معروف ترین ورزشگاه های فوتبال جهان

به گزارش مجله مدیاپلیر، فوتبال مجذوب کننده ترین و محبوب ترین ورزش جهانست که هواداران بسیاری در نقاط مختلف این کره خاکی دارد. محبوبیت این ورزش تا حدی است که هزینه های بسیاری برای تیم های برتر جهان و برگزاری مسابقات هیجان انگیز انجام می گردد. از این رو بهترین ورزشگاه های جهان به این ورزش اختصاص پیدا نموده و کوشش های زیادی برای ایجاد جوی بهتر و پرشورتر در بهترین ورزشگاه های فوتبال جهان انجام می گردد. در اینجا بهترین ورزشگاه های فوتبال جهان را به شما معرفی می کنیم. ورزشگاه هایی که محل تمرین تیم های بزرگ فوتبال بوده و خانه دوم آن ها محسوب می شوند. با ما همراه باشید تا با 7 مورد از معروف ترین ورزشگاه های فوتبال جهان آشنا شوید.

معروف ترین ورزشگاه های فوتبال جهان

1- استادیوم نیوکمپ (Camp-Nou-A) در اسپانیا

نیوکمپ، استادیوم تیم پرطرفدار بارسلوناست که در شهر بارسلون اسپانیا قرار گرفته است. این استادیوم با ظرفیت 118000 نفر عنوان بزرگترین استادیوم اروپا را به خود نسبت داده و میزبانی بازی های حساسی را بر عهده داشته است. ساخت این استادیوم باشکوه در بین بهترین استادیوم های فوتبال جهان در سال 1954 شروع شد و در سال 1957 به خاتمه رسید. اگر از هواداران تیم محبوب بارسلونا هستید، می توانید به این استادیوم رفته و یک بازی هیجان انگیز و دیدنی را در جو پرشور نیوکمپ و در میان هواداران با تعصب این تیم دیدن کنید.

2- استادیوم استمفورد بریج (Stamford Bridge) در انگلستان

استمفورد بریج یکی از قدیمی ترین استادیوم های جهانست که در سال 1904 در غرب شهر لندن ساخته شد. این استادیوم در بین بهترین استادیوم های فوتبال جهان از همان ابتدا استادیوم خانگی تیم چلسی (chelsea) محسوب شده و هواداران این تیم برای دیدنی بازی ها و تشویق تیم محبوبشان به این استادیوم می رفتند. شاید برایتان جالب باشد بدانید هواداران تیم چلسی کمی با هواداران دیگر تیم ها متفاوت هستند و می توان آن ها را متشخص تر از سایرین دانست. از این رو جو حاکم در این استادیوم نیز کمی متمدن تر از دیگر استادیوم ها بوده و حضور در آن می تواند یک تجربه نو برایتان محسوب گردد.

3- استادیوم لابومبونرا (La Bombonera) در آرژانتین

لابومبونرا استادیوم تیم بوکاجونیورز است که به علت جو پرشور و خاصی که هواداران این تیم در استادیوم در بین معروف ترین استادیوم های فوتبال جهان ایجاد می نمایند، معروف شده است. بوکاجونیورز یکی از محبوب ترین تیم های آمریکای جنوبی است که هواداران زیادی در بین آرژانتینی ها دارد. هواداران این تیم بسیار متشخص و مودب بوده و با شکست تیم خود به راحتی کنار می آیند. از این رو در این استادیوم در بین بهترین استادیوم های فوتبال جهان می توانید هیجانی فوق العاده را در کنار هوادارانی مشتاق و دوست داشتنی تجربه نمایید. هواداران بوکاجونیورز پس از بازی، نتیجه هرچه که باشد به کافه های اطراف استادیوم می روند و لحظات خوب و شادی را در کنار یکدیگر می گذرانند. این استادیوم در خیابان بوکا در شهر بوینس آیرس واقع شده و ظرفیت 49000 نفر را دارد.

4- استادیوم ماراکانا (Maracana) در برزیل

ماراکانا در سال 1950 با ظرفیت 80000 نفر در برزیل افتتاح شد. این استادیوم در ابتدا برای برگزاری مسابقات جام جهانی ساخته شده بود، اما بعدها میزبانی حساس ترین مسابقات فوتبال برزیل را نیز برعهده گرفت. در فینال جام جهانی که در ماراکانا برگزار گردید، 199854 نفر در استادیوم حضور پیدا نموده بودند که گفته می گردد این تعداد بالاترین حضور دیدنگر در تاریخ یک مسابقه فوتبال بوده و یک رکورد محسوب می گردد. علاوه بر این ماراکانا رکورددار بزرگترین موج مکزیکی به وسیله دیدنگران نیز می باشد. در حال حاضر مسابقات تیم های بوتافگو، فلامینگو و واسکوداگاما در این استادیوم برگزار گردیده و از این مکان در بین بهترین استادیوم های فوتبال جهان برای برگزاری جشن ها و کنسرت های موسیقی نیز استفاده می گردد.

5- استادیوم المپیک برلین در آلمان

المپیا اشتادیون (Olypmiastadion) یا المپیک برلین استادیومی است که در سال 1936 برای برگزاری بازی های المپیک تابستانی در شهر برلین آلمان ساخته شد. در زمان ساخت، آلمانی ها قصد داشتند استادیومی چندمنظوره بسازند. از این رو تمام کوشش خود را برای ساخت بهترین استادیوم انجام داده و در این هدف خود پیروز نیز بوده اند. این استادیوم ظرفیت بیش از 74000 نفر را داشته و برای ساخت آن نیز از معماری کار ورنر ماخ استفاده شده است. در حاضر استادیوم المپیک خانه هرتابرلین (Hertha BSC) می باشد و اغلب مسابقات حساس فوتبال در آن برگزار می گردد. علاوه بر این از این مکان برای برگزاری جشن ها و مراسم های بزرگ نیز استفاده می گردد. 3 بازی جام جهانی فوتبال 1974 ، 6 بازی جام جهانی فوتبال 2006 و بازی فینال 2006 از جمله مسابقاتی است که در این استادیوم در بین بهترین استادیوم های فوتبال جهان برگزار گردیده است. بعلاوه این استادیوم هرساله میزبان فینال جام حذفی آلمان می باشد.

6- استادیوم ایبراکس (ibrox) در اسکاتلند

ایبراکس با ظرفیت 51000 نفر در شهر گلاسکو واقع شده و استادیوم خانگی تیم گلاسکو رنجرز محسوب می گردد. معماری و طراحی فوق العاده این استادیوم و دیدنگران پرشور و مودب آن باعث شده تا ایبراکس در بین بهترین استادیوم های جهان قرار گیرد. هواداران اسکاتلندی فوتبال بسیار متین و دوست داشتنی بوده و در حین دیدنی مسابقه سرودهایی با وزن معنایی و ادبی بالا می خوانند. تیم سلتیک یکی دیگر از تیم های محبوب کشور اسکاتلند بوده و رقیب تیم گلاسکو رنجرز محسوب می گردد اما استادیوم خانگی آن با ایبراکس اصلا قابل مقایسه نیست.

7- استادیوم سن سیرو (san-siro) در ایتالیا

استادیوم سن سیرو با ظرفیت 85000 نفر یکی از بهترین استادیوم های جهانست که در شهر میلان ایتالیا قرار گرفته است. سن سیرو استادیوم خانگی دو تیم محبوب آ.ث میلان و اینترمیلان می باشد. با توجه به این که هواداران ایتالیایی یکی از پرشورترین هواداران فوتبال هستند، دیدنی این مسابقات در استادیوم میلان می تواند یکی از به یادماندنی ترین خاطرات سفر شما باشد. از این رو پیشنهاد می کنیم اگر به این کشور سفر کردید، دیدنی بازی در سن سیرو را از دست ندهید. در بخش های مختلف این استادیوم پرچم های بزرگ و نمادهایی از دو تیم دیده می شوند و دیدنگران ایتالیایی تیم محبوب خود را با شور و هیجان خاصی تشویق نموده و یک صدا و هماهنگ سرودهای ایتالیایی را باهم می خوانند. فضای هیجان انگیز استادیوم، آتش بازی و فریاد دیدنگرانی که تیم خود را صدا می زنند، این استادیوم را به صحنه تئاتر شبیه می نماید و جو آن را متفاوت می سازد.

منبع: همگردی
انتشار: 16 دی 1401 بروزرسانی: 16 دی 1401 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1705

به "معروف ترین ورزشگاه های فوتبال جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین ورزشگاه های فوتبال جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید