عروسک پشت پرده در لندن، فرهاد اصلانی یک نمایش را افتتاح می نماید

به گزارش مجله مدیاپلیر، به گزارش خبرنگاران، اپرای عروسک پشت پرده ساخته امیرمهیار تفرشی پور 15 و 16 مرداد به رهبری دارا مورگان در فستیوال اپرای تت آ تت و در سالن کینگز شهر لندن به اجرا در می آید.

عروسک پشت پرده در لندن، فرهاد اصلانی یک نمایش را افتتاح می نماید

امیرمهیار تفرشی پور در این باره گفت: آنسامبل اپرای عروسک پشت پرده شامل یازده نوازنده و هفت خواننده است و به رهبری دارا مورگان اجرا خواهد شد. لیبرتوی این اپرا به زبان انگلیسی و مدت آن 70 دقیقه است که در دو پرده اجرا می گردد.

این آهنگساز در ادامه اضافه نمود: نوازندگان گروه از چیره دست ترین نوازندگان موسیقی مدرن در انگلستان هستند که از جمله آنها می توان به نوازنده ابوا کریستوفر ردگیت اشاره نمود. این اولین اپرای مجلسی مدرن به زبان انگلیسی است که آهنگساز و نویسنده آن ایرانی است.

وی همچنین مطرح کرد: آهنگسازی اپرای عروسک پشت پرده را از سال 1391 شروع کردم و پس از فراز و نشیب های کاری، این اثر را در سال 1394 به انتها رساندم. در طول این مدت این اپرا برای چندین مرتبه در کارگاه راف فور اپرا و فستیوال البرو مورد نقد وبرسی نهاده شد.

فستیوال اپرای تت آ تت در سال 1997 برای اولین بار در شهر لندن توسط کارگردان بیل بنک جونز (Bill Bank Jones) بنیانگذاری شده است. این فستیوال سالانه در سه سالن شهر لندن اپراهای مدرن را روی صحنه می برد. برای شرکت در این فستیوال رقابت تنگاتنگی وجود دارد که پس از مراحل مختلف شامل مسابقه، مصاحبه و ... آثار برگزیده برای اجرا به این فستیوال دعوت می شوند.

امیرمهیار تفرشی پور داری مدرک دکترای آهنگسازی از دانشگاه برونل لندن در زمینه اپرای مدرن است. اجرای آینده اپرای عروسک پشت پرده ساخته این آهنگساز در سال های آینده در تورنتو و نیویورک خواهد بود.

فرهاد اصلانی زنگ افتتاح نمایش پپرونی برای دیکتاتور را می زند

نمایش پپرونی برای دیکتاتور به کارگردانی خسرو احمدی، سه شنبه 13 مردادماه با حضور فرهاد اصلانی اجرای عمومی خود را شروع می نماید.

این نمایش سه شنبه، ساعت 19 با نواخته شدن زنگ توسط فرهاد اصلانی بازیگر تئاتر، سینما و تلوزیون، به طور رسمی اجرا های عمومی خود را در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر شروع می نماید.

پپرونی برای دیکتاتور بر اساس فیلم فرانسوى به نام اسم نوشته مشترک ماتیو دولاپرت و الکساندر دولاپتولیر و کارگردانی اکساندر دولاپتولیر است که توسط علی احمدی بازنویسی، طراحی و دراماتورژی شده است.

محسن کیایى، خسرو احمدى، ژاله صامتى، فریده سپاه منصور، سینا کرمى، شیوا ابراهیمى و پژمان جمشیدى بازیگران این نمایش اند. همچنین خسرو احمدی تهیه کننده، محمد قدس مشاور تهیه و فراوری، امیر سرافرازیان طراح صحنه، سارا یحیایی و نسیم تقی پور طراح لباس، سجاد باقری مدیر فراوری و دستیار کارگردان، یاس سنجری منشی صحنه، ماهان شهیدی زاده مدیر صحنه، نوشین جعفری عکاس، علیرضا حسینی و فرید حسینی مدیر روابط عمومی و تبلیغات، مهرانگیز قهرمانی مشاور رسانه ای و فرشید عسگری متریال تبلیغات دیگر عوامل اجرایی نمایش هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 409

به "عروسک پشت پرده در لندن، فرهاد اصلانی یک نمایش را افتتاح می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عروسک پشت پرده در لندن، فرهاد اصلانی یک نمایش را افتتاح می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید