مقاله: آنتارکتیکا یا قاره جنوبگان ، قاره ای فراموش شده اما دیدنی و جذاب

به گزارش مجله مدیاپلیر، آنتارکتیکا یا قاره جنوبگان دارای توده های یخ بسیار عظیم چند تنی است که از گوشه های یخچال ها شکسته و جدا شده اند. این توده های یخ می توانند از یک تکه کوچک که شما در لیوان نوشیدنی می اندازید تا توده های عظیم شناور که آب شدن آن ها دهه ها زمان می برد و می توانید با هلیکوپتر روی آن ها بنشینید در اندازه و شکل تفاوت داشته باشند. 90 درصد کل هر کدام از این توده ها در زیر آب قرار دارند. توده های کوچک یخ برگی بیت bergy bit و توده های یخ بزرگ گرولر growler نامیده می شوند و توده های یخ بسیار بزرگ که بیشتر از 5 متر ارتفاع داشته باشند، آیسبرگ iceberg نام دارند. در مارس سال 2000، یک توده یخ از طاقچه یخی عظیم راس Ross شکسته و جدا شد که 273 کیلومتر طول و 40 کیلومتر عرض داشت؛ اندازه هایی که به اندازه های یکی از ایالت های بزرگ کشور آمریکا شباهت دارند.

مقاله: آنتارکتیکا یا قاره جنوبگان ، قاره ای فراموش شده اما دیدنی و جذاب

تعداد 17 گونه پنگوئن در جهان وجود دارند، اما تنها هفت گونه از آن ها در آنتارکتیکا یا قاره جنوبگان یافت شده اند. پنگوئن ها هشتاد درصد زندگی را در اقیانوس می گذرانند. این حقیقت دارد که همه پنگوئن ها در نیم کره جنوبی زمین زندگی می کنند، اما اینکه همه آن ها تنها در آنتارکتیکا هستند، یک داستان ساختگی و نادرست است. در حقیقت، پنگوئن ها در تمامی قاره های نیم کره جنوبی زمین یافت می شوند از جمله کشور استرالیا. همچنین این داستان که پنگوئن ها تنها در آب و هوای سرد زندگی می کنند نیز نادرست است. پنگوئن های گالاپاگوس در جزایر استوایی که نزدیک به استوا هستند، زیست می کنند. براساس آمار ارائه شده، سه گونه از هفت گونه پنگوئن قطب جنوب تنها بخشی از سال را در این قاره زندگی می کنند؛ در حالی که چهار گونه از آن ها همیشه در آنتارکتیکا یا قاره جنوبگان هستند.

خورشید نیمه شب یکی از جالب ترین چیزهایی است که روی سیاره ما اتفاق می افتد. در جنوب مدار جنوبگان، یک دوره چند ماهه وجود دارد که خورشید در این مدت هرگز غروب نمی کند و تابستان های قطب جنوب همیشه روشن هستند؛ به این معنی که می توانید در هنگام نیمه شب بیرون از محل اقامت خود بنشینید و کتاب بخوانید. این یک پدیده خارق العاده است. اما شب قطبی نیز وجود دارد که دقیقا برعکس خورشید نیمه شب می باشد. به این صورت که در طول روز، طلوع آفتاب یا اصولا اشعه آفتاب وجود ندارد.

منبع مقاله: آنتارکتیکا یا قاره جنوبگان ، قاره ای فراموش شده اما دیدنی و جذاب

انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1371

به "مقاله: آنتارکتیکا یا قاره جنوبگان ، قاره ای فراموش شده اما دیدنی و جذاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آنتارکتیکا یا قاره جنوبگان ، قاره ای فراموش شده اما دیدنی و جذاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید