احوال رو به رشد محسن تنابنده در سینما

به گزارش مجله مدیاپلیر، خراسان/ بازی در نقش های سخت و متفاوت در عنکبوت و روزی روزگاری آبـادان و همکاری با اصغر فرهادی و هومن سیدی، تجربه های خوبی را نصیب محسن تنابنده نموده است که مخاطب عام بیشتر با نقش نقی معمولی در سریال مرکز او را می شناسند.

احوال رو به رشد محسن تنابنده در سینما

محسن تنابنده در طول فعالیت هنری خود، همزمان با تلویزیون در سینما هم حضور پررنگی داشته و فیلم های مختلفی بازی نموده است اما این بازیگر بیشتر با مجموعه پرمخاطب مرکز شناخته مـی شـود و محبوبیت خود را بـه واسـطـه آن بـه دست آورده است. تنابنده در سـال هـای اخیر با پیشنهادهایی که در سینما داشته، نقش های چالش برانگیز و متفاوتی را تجربه نموده و در شروع جهت موفقیت های تازه نهاده شده است. تنابنده همکاری با اصغر فرهادی را پشت سر گذاشته و قرار است در فیلم تازه هومن سیدی بازی کند.

بازی در نقش قاتل زنجیره ای

معمولا نقش های منفی بـرای بـازیـگـران جذابیت ویژه ای دارد و از سوی مخاطبان هم مـورد توجه قـرار می گیرد. سال 98 فرصت بازی در چنین نقشی با فیلم عنکبوت اثر ابراهیم ایرج زاد در اختیار محسن تنابنده نهاده شد و او نقش منفی چالش برانگیزی را تجربه کرد. تنابنده در این فیلم نقش یک شخصیت واقعی به نام سعید حنایی را بازی کرد که به قاتل عنکبوتی مشهور است. چهره این قاتل زنجیره ای به تصویری که از اراذل و اوباش یا شخصیت های شرور با ظاهر عجیب وغریب در فکر داریم شباهتی ندارد. در پس ظاهر آرام و معمولی او، یک قاتل زنجیره ای پنهان شده است. چهره محسن تنابنده با گریمی که در فیلم دارد، تا حد زیادی به چهره واقعی سعید حنایی نزدیک شده و او انتخاب مناسبی برای این نقش بـوده اسـت. چالش اصلی تنابنده بـرای بـازی در این نقش، نشان دادن همان تضاد ظاهر و باطن او و رعب و وحشتی بوده که باید در دل مخاطب بیندازد. بنابراین بازی در نقش یک قاتل زنجیره ای، تجربه سخت و متفاوتی را برای تنابنده رقم زده است. عنکبوت سال گذشته مجوز اکران دریافت کرد اما هنوز فرصت نمایش عمومی پیدا ننموده است. اکنون محسن تنابنده در انتظار نمایش این فیلم است تا یکی از متفاوت ترین نقش هایش روی پرده سینما دیده گردد و توجه را جلب کند.

چالش لهجه و ایفای نقش پدری مسن

این بازیگر سال 99 در اولین فیلم حمیدرضا آذرنگ با نام روزی روزگاری آبادان هم نقشی متفاوت را تجربه کـرد. تنابنده در این فیلم بازی در نقش کاراکتری بسیار عظیم تر از سن واقعی خودش را تجربه نموده و نقش مصیب همسر فاطمه معتمدآریـا را برعهده داشته است. ایـن شخصیت به مواد مخدر اعتیاد دارد و این موضوع را از خانواده خود پنهان می نماید، بنابراین خیلی سریع کنترل خود را از دست می دهد، عصبی می گردد و با همسر و فرزندانش درگیر است. محسن تنابنده در این فیلم به خوبی در راه رفتن، نشست و برخاست و حرکاتش، سعی نموده شبیه یک فرد معتاد، افسرده و ناامید باشد. او با بازی خوب خود آشفتگی و آرام و قرار نداشتن مصیب را نشان می دهد و بر لهجه آبادانی شخصیت هم مسلط است، در نتیجه مخاطب کاملا او را به اسم پدری مُسن و اهل آبادان باور می نماید. روزی روزگـاری آبـادان سال گذشته در جشنواره فجر رونمایی و تنابنده برای بازی در آن نامزد برترین بازیگر نقش اول مرد شد.

همکاری با اصغر فرهادی

محسن تنابنده سال گذشته بـا بـازی در قهرمان یکی از مهم ترین تجربیات زندگی حرفه ای خود را پشت سر گذاشت و همچنان در جهت موفقیت حرکت کرد. همکاری با کارگردان خـوش سابقه ای مانند اصغر فرهادی در کارنامه او اتفاق مهمی است که حتما در ادامـه جهت او در سینما تاثیرگذار خواهد بود. او در این فیلم برای اولین بار با امیر تازهی همبازی شده و شاهد ترکیب بازیگران تازه ای در قهرمان خواهیم بود. با توجه به توانایی فرهادی در بازی گرفتن از بازیگران خود، پیش بینی این که احتمالا بازی خوبی از تنابنده در این فیلم خواهیم دیـد، سخت نیست. این بازیگر 22 تیرماه با اولین نمایش قهرمان در جشنواره کن، در این رویـداد سینمایی دیده خواهد شد.

حضور در فیلم هومن سیدی

خبر مربوط به تازهترین فعالیت سینمایی محسن تنابنده هم نوید یک اتفاق خوب را در کارنامه این بازیگر می دهد. محسن تنابنده قرار اسـت در فیلم تازه هومن سیدی به نـام جنگ جهانی سوم ایفای نقش کند و بـرای اولین بار با این کارگردان همکاری داشته باشد. هومن سیدی سابقه طولانی در زمینه کارگردانی ندارد اما آثاری خوش ساخت جلوی دوربین برده است و موفقیت آن ها باعث می گردد سیدی را به اسم کارگردانی خـوش سابقه بشناسیم. تجربه همکاری با این کارگردان، می تواند موفقیت هایی برای محسن تنابنده به همراه داشته باشد. بازی در نقش های سخت و متفاوت در عنکبوت و روزی روزگاری آبـادان، همکاری با اصغر فرهادی و هومن سیدی، تجربه های خوبی را نصیب این بازیگر کـرده و صندلی او را در سینما تغییر داده است، باید دید او در ادامه چه انتخاب هایی خواهد داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1245

به "احوال رو به رشد محسن تنابنده در سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احوال رو به رشد محسن تنابنده در سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید