4 مزیت شگفت انگیز دارچین برای سلامتی

به گزارش مجله مدیاپلیر، شفقنا/ دارچین رایحه متمایزی دارد و به بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها عطر و طعم گرمی می بخشد. این ادویه همچنین دارای آنتی اکسیدان های قدرتمندی است که می تواند سلامت شخص را بهبود بخشد. حتی ممکن است در مدیریت دیابت نوع 2 مفید باشد. در اینجا چهار مزیت دارچین آورده شده است.

4 مزیت شگفت انگیز دارچین برای سلامتی

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

دارچین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می نماید

دارچین مملو از ترکیباتی مانند پرویانیدین ها و پلی فنول ها است که اثرات آنتی اکسیدانی قدرتمندی را ایجاد می نمایند.

آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد که مولکول های ناپایداری هستند و از هر دو منبع خارجی مانند آلودگی و فرآیندهای طبیعی بدن مانند هضم به بدن می آیند، مبارزه می نمایند. وقتی رادیکال های آزاد زیادی در بدن وجود دارد، استرس اکسیداتیو ایجاد می گردد. استرس اکسیداتیو با مسائل مزمن سلامتی مانند بیماری های قلبی عروقی و سرطان مرتبط است.

دارچین حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است. در حقیقت ، یک مطالعه 2005 در مقایسه 26 ادویه جات مختلف - از جمله دارچین، سیر، پونه کوهی و میخک - نشان داد که دارچین یکی از بالاترین سطح فعالیت آنتی اکسیدانی را دارد.

دارچین التهاب را کاهش می دهد

دارچین همچنین حاوی چندین فلاونوئید مانند کوئرستین است که باعث کاهش التهاب در بدن می گردد. فلاونوئیدها ترکیبات طبیعی هستند که در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند.

التهاب بخشی از پاسخ سیستم ایمنی بدن است و در بعضی موارد نیز مفید است. اما، وقتی التهاب طولانی یا مزمن گردد، می تواند منجر به بیماری هایی مانند بیماری قلبی و آرتروز گردد. کاهش التهاب می تواند خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش دهد و به مدیریت علائم مربوط به التهاب مانند درد یاری کند.

یک تجزیه و تحلیل 2020 اثرات دارچین بر روی التهاب را آنالیز کرد و دریافت که دوز 1.5 گرم تا 4 گرم روزانه پودر دارچین باعث کاهش سطح پروتئین واکنش پذیر C می گردد - پروتئینی که معمولاً به عنوان نشانگر التهاب استفاده می گردد.

از مکمل دارچین به تنهایی نباید برای درمان التهاب استفاده گردد، اما درعوض می تواند یک گزینه درمانی اضافی باشد که توسط پزشک همراه با سایر مراقبت های پزشکی پیشنهاد می گردد.

دارچین ممکن است به مدیریت دیابت نوع 2 یاری کند

تحقیقات اخیر شواهد متناقضی در خصوص توانایی دارچین در مدیریت دیابت نوع 2 پیدا نموده است. برای مبتدیان، بسیاری از مطالعات کشف نموده اند که می تواند سطح قند خون را کاهش دهد.

یک مطالعه کوچک در سال 2006 روی بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که 3 گرم پودر دارچین در روز به مدت چهار ماه در مقایسه با دارونما در کاهش سطح قند خون ناشتا موثر است.

یک مطالعه دیگر نشان داد که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که 500 میلی گرم دارچین دو بار در روز مصرف می نمایند ، هموگلوبین A1C پایین تری نسبت به کسانی که فقط تحت مراقبت های معمول مدیریت دیابت قرار می گیرند دارند.

دارچین ممکن است سطح کلسترول را کاهش دهد

بعضی مطالعات نشان داده اند که دارچین ممکن است تأثیر مثبتی بر سطح کلسترول داشته باشد.

به عنوان مثال ، یک مطالعه کوچک در سال 2003 در بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که دارچین در دوزهای مختلف یک تا شش گرم در روز باعث کاهش کلسترول کل، تری گلیسیریدها و لیپوپروتئین های با چگالی کم (LDL) - نوع بد کلسترول می گردد می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

مقادیر بالای کلسترول LDL می تواند در عروق پلاک ایجاد نموده و جریان خون را کاهش داده و اکسیژن رسانی به اندام های حیاتی را کاهش دهد که منجر به حملات قلبی و مغزی می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 783

به "4 مزیت شگفت انگیز دارچین برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 مزیت شگفت انگیز دارچین برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید