آخرین شرایط تالاب های کشور، زاینده رود، رودخانه دائمی که در فصل تابستان خشک می شود

به گزارش مجله مدیاپلیر، مدیرکل دفتر حفاظت احیای تالاب های کشور درباره آخرین شرایط تالاب های کشور توضیحاتی ارائه داد.

آخرین شرایط تالاب های کشور، زاینده رود، رودخانه دائمی که در فصل تابستان خشک می شود

مسعود باقرزاده مدیرکل دفتر حفاظت احیای تالاب های کشور در گفت وگو با خبرنگار ، درباره آخرین شرایط تالاب های کشور در فصل تابستان اظهار کرد: تالاب های ساحلی کشور در فصل تابستان معمولا با کم آبی روبرو هستند، بنابراین پیش بینی می شود که این تالاب ها در فصل تابستان خشک شوند.

وی اضافه نمود: تا به امروز تالاب های ساحلی کشور مشکل خاصی نداشتند و اگر آب ها را هدایت کنیم، امید است که تالاب ها با کم آبی روبرو نشوند.

مدیرکل دفتر حفاظت احیای تالاب های کشور درباره آخرین شرایط خلیج گرگان (تالاب میانکاله) گفت: در حال حاضر پایین آمدن سطح آب دریا باعث شده است که تالاب میانکاله خشک شود و اتفاقی که چند ماه پیش در خصوص تلفات پرندگان در این منطقه پیش آمد، سبب شد تا انجام راهکار های رفع مسائل این تالاب به تعویق افتد.

باقرزاده با بیان اینکه ورود آلودگی ها به آب مشکل اصلی تالاب ها است، شرح داد: تالاب ها نقشی اساسی در محیط زیست و اکوسیستم دارند، حتی می توان گفت که ارزش اقتصادی یک تالاب چند برابر ارزش یک زمین کشاورزی است.

وی درباره شرایط زاینده رود گفت: زاینده رود، رودخانه ای به وسعت 300 کیلومتر است که ما آن را به 80 قطعه تقسیم کردیم و متأسفانه چند سالی می شود که این رودخانه دائمی در فصل تابستان خشک می شود.

مدیرکل دفتر حفاظت احیای تالاب های کشور شرح داد: چندین بار برای حل مسائل زاینده رود تصمیم گرفته شده است، اما باید گفت که این رودخانه مسائل ریشه ای فراوانی دارد.

باقرزاده گفت: چندین دوره کارگروه احیای زاینده رود با نام های مختلف تشکیل شده است و ما باید بتوانیم تصمیم بگیریم که چگونه این میزان آب کم را تقسیم کنیم.

وی با اشاره بر اینکه سرعت احیای تالاب ها به کندی پیش می رود، گفت: هنر مدیریت در زمینه های زیست محیطی این است که دوراندیش باشیم، به عنوان کارشناس هر تصمیمی که برای هر تالابی گرفته شده، مقطعی بوده است.

  • تالاب 4200 هکتاری تهران به طور کامل آبگیری شد/ بندعلی خان میزبان پرندگان مهاجر
  • آبگیری 6هزار هکتار از تالاب بندعلیخان در زمستان امسال
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 695

به "آخرین شرایط تالاب های کشور، زاینده رود، رودخانه دائمی که در فصل تابستان خشک می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط تالاب های کشور، زاینده رود، رودخانه دائمی که در فصل تابستان خشک می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید