین دوره با توجه به نایاب بودن لیتوسان (دارویی برای درمان اختلالات جنون ادواری) در شرق هندوستان، او فرصت را برای فراوری این دارو در داخل کشور مناسب دید. شانگوی با استفاده از همین فرصت کوچک و 1000 دلاری که از پدرش قرض گرفته بود، شرکت صنایع دارویی سان فارما را تأسیس کرد.

سان فارما که در اولین سال فعالیتش به فروش بیش از 100 هزار دلار دست پیدا نموده بود، در سال 1994 به یک شرکت عمومی تبدیل شد و بازار بورس بمبئی، خریدوفروش سهام آن را شروع کرد. بعدازاین اتفاق، سان فرما به سرعت توسعه پیدا کرد و با خرید لابراتوار داروسازی کاراکو در میشیگان در سال 1997، وارد بازار جهانی داروهای ژنریک شد. شانگوی در سال 2012 از سمت ریاست هیئت مدیره سان فارما استعفا داد و اکنون به عنوان مدیرعامل شرکت فعالیت می نماید. در حال حاضر سان فارما 4/5 میلیارد دلار فروش سالانه دارد.

شانگوی اوایل سال 2015 و بعد از اوج گرفتن قیمت سهام سان فارما، در مدت کوتاهی عنوان ثروتمندترین مرد هندوستان را به خود اختصاصی داد. البته او بدون توجه به کاهش یا افزایش ثروتش، به عنوان مؤسس و رئیس هیئت مدیره بنیاد خیریه شانتیلال شانگوی (Shantilal Shanghvi) بارها مبالغ هنگفتی برای برنامه های خیریه آموزشی، بهداشت عمومی و افزایش رفاه جامعه اهدا نموده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1517

به "از ثروتمندترین افراد در سال 2016 بشنوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ثروتمندترین افراد در سال 2016 بشنوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید