ویرجین گالاکتیک 4 فضانورد به مدار زمین برد

به گزارش مجله مدیاپلیر، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس، این نقطه عطفی برای شرکت ویرجین گالاکتیک به شمار میرود که بلندپروازی های زیادی دارد.

ویرجین گالاکتیک 4 فضانورد به مدار زمین برد

این ماموریت از بندرفضایی آمریکا در نیومکزیکو و در ساعت 14:30 دقیقه به وقت گرینوویچ انجام شد و 58 دقیقه بعد به فضای زیر مدار زمین رسید.

هواپیمای فضایی چند دقیقه پس از شناور ماندن در ارتفاع 85.1 کیلومتری زمین، به بندر فضایی بازگشت و در ساعت 15:42 دقیقه به وقت گرینویچ فرود آمد.

مشتریان این ماموریت نیروی هوایی ایتالیا و شورای ملی تحقیقات این کشور بودند که در سال 2019 میلادی این سفر را برای انجام تحقیقات در مدار زمین رزرو کردند.

به نوشته پرس اسوسیشنز، علاوه بر 3 فضانورد ایتالیایی کولین بنت فضانورد ویرجین گالاکتیک ماموریت را رهبری می کرد. حدود 15 دقیقه بعد و پس از انجام 13 آزمایش علمی 4 سرنشین هواپیمای فضایی به سلامت روی زمین فرود آمدند.

یکی از فضانوردان یک لباس مخصوص پوشیده بود که داده های بیومتریک و واکنش های فیزلوژیکی را رصد می کرد. فضانورد دیگر آزمایشی با حسگرهای ردیاب ضربان قلب، عملکرد مغز و پارامترهای دیگر در گرانش اندک انجام داد.

فضانورد سوم نیز رفتار ترکیب خاصی از مایعات و جامدات در این محیط را ارزیابی کرد.

کل ماموریت مذکور Galactic01 نام گرفته که حدود 90 دقیقه طول کشید. شرکت ویرجین گالاکتیک تصمیم دارد به تدریج مشتریان را در ازای دریافت وجه به فضا ببرد و اعلام نموده در 10 سال گذشته حدود 800 بلیت فروخته است.

این ماموریت یک ماه پس از آن انجام شد که ریچارد برانسون گفت فعالیت شرکت ویرجین اوربیت متوقف شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 تیر 1402 بروزرسانی: 9 تیر 1402 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1780

به "ویرجین گالاکتیک 4 فضانورد به مدار زمین برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویرجین گالاکتیک 4 فضانورد به مدار زمین برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید