عاداتی که جذابیت و سلامتی شما را نابود می نماید!

به گزارش مجله مدیاپلیر، همه افراد در طول روز کار هایی انجام می دهند که به آن ها عادت دارند، اما ممکن است خیلی از این کار ها برای سلامتی شان خطرناک باشند و به آن ها آسیب بزنند. مثلا زمانی که با شریک عاطفی خود به مشکل بر می خورند و آغاز به باز کردن زخم های گذشته می نمایند و بحث را ادامه می دهند و بسیاری از این مثال ها.

عاداتی که جذابیت و سلامتی شما را نابود می نماید!

جذابیت و سلامت در کنار هم دوست داشتنی است و هیچ یک به تنهایی لذت واقعی را به شما نخواهد داد، از آنجایی که امروزه اهمیت به این مسائل بیش از پیش شده است کارشناسان بیشتر در این زمینه مطالعه و آنالیز انجام میدهند تا راه های رسیدن به آن ها و بعلاوه عاملان تخریب نماینده آن ها را شناسایی نمایند؛ یکی از همین عاملان عادات اشتباهی است که نادانسته بیشتر ما انجام میدهیم، عاداتی که در ادامه به آن ها پرداخته شده است.

1. جوییدن قرص ها

برخی از قرص ها را به علت اندازه و یا جنسشان نمی گردد قورت داد، از این رو برخی از افراد آن ها را می جوند و یا با قاشق پودر می نمایند تا راحت تر خورده شوند، در صورتی که این کار به شدت برای سلامتی این افراد مضر است. قرص ها از ماده ای تشکیل شده اند که باید قورت داده شوند و به تدریج در معده حل شوند که با جوییدن چنین قرصی به مخاط معده آسیب شدیدی می رسد. پوشش قرص به گونه ای است که تا زمانی که به معده نرسیده، جذب نگردد و خواص دارویی خود را حفظ کند.

در این صورت، مخاط معده از اثرات منفی شیمیایی دارو محافظت می نماید و حتی استنشاق دارو می تواند عارضه جانبی ایجاد کند، پس برای پیشگیری از حس ناخوشایند هنگام بلعیدن قرص، سراندکی به عقب برده شده و با آب قوردت داده گردد.

2. استفاده از کف فراوان و مواد معطر حاوی نمک در حمام

حمام کردن طولانی مدت و استفاده از کف فراوان و مواد معطر که حاوی نمک هستند، ممکن است برای خیلی از افراد دلچسب و آرامش بخش باشد، اما برای سلامت خانم ها مضر است ومی تواند پوست را تحریک نموده و حتی موجب عفونت دستگاه تناسلی گردد.

3. استفاده بیش از حد از ژل های ضدعفونی نماینده

درست است که این ژل ها ضدعفونی نماینده هستند، اما تنها میکروارگانیسم های مضر موجود در پوست را ازبین نمی برند، بلکه باکتری هایی که برای سلامت انسان مفید هستند را نیز از خواهند برد. پیش از این هم در بخش سلامت پوست و موی نمناک در این رابطه گفتیم که با گذشت زمان، پوست خشک شده و روی آن چین و چروک ایجاد می گردد و البته نباید این ژل ها را برای همواره کنار گذاشت، اما در صورت استفاده کمتر از آن ها جوانی و طراوت پوست ماندگار تر خواهد شد.

4. ورزش کردن زیاد بدون رژیم غذایی مناسب

ورزش کردن به تنهایی نمی تواند موجب کاهش وزن چشمگیر گردد. 70% موفقیت در کاهش وزن به تغذیه و فقط 30% آن به فعالیت بدنی بستگی دارد.

5. نخوردن صبحانه و نهار و پرخوری کردن بعد از آن

گرسنگی کشیدن در صبح و ظهر باعث افزایش تحریک پذیری بدن شده و احتمال پرخوری در عصر را افزایش می دهد. صبحانه حتی به اندازه اندک ضروری است، مثل خوردن یک نان تست معمولی، موز، آجیل و یا یک لیوان شیر.

6. فقط نوشیدن آب معدنی

آب شیر حاوی فلوئور است در حالی که آب های معدنی فاقد آن هستند، این عنصر برای سالم ماندن دندان ها ضروری است و بیشتر افراد از کمبود این عنصر رنج می برند پس بهتر است که آب شیر از رژیم افراد خارج نگردد و فقط در صورت لزوم از آب های معدنی استفاده گردد.

7. صحبت کردن از مسائل با دوستان و آشنایان

صحبت کردن درباره مسائل، احساسات منفی را تقویت می کند و به افسردگی یاری می کند. در خانم ها این صحبت ها بعلاوه استرس را هم افزایش می دهد.

8. استفاده بیش از حد از مرطوب نماینده دست و صورت

مرطوب کردن بیش از اندازه دست و صورت از طریق کرم های مرطوب نماینده باعث می گردد که سلول های پوستی ترشح ماده نرم نماینده طبیعی را متوقف نمایند که با گذشت زمان پوست خشک می گردد و فرد به کرم های مرطوب نماینده وابسته می گردد و البته استفاده به اندازه از این کرم ها مسئله ای ایجاد نمی کند.

9. اصلاح کردن مو های بینی

مو های بینی برای محافظت فرد از گرد و غبار های موجود در هوا لازم هستند و بعلاوه فولیکول های موجود در حفره بینی، بدون مو در برابر باکتری ها آسیب پذیر تر می شوند.

10. کشیدن خط چشم بر روی پلک پایین

کشیدن خط چشم روی پلک پایین در صورتی که فرد از لنز استفاده کند و یا چشمانی حساس داشته باشد می تواند صدمات جبران ناپذیری از قبیل خراش پیدا کردن لنز و مردمک چشم و حتی عفونت چشم را در پی داشته باشد.

منبع: بهترین ها

منبع: فرارو
انتشار: 21 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1725

به "عاداتی که جذابیت و سلامتی شما را نابود می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عاداتی که جذابیت و سلامتی شما را نابود می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید