گلکسی S21 فن ادیشن در بعضی کشورها با اگزینوس 2100 عرضه می گردد

به گزارش مجله مدیاپلیر، سامسونگ روز گذشته به صورت رسمی از گوشی گلکسی S21 فن ادیشن رونمایی کرد. در مراسم رونمایی از این محصول حرفی از عرضه آن با تراشه اگزینوس 2100 زده نشد اما به نظر می رسد گلکسی S21 فن ادیشن قطعا با این تراشه در بعضی از بازارها در دسترس قرار می گیرد.

گلکسی S21 فن ادیشن در بعضی کشورها با اگزینوس 2100 عرضه می گردد

در سال 2021 قرار بود سامسونگ از پرچم دار مالی خود با نام گلکسی S21 فن ادیشن رونمایی کند. در سال 2020 نسخه لایت گلکسی نوت 10 و S10 و کمی بعد نسخه ارزان سری گلکسی S20 با پسوند فن ادیشن راهی بازار شدند و آنقدر در بین کاربران محبوبیت پیدا کردند که سامسونگ تصمیم گرفت در سال 2021 هم به سیاست خود مبنی بر عرضه پرچم داران ارزان ادامه دهد که اینطور نشد.

تاریخ رونمایی و عرضه گلکسی S21 فن ادیشن هربار به دلایل مختلف به تعویق می افتاد و اصلا هیچ ایده ای نداشتیم که این اتفاق در نهایت چه زمانی رخ می دهد تا اینکه حدود یک ماه پیش جان پراسر که یکی از معروف ترین افشاگران حوزه فناوری به شمار میرود، یکی از روزهای نمایشگاه CES 2022 را به عنوان تاریخ رونمایی از این گوشی پیش بینی کرد که اتفاقا درست هم از آب عایدی و روز گذشته شاهد این اتفاق بودیم.

اما سامسونگ حین رونمایی از گلکسی S21 فن ادیشن حرفی از مدل اگزینوس 2100 نزد. بنابراین بسیاری از کاربران اینطور تصور کردند که شاید شرکت کره ای نمی خواهد این گوشی را با پردازنده اختصاصی خود راهی بازار کند. اگرچه بسیاری از کاربران از این بابت مسرور شدند اما تجهیز گلکسی S21 فن ادیشن به اسنپدراگون 888 به این معنا بود که همه بازارها نمی توانند این گوشی را برای فروش در دسترس کاربران خود قرار دهند. چون اگر به خاطر داشته باشید مشکل تراشه هم یکی از دلایلی بود که مانع سامسونگ برای رونمایی زودهنگام از پرچم دار ارزان اش شده بود.

هرچند با توجه به فهرست منتشر شده، به نظر می رسد گلکسی S21 فن ادیشن قطعا در بعضی از بازارها با تراشه اختصاصی شرکت کره ای یعنی اگزینوس 2100 راهی بازار می گردد. یکی از این بازارها استرالیا است که یکی از خرده فروش ها تحت عنوان هاروی نورمن آن را در فهرست فروش خود قرار داد. در این فهرست هم به وضوح آمده که اگزینوس 2100 به عنوان قلب تپنده در این گوشی ایفای نقش خواهد نمود.

سامسونگ معمولا در وب سایت رسمی خود در رابطه با نوع تراشه بکار رفته در گوشی هایش اطلاعات زیادی را قرار نمی دهد به همین دلیل نتوانستیم به وسیله وب سایت رسمی خود شرکت جزئیاتی در این رابطه کسب کنیم. با این حال بعید به نظر می رسد اطلاعات منتشر شده از سوی این خرده فروش استرالیایی اشتباه باشند. حال باید منتظر ماند و دید چه پیش می آید.

اگزینوس 2100 هم درست مانند اسنپدراگون 888 از هشت هسته با فناوری و لیتوگرافی مشابه بهره می برد. یعنی هر دو پردازنده از چینش 1 + 3 + 4 روی تراشه ای 4 نانومتری بهره می برند که اگرچه فرکانس هسته ها در اگزینوس بیشتر است اما به صورت کلی اسنپدراگون 888 در مصرف انرژی و عملکرد گرافیکی دست بالا را به نسبت رقیب دارد و در عکاسی هم از سیستم پردازش تصویر بهتری بهره می برد. هرچند در استفاده معمولی فرق بین دو پردازنده محسوس نیست و می توانند برترین تجربه را در اختیار کاربران قرار دهند.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1469

به "گلکسی S21 فن ادیشن در بعضی کشورها با اگزینوس 2100 عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S21 فن ادیشن در بعضی کشورها با اگزینوس 2100 عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید