موشک هایپرسونیک، جدیدترین دستاورد نظامی فوق پیشرفته که ایران را به چین ، روسیه و آمریکا رساند! (تور روسیه ارزان)

به گزارش مجله مدیاپلیر، با فراوری موشک بالستیک هایپرسونیک ایران به جمع چند کشور معدودی پیوسته است که از این فناوری پیشرفته نظامی برخوردار هستند.

موشک هایپرسونیک، جدیدترین دستاورد نظامی فوق پیشرفته که ایران را به چین ، روسیه و آمریکا رساند! (تور روسیه ارزان)

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، اسلحه هایپرسونیک به موشک یا پرتابه ای گفته می گردد که با سرعت 5 تا 25 برابر سرعت صوت حرکت می نماید. برای پی بردن به سرعت وحشتناک زیاد این اسلحه کافی است بدانیم در این سرعت ها پرتابه در یک ثانیه بین 2 تا 8 کیلومتر را طی می نماید.

کمتر از این سرعت مافوق صوت یا مادون صوت است که طیف وسیعی از موشک ها، پرتابه ها و هواگردها را در خود جای می دهد.

در سرعت هایپرسونیک مولکول های اتمسفر به حالتی از ماده به نام پلاسما تبدیل می شوند. کنترل پرتابه و ارتباط الکترونیک در حالت پلاسما از چالش های فنی ساخت سلاح هایپرسونیک است.

تنها سلاح هایی که به سرعتی فراتر از هایپرسونیک می رسند، جنگ افزارهای انرژی راهنمایی شده مانند سلاح های لیزری هستند.

لحظه پرتاب موشک هاپیرسونیک روسی آوانگارد

در حال حاضر فقط کشورهای روسیه، چین، آمریکا و هند به فناوری ساخت اسلحه هایپرسونیک در کلاس موشک های بالستیک، کروز و ریل گان دست پیدا نموده اند.

حال که فرمانده نیروی هوافضای سپاه از ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته خبر داده است، ایران هم به جمع کشورهای بالا پیوسته است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 آبان 1401 بروزرسانی: 19 آبان 1401 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1680

به "موشک هایپرسونیک، جدیدترین دستاورد نظامی فوق پیشرفته که ایران را به چین ، روسیه و آمریکا رساند! (تور روسیه ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موشک هایپرسونیک، جدیدترین دستاورد نظامی فوق پیشرفته که ایران را به چین ، روسیه و آمریکا رساند! (تور روسیه ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید