کرونا در اروپا، از رکود مالی تاریخی در منطقه یورو تا افزایش مناطق قرمز کرونایی

به گزارش مجله مدیاپلیر، جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا از افزایش مناطق قرمز کرونایی در این اتحادیه و رکود مالی تاریخی در منطقه یورو حکایت دارد.

کرونا در اروپا، از رکود مالی تاریخی در منطقه یورو تا افزایش مناطق قرمز کرونایی

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا در بسیاری کشورهای اروپایی همچنان جولان می دهد و با کاهش تدریجی محدودیت ها فرصت مناسبی برای شیوع مجدد پیدا نموده است.

جدیدترین اخبار کرونایی حاکی از آن است که که موارد جدید ابتلا به کرونا در ایالت براندنبورگ آلمان افزایش چشمگیری داشته و تعداد مبتلایان جدید در 24 ساعت گذشته به بیشترین میزان از ماه می رسیده است. از روز پنج شنبه تا آدینه 27 مورد ابتلای جدید به کرونا در این ایالت آلمان گزارش شده است.

رکود مالی چشمگیر در دانمارک

بازده مالی دانمارک هم در دوران بحران کرونا به شدت کاهش پیدا نموده است. بر اساس ارزیابی اداره آمار دانمارک فراوری ناخالص داخلی در ماه های آوریل تا ژوئن در مقایسه 3 ماهه قبل از آن حدود 7.4 درصد در دانمارک کاهش داشته است. بر این اساس این آمار شدید ترین کاهش بازده مالی از زمان ارزیابی های 3 ماهه اوضاع مالی این کشور در اوایل سال 1990 را نشان می دهد.

آلمان در آستانه موج دوم کرونا

کارل لایترباخ، از کارشناسان بهداشت حزب سوسیال دموکرات آلمان هم این کشور را در آستانه وقوع موج دوم کرونا ارزیابی نموده و با تاکید بر اینکه این پاندمی هنوز تمام نشده به رفتارهای بی احتیاطی شهروندان انتقاد سختی وارد کرد.

کرونا عامل تیرگی روابط بین انگلیس و فرانسه

پاریس می خواهد روی طرح انگلیس برای قرنطینه اجباری مسافران از این کشور واکنش نشان داده و اقدام متقابل و مشابهی را برای مسافران از انگلیس در پیش گیرد. یک مقام دولتی در وزارت خارجه فرانسه روز آدینه در پیامی توئیتری اعلام نمود : ما درباره تصمیم انگلیس در این باره متاسفیم و برای بازگشت به شرایط نرمال امیدواریم.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف دولت انگلیس مسافران از کشورهای فرانسه و هلند از روز یکشنبه باید در قرنطینه دو هفته ای اجباری قرار گیرند.

البته فرانسه در دوران بحران کرونا کاملا با قرنطینه اجباری مسافران مخالف است؛ اما انگلیس را به اجرای چنین طرحی تهدید نموده است.

دولت فرانسه پاریس را منطقه خطر کرونایی اعلام نمود

دولت فرانسه هم پاریس و بخشی هایی از سواحل مدیترانه در اطراف مارسی را به عنوان مناطق پر خطر کرونایی اعلام نموده است. این شرایط مقامات محلی را بر آن داشته تا مجددا محدودیت های تردد گسترده ای را در این منطقه در دستور کار قرار دهند.

افزایش چشمگیر آمار مبتلایان روزانه در آلمان

آمار مبتلایان روزانه به کرونا در آلمان مجددا با افزایش روبرو شده است. نهادهای بهداشتی در آلمان با استناد به آمار های انستیتو رابرت کخ تا شب گذشته از ابتلای 1449 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع دادند که از ماه می بی سابقه بوده است.

درخواست لوکزامبورگ از آلمان برای لغو محدودیت های سفر علیه این کشور

ینز آزلبورن، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ هم اعلام نموده که کشورش دیگر یک منطقه خطر کرونایی نیست. وی قرار دریافت کشورش در لیست قرمز کرونایی آلمان را دیگر فاقد هیچ پایه و اساسی دانسته و از کاهش آمار مبتلایان جدید به کرونا در کشورش اطلاع داد.

وی تاکید نمود که از دولت آلمان انتظار دارد هر چه سریع تر این کشور را از لیست مناطق خطر کرونایی خود که محدودیت هایی برای مسافرانش ایجاد می نماید خارج کند.

اواسط ماه جولای کشور لوکزامبورگ از طرف انستیتو رابرت کخ آلمان به عنوان منطقه خطر کرونایی اعلام شد. البته لوکزامبورگ از همان شروع این اقدام آلمان را رد نموده و افزایش آمار مبتلایان در کشورش را ناشی از افزایش تست گیری ها دانست.

بالاترین رکود آمار مبتلایان روزانه در فرانسه

کشور فرانسه هم از بالاترین رکورد آمار مبتلایان روزانه از زمان شیوع ویروس کرونا اطلاع داده است. مقامات بهداشتی این کشور از ابتلای 2669 مورد جدید به کرونا در 24 ساعت در این کشور اطلاع داده اند.

مارکوس زودر، نخست وزیر ایالت بایرن و رئیس حزب دولتی سوسیال مسیحی آلمان هم درباره افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا هشدار داده و تاکید نمود: شرایط بی شباهت به موج اول کرونا در ماه مارس نیست.

وی تاکید نمود که دربسیاری مناطق آلمان افزایش شمار مبتلایان گزارش شده و در سراسر اروپا هم شمار روزافزون مناطق خطر کرونایی دیده می گردد. وی گفت: نگرانی ها در این باره بیش از حد موجه است.

رکود مالی تاریخی در منطقه یورو

بحران کرونا آسیب جدی به شرایط مالی منطقه یورو وارد نموده است. فراوری ناخالص داخلی در این منطقه در سه ماهه دوم امسال میلادی حدود 12.1 درصد نسبت به سه ماهه قبلی کاهش داشته که این رکود از سال 1995 بی سابقه بوده است. اداره آمار اروپا (یورو استات) روز آدینه این خبر را اعلام نمود.

جدیدترین آمار ابتلا به کرونا در اروپا

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که شمار مبتلایان جدید به کرونا در کشورهای مهم اروپایی همچنان در حال افزایش است و تا به حال 355856 نفر در اسپانیا به کرونا مبتلا شده و 28605 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 313798 نفر به کرونا مبتلا شده و 41347 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 252235 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 35231 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 222269 نفر به کرونا مبتلا شده و 9281 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 209365 نفر به کرونا مبتلا شده و 30388 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 680

به "کرونا در اروپا، از رکود مالی تاریخی در منطقه یورو تا افزایش مناطق قرمز کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از رکود مالی تاریخی در منطقه یورو تا افزایش مناطق قرمز کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید