نوشیدن قوه ممکن است خطر مرگ ناشی از سرطان دهان را کاهش دهد

به گزارش مجله مدیاپلیر، تحقیقات انجمن سرطان امریکا نشان می دهد که بین مصرف قهوه کافئین دار و کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان دهان و گلو ارتباط معنی داری وجود دارد.

نوشیدن قوه ممکن است خطر مرگ ناشی از سرطان دهان را کاهش دهد

محققان معتقدند خطر مرگ ناشی از این سرطان کشنده، در افرادی که بیش از 4 فنجان قهوه در روز می نوشند، یک دوم افرادی است که گاه گاهی قهوه می نوشند و یا اصلا از این نوشیدنی استفاده نمی نمایند.

مطالعات اپیدمیولوژی قبلی نشان داده بودند که قهوه خطر ابتلا به سرطان های دهان و گلو را کاهش می دهد. در این مطالعات که از سال 1982 شروع شده بود، ارتباط بین مصرف قهوه کافئین دار، قهوه بدون کافئین و همچنین چای، با سرطان های کشنده دهان و گلو مورد آنالیز نهاده شد.

از میان 968432 مرد و زن سالم، 868 مورد مرگ ناشی از سرطان دهان و گلو در طی مدت مطالعه گزارش شد. محققان دریافتند که مصرف بیش از 4 فنجان قهوه کافئین دار در روز، موجب 49 درصد کاهش در خطر مرگ ناشی از سرطان های دهان و گلو می گردد.

قهوه یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در سراسر دنیا به شمار می رود و حاوی آنتی اکسیدان ها، پلی فنل ها و بسیاری از ترکیبات فعال است که از ابتلا و پیشرفت سرطان های مختلف پیشگیری می نماید.

سرطان دهان و گلو جزو 10 سرطان شایع در دنیا هستند. این تحقیق نشان داد که مصرف قهوه کافئین دار خطر ابتلا، گسترش و مرگ ناشی از سرطان های دهان و گلو را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 335

به "نوشیدن قوه ممکن است خطر مرگ ناشی از سرطان دهان را کاهش دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشیدن قوه ممکن است خطر مرگ ناشی از سرطان دهان را کاهش دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید