اقتصاد چین سرپا می گردد

به گزارش مجله مدیاپلیر، بانک جهانی پیش بینی کرد رشد مالی سال جاری چین به دو درصد برسد.

اقتصاد چین سرپا می گردد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، بانک دنیای در گزارش جدیدی به آنالیز شرایط اقتصاد چین در ماه های خاتمهی امسال پرداخت. به گفته این بانک، چین تنها اقتصاد عظیم منطقه شرق آسیا خواهد بود که با وجود تبعات سنگین کرونا رشد اقتصادی مثبت را تجربه خواهد نمود و رشد دو درصدی برای آن در امسال پیش بینی شده است. انتظار می رود فرایند رشد اقتصاد چین در سال آینده شتاب بسیار بیشتری بگیرد و به 7.9 درصد برسد.

به گفته بانک دنیای در شرایطی که متوسط رشد کشورهای منطقه در امسال منفی 3.5 درصد خواهد بود، چین به یاری تقویت مخارج دولتی و تقاضای واردات محصولات ساخت این کشور خواهد توانست تا از خطر رشد منفی بگریزد. به گفته بانک دنیای، شرایط اقتصادی منطقه شرق آسیا در بدترین شرایط خود از سال 1967 واقع شده است و به مانند دیگر کشورهای دنیا، خطر رکود برای کشورهای این منطقه کاملا جدی است.

بانک دنیای هم چنین با اشاره به پیامدهای کرونا روی شرایط معیشتی مردم از احتمال افزوده شدن 38 میلیون نفر به شمار فقیران منطقه تا خاتمه امسال خبر داده است. انتظار می رود رشد اقتصادی ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و اندونزی منفی باشد.

از زمان شیوع کرونا کاهش فعالیت های اقتصادی در دنیا باعث کاهش تقاضا برای واردات محصولات چینی شده بود. هم چنین بخشی از شرکت ها ظرفیت تولیدی خود را به کشورهای ارزان تری نظیر فیلیپین و ویتنام منتقل کردند اما با از سرگیری تدریجی فعالیت ها، تقاضا برای محصولات چینی در دنیا بار دیگر رونق گرفته است که خبر خوبی برای این کشور محسوب می گردد.

دولت و بانک مرکزی چین نیز به حمایت گسترده خود از بازارهای اقتصادی ادامه می دهند. بانک مرکزی چین تزریق نقدینگی هفتگی خود به بازارها را به بالاترین سطح تاریخی خود رسانده و دولت نیز مالکیت و سرمایه گذاری خارجی در این کشور را تسهیل نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 747

به "اقتصاد چین سرپا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد چین سرپا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید