آسیایی ها از اروپایی ها جلو زدند

به گزارش مجله مدیاپلیر، موکاش آمبانی هندی به رتبه چهارم ثروتمندترین افراد دنیا صعود کرد.

آسیایی ها از اروپایی ها جلو زدند

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، ثروت خالص موکاش آمبانی- ثروتمندترین فرد آسیا و هند تا خاتمه معاملات هفتگی بورس های آسیا به 80.6 میلیارد دلار رسید تا وی با پیروزیت بتواند برنارد آرنو- دیرعامل برند لویی ویتون که ثروتمندترین فرد فرانسه و اروپا محسوب می گردد را پشت سر بگذارد و به چهارمین فرد ثروتمند در دنیا تبدیل گردد.

آمبانی مالک 42 درصد سهام گروه رلیانس است که در زمینه های مختلفی از جمله املاک و پتروشیمی فعالیت دارد. از ماه مارس تا به امروز ارزش سهام این گروه هندی حدود دو برابر شده است. از ابتدای امسال میلادی تا به امروز ثروت آمبانی هندی 22 میلیارد دلار بیشتر شده است. وی پیشتر نیز پیروز به پشت سر گذاشتن ثروتمندانی چون ایلان ماسک -بنیان گذار و مدیرعامل تسلا و وارن بافت- مدیرعامل گروه برکشایر شده بود.

جایاتی گوش- کارشناس بازار در موسسه جواهر لعل نهرو هند - گفت: در شرایطی که بخش بزرگی از اقتصاد هند با هدف کاهش شیوع بیشتر ویروس کرونا به حال تعطیلی درآمد، سهام شرکت آقای آمبانی عملکرد خیلی خوبی داشته است.

آمبانی که در یک برج 27 طبقه در شهر بمبئی زندگی می نماید یکی از نمادهای شکاف طبقاتی گسترده در هند است که در آن حدود سه چهارم کل ثروت جامعه در اختیار یک دهک بالای درآمدی واقع شده است. با وجود سقوط قیمت نفت در بازارهای دنیای، گروه رلیانس حدود 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری طی یک سال اخیر از طرف های خارجی جذب نموده که در بین آن ها نام شرکت های معروفی نظیر فیس بوک و لیک پارتنرز دیده می گردد.

شرکت فیس بوک نسبت به خرید 10 درصد سهام و گروه و سیلور لیک نیز برای یک درصد سهام شرکت ریلیانس ابراز علاقه نموده اند. شرکت گوگل نیز اخیرا از سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری طی پنج سال در هند خبر داده است که بخش بزرگی از آن به گروه رلیانس مربوط می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 669

به "آسیایی ها از اروپایی ها جلو زدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیایی ها از اروپایی ها جلو زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید