طرز تهیه رنگین کمان شکلاتی پاناکوتا

به گزارش مجله مدیاپلیر، پاناکوتای آماده به راحتی می تواند لقب یک دسر شگفت انگیز را به خودش اختصاص دهد. جدا از این که به تنهایی یک دسر حاضر و آماده است و رنگ و مزه مهمانی را عوض می نماید، با کمی تغییر می توان با آن دسرهای متنوع و رنگارنگی آماده کرد. با طرز تهیه رنگین کمان شکلاتی پاناکوتا همراه ما باشید.

طرز تهیه رنگین کمان شکلاتی پاناکوتا
  • مواد لازم برای تهیه رنگین کمان شکلاتی پاناکوتا

بیسکویت شکلاتی 180 گرم

کره کاله خرید آنلاین 80 گرم

ورق ژلاتین 12 ورقه

آب سرد یک دوم پیمانه

سس شکلات چهارده قاشق غذاخوری

شکلات مایع برای تزیین

  • طرز تهیه رنگین کمان شکلاتی پاناکوتا

مرحله اول

برای آغاز بیسکویت ها را داخل کاسه بکوبید تا کاملا پودر و یکدست شوند. سپس کره ذوب شده را اضافه کنید و بیسکویت و کره را با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

ته قالب کمربندی و دورتا دور آن را چرب کنید و با کاغذ نسوز بپوشانید. حالا مخلوط کره و بیسکویت را داخل قالب بریزید و از طریق ته قاشق و یک عدد گوشت کوب آن را به صورت یکنواخت پخش کنید. قالب را به مدت 10 دقیقه داخل فریزر قرار دهید.

مرحله سوم

در این فاصله داخل یک کاسه یک دوم پیمانه آب سرد را با دوازده ورق ژلاتین با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم

پاناکوتای آماده را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا ذوب گردد. سپس ژلاتین حل شده را اضافه کنید و اجازه دهید تا ژلاتین با پاناکوتا ترکیب گردد.

مرحله پنجم

حالا مایه پاناکوتا را داخل پنج لیوان هم اندازه بریزید.یک لیوان را کنار بگذارید و داخل چهار لیوان دیگر به ترتیب، دو قاشق، سه قاشق، چهار قاشق و پنج قاشق غذاخوری سس شکلات بریزید. بعد از مخلوط کردن مایه پاناکوتایی داخل هر لیوان به ترتیب شکلاتی تر خواهد شد.

مرحله ششم

قالب را از فریزر بیرون بیاورید. لیوان حاوی مایه تیره تر را داخل قالب بریزید و به مدت 15 دقیقه داخل فریزر قرار دهید. بعد از یک رب قالب را بیرون بیاورید و مایه بعدی که روشن تر است را داخل قالب بریزید و هر بار به همان اندازه داخل فریزر قرار دهید.

مرحله هفتم

در آخر روشن ترین لایه رو داخل قالب بریزید و به مدت دو ساغت داخل یخچال قرار دهید. بعد از دو ساعت کیک را از قالب خارج کنید و کاغذها را بردارید. روی کیک را با شکلات مایع، توت فرنگی و گردو تزیین نموده و نوش جان کنید.

علاوه بر رنگین کمان شکلاتی پاناکوتا، با پاناکوتای آماده دسرهای دیگری مثل کیک پاناکوتا، پاناکوتای دورنگ و ردولوت پاناکوتا هم می توانید آماده کنید.

ویدیو

منبع: کتاب کاله
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 28

به "طرز تهیه رنگین کمان شکلاتی پاناکوتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه رنگین کمان شکلاتی پاناکوتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید