عبدالمهدی: خواستم حشد را درباره حمله آگاه کنم ولی...

به گزارش مجله مدیاپلیر، ایسنا نوشت: عادل عبدالمهدی اظهار داشت، مارک اسپر با او تماس گرفته و او را در جریان نزدیک بودن زمان اجرای حمله ای نظامی به مواضع گردان های حزب الله عراق قرار داده بود.

عبدالمهدی: خواستم حشد را درباره حمله آگاه کنم ولی...

به گزارش سایت شبکه سومریه نیوز عراق، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق اظهار کرد: کوشش کردم با حشد شعبی تماس بگیرم اما حمله به سرعت اجرا شد یک ساعت بعد از تماس مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نبود که حمله انجام شد.

وی اعلام نمود: اسپر بعد از انجام حمله برای صحبت درباره این موضوع تماس گرفت و من خشم شدید خود را به او ابراز داشته و بر مخالفت دولت عراق بر اتفاقی که افتاد، تاکید نموده و گفتم که تدابیر لازم را لحاظ خواهیم کرد.

عبدالمهدی در جلسه کابینه اظهار کرد: بعد از حادثه پایگاه کی وان راس ساعت هفت (به وقت محلی) تماس با وزیر دفاع آمریکا برقرار شد.

وی اضافه نمود: اسپر گفت آمریکا حملاتی را به پایگاه های گردان های حزب الله عراق خواهد داشت و این حلمه ظرف ساعات آینده روی خواهد داد، من به او گفتم چنین اقدامی خطرناک و خشونت آمیز است و باید درباره این مسائل مذاکره کنیم، تحقیقات همچنان روی حمله به پایگاه نیروهای آمریکایی ادامه دارند و طرفی که اقدام به حمله به پایگاه کی وان (K1) داشته هنوز تعیین نشده است.

عبدالمهدی تاکید نمود: اسپر گفت تصمیم گرفته شده و من این موضوع را اطلاع دادم. ما کوشش کردیم فرماندهان امنیتی و حشد شعبی را آگاه سازیم که حمله ای رخ خواهد داد. نخست وزیر مستعفی تاکید نمود: حمله به مواضع تیپ های 45 و 46 حشد شعبی تجاوز بود و کوشش کردیم مانع آن شویم اما متاسفانه این حمله رخ داد.

وی توضیح داد: حمله آمریکا به مواضع حشد شعبی در شهر القائم تجاوز خطرناک و اقدامی گناهکارانه است و تبعاتی خطرناک خواهد داشت.

عبدالمهدی گفت: دولت سیاست بی طرفی را بین گروه های مسلح و نیروهای آمریکایی دنبال می نماید.

وی همچنین ادامه داد: جنگنده های آمریکایی که این حملات را انجام دادند از داخل عراق نیامده بودند، حمله بر هیچ ادله ای استناد نداشت بلکه نتیجه تنش بین ایران و آمریکا بود.

آمریکا شامگاه یکشنبه خاطرنشان کرد که پنج مقر گردان های حزب الله عراق را در عراق و سوریه و در اقدامی دفاعی هدف قرار داده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 253

به "عبدالمهدی: خواستم حشد را درباره حمله آگاه کنم ولی..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالمهدی: خواستم حشد را درباره حمله آگاه کنم ولی..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید