پژوهش علمی جدید برای شناسایی سیارات دارای امکان حیات

به گزارش مجله مدیاپلیر، به گزارش خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، هدف از این تحقیق کاستن از تعداد و دامنه سیاراتی است که در دنیا به عنوان اهداف تحقیقاتی و پژوهشی ستاره شناسان به منظور یافتن حیات مطرح هستند.

پژوهش علمی جدید برای شناسایی سیارات دارای امکان حیات

پژوهشگران تا به امروز با یاری دریافت از تعدادی از تلسکوپ های فضایی توانسته اند بعضی از سیاراتی را که حیات در آنها ممکن است شناسایی نمایند، اما رسیدن به جمع بندی در این زمینه با توجه به مسافت بسیار دور و ضعف فناوری امروزی ناممکن است.

در نتیجه، محققان با تمرکز بر روی منطقه ای از کهکشان راه شیری که محل تجمع 70 درصد از ستاره های کوتوله است، امیدوارند سیاره های دارای امکان حیات را در این بخش از دنیا شناسایی نمایند. تحقیق در خصوص تشعشعات ستاره های این قسمت از کهکشان راه شیری و نیز نحوه چرخش سیاره های این منطقه به دور ستاره های خود نیز به شناسایی دقیق تر سیارات دارای امکان حیات یاری می نماید.

تشعشعات ستاره ها موجب گرم شدن یا سرد شدن جو سیاره های صخره ای می گردد و از این طریق می توان دریافت که امکان وجود آب در سیارات مذکور وجود دارد یا خیر. ستاره شناسان می گویند سیاره هایی که به دور ستاره های کوتوله یا کوچک تر می گردند به احتمال زیادتر کماکان دارای آب هستند ، زیرا انرژی این ستاره ها برای تبخیر سریع آب موجود در سیارات کمتر است.

قرار است این پژوهش ظرف ماه های آینده با همکاری محققان دانشگاه های مختلفی در آمریکا با ناسا تکمیل گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 128

به "پژوهش علمی جدید برای شناسایی سیارات دارای امکان حیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهش علمی جدید برای شناسایی سیارات دارای امکان حیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید