محمدرضا هدایتی بهترین بازیگر جشنواره سالنتوی ایتالیا شد

به گزارش مجله مدیاپلیر، تهران (پانا) - محمدرضا هدایتی از جشنواره شناخته شده ایتالیایی جایزه گرفت.

محمدرضا هدایتی بهترین بازیگر جشنواره سالنتوی ایتالیا شد

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

محمدرضا هدایتی جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم سینمایی سیمین با تهیه کنندگی و کارگردانی مرتضی آتش زمزم از هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم سالنتو در کشور ایتالیا دریافت کرد. این در حالی است که این فیلم با وجود طرح دغدغه های زیست محیطی و مفاهیم انسانی متأسفانه از دو سال پیش در نوبت اکران عمومی است.

سیمین فیلمی درباره علت خشک شدن زاینده رود و تاثیرات آن بر زندگی مردم بویژه کشاورزان است. قصه در فضایی استعاری روایت می گردد و کاراکتر مادر، در آن نمادی از آب و رودخانه است.

قصه این فیلم برداشتی از مستند رودی که کشته شد است که بدون پرده به مسائل اصلی زاینده رود و فرایند خشک شدن آن می پرداخت و سال 93 در شانزدهمین جشن مستند سینمای ایران به عنوان بهترین فیلم برگزیده شد.

سیمین به عنوان فیلم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره بین المللى کودک و نوجوان اصفهان اکران شد. این فیلم پیش تر در دهمین جشنواره بین المللی فیلم جاگران دهلی در هند نیز شرکت داشت و سال 98 در فستیوال مردم و محیط زیست ایرکوتسک روسیه نیز جایزه ویژه هیأت داوران را تصاحب نموده بود. شهرام ناظری ترانه تیتراژ پایانی سیمین را با آهنگسازی علی اصغر رحیمی اجرا نموده است . مسوولیت پخش جهانی فیلم را سولماز اعتماد بر عهده دارد.

❇ این فیلم با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی فراوری شده است.

در این دوره از جشنواره سالنتو فیلم بعد از تو ساخته فرهاد نجفی نیز جایزه بهترین فیلم را گرفت

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 830

به "محمدرضا هدایتی بهترین بازیگر جشنواره سالنتوی ایتالیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمدرضا هدایتی بهترین بازیگر جشنواره سالنتوی ایتالیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید