متولی صدور مجوز مجتمع های بین راهی اردبیل اداره کل میراث فرهنگی است

به گزارش مجله مدیاپلیر، ایرنا/ براساس اخبار منتشر شده، متولی صدور مجوز مجتمع های بین راهی اردبیل اداره کل میراث فرهنگی است.

متولی صدور مجوز مجتمع های بین راهی اردبیل اداره کل میراث فرهنگی است

نگار سریع الاطلاق، معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در نشستی با سرپرست فرمانداری خلخال اضافه نمود: طبق مصوبه هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان دستگاه اصلی صادر کننده مجوز مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی و تیرپارک ها معین شده است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: مسئولیت صدور مجوز برای مجتمع های خدماتی، رفاهی بین راهی پیش از این برعهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بود که با مصوبه هیات مقررات زدایی از این پس اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این مسئولیت را خواهد داشت.

سریع الاطلاق اظهار کرد: یکی از اهداف هیات مقررات زدایی از اتخاذ این تصمیم کوتاه کردن زمان صدور مجوزهای احداث مجتمع های بین راهی است و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل کوشش می نماید در کوتاهترین زمان ممکن با اخذ استعلامات اداری مجوز مربوطه را در کمترین زمان ممکن صادر کند.

وی با اشاره به آمار مجتمع های در حال ساخت خدماتی رفاهی بین راهی در استان اردبیل گفت: یک واحد مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان اردبیل در حال بهره برداری است و 7 مجتمع در حال ساخت هستند که با اتمام آنها شرایط مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی استان مناسب خواهد بود.

سریع الاطلاق اظهار کرد: بعلاوه با هدف حمایت از مجریان طرح های سرمایه گذاری اقتصادی در بخش گردشگری هزینه های مربوط به تغییر کاربری در سطح اراضی دارای کاربری های مختلف از جمله زارعی در سطح استان اردبیل رایگان است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه در گذشته 50 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیر ساخت های گردشگری خلخال هزینه شده، اظهار کرد: سال جاری 25 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل و نفت، برای تکمیل زیرساخت های گردشگری این شهرستان تخصیص یافته که بخشی از آن برای اجرای پروژه سنگ فرش پیاده راه مجتمع قصرهای چوبی ازناو و بخشی هم برای تکمیل راه دسترسی پروژه گردشگری بام خلخال هزینه می گردد.

وی با اشاره به طولانی شدن زمان اجرای پروژه امکانات رفاهی ازناو از سوی سازمان ایران گردی و جهانگردی اضافه نمود: اگر این سازمان ظرف یک هفته اقدام به تکمیل پروژه نیمه کاره خود در منطقه نمونه گردشگری ازناو نکند اداره کل میراث فرهنگی استان راسا اقدام به تکمیل و بهره برداری از آن تا آغاز تابستان سال جاری خواهد نمود.

سریع الاطلاق از کوشش برای حل مشکل اقتصادی پروژه احداث هتل 5 ستاره ازناو اطلاع داد و گفت: با هماهنگی انجام شده پست بانک استان اردبیل موظف به پرداخت به جامانده تسهیلات بانکی این پروژه گردشگری برای بهره برداری از فاز اول هتل تا سرانجام شهریور سال جاری است.

منبع: همگردی
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1581

به "متولی صدور مجوز مجتمع های بین راهی اردبیل اداره کل میراث فرهنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متولی صدور مجوز مجتمع های بین راهی اردبیل اداره کل میراث فرهنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید