تور چین: چین و کشف عمیق ترین حفره دنیا حفره اژدها

به گزارش مجله مدیاپلیر، چین ادعا می نماید که عمیق ترین حفره جهان را کشف نموده است.

حفره اژدها، گودالی به عمق 300 متر که در دریای جنوب چین واقع شده است، بزرگ ترین حفره جهانست.

تور چین: چین و کشف عمیق ترین حفره دنیا حفره اژدها

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این حفره در نقطه ای از زمین قرار گرفته است که کشورهای ویتنام، مالزی، اندونزی، برونئی، فیلیپین، تایوان و چین ادعای مالکیت آن را دارند ـ منطقه ای سرشار از منابع طبیعی و محل تقابل خطوط کشتیرانی ـ یکی از نظامی ترین نقاط دنیا محسوب می گردد.

به گزارش شین هوآ (خبرگزاری رسمی دولت چین)، این حفره آبی که محلی ها آن را به نام چشم می شناسند در بستر جزایر بحث برانگیز پاراسل (Paracel Islands) قرار گرفته است ـ جزایری که مورد ادعای چین، تایوان و ویتنام است.

پیش از این چاله ای به عمق 202 متر در باهاماس عمیق ترین چاله آبی رنگ در دنیا بود. چاله آبی حفره ای بزرگ در میان اقیانوس است که می توان آن را از روی سطح آب نیز تشخیص داد.

به گفته پروفسور دانشگاه Ocean University of China، یانگ زوشنگ، تحقیقات بسیاری برای میزان گیری عمق این حفره اجرا شده است.

و هم چنین می گوید:

تخمین عمق حفره باید به وسیله یک سلسله درجه بندی ها انجام می شد ـ برای مثال، درجه بندی سطح جزر و مد آب، درجه حرارت، میزان نمک و چگالی آب. اما بدون توجه به نوع درجه بندی، عمق این حفره باید چیزی حدود 300 متر باشد.

حفره های آبی سطح زمین در عصر یخبندان بوجود آمده اند.

بومیان این منطقه این چاله را برای هزاران سال چاله اژدها می نامیدند. محققان عمق این چاله را با استفاده از روبات های زیردریایی آنالیز نموده و پیروز به شناسایی بیش از 20 گونه آبزی نو شدند. این درحالی است که در عمق 100 متری هیچ اکسیژنی در آب وجود ندارد، از این رو انتظار تماشا موجود زنده ای در این عمق نمی رود.

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1499

به "تور چین: چین و کشف عمیق ترین حفره دنیا حفره اژدها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: چین و کشف عمیق ترین حفره دنیا حفره اژدها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید