طاعون، قیمت گوشت را گران می نماید؟

به گزارش مجله مدیاپلیر، به گزارش خبرنگاران، شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) در منطقه شکار ممنوع طالقان زیاد شده است. ویروسی که نشخوارکنندگان کوچک از جمله بز کوهی و دام ها را درگیر نموده است.

طاعون، قیمت گوشت را گران می نماید؟

البته گفته می گردد این ویروس قابل سرایت به انسان نیست اما ممکن است کشور را با بحران کمبود گوشت رو به رو کند.

رئیس شورای تامین دام کشور با اشاره به بحران پیش آمده شرح داد: طاعون بعضی از دام ها را درگیر نموده است. علت شیوع ویروس این است که دامداران به علت گرانی دارو، دام خود را واکسینه نکردند.

منصور پوریان به خبرنگاران گفت: با شیوع این ویروس عملا ممنوعیت صادرات دام تقویت می گردد و اگر در روزهای گذشته قرار بود دام ها به علت انباشت چربی صادر شوند، دیگر این اتفاق نمی افتد.

او ادامه داد: چنانچه جلوی انتشار این ویروس گرفته نگردد، تعداد زیادی از دام های کشور درگیر می گردد. متاسفانه این اتفاق در منطقه ها حساس که جمعیت دام زیاد است، به وجود آمده. حالا دامداران علاوه بر بحث کمبود خوراک با معضل بیماری هم رو به رو شدند.

تعطیلی دامداران به خاطر گرانی ها

پوریان اظهار کرد: در شرایط فعلی با توجه به کمبود و افزایش قیمت نهاده های دامی نگهداری دام سخت تر از گذشته شده و همین افزایش هزینه های سربار دامداران را به مرز تعطیلی رسانده است.

به گفته پوریان، برنامه جامعی برای صنعت دامداری وجود ندارد و برنامه های تقویت فراوری اکثرا در کاغذ نوشته می گردد و جنبه اجرایی ندارد.

او گفت: تا به امروز از صنعت دامپروی حمایت نشده و برنامه یک سویه دولتمردان فقط فراوری را قربانی نموده است. همین عدم حمایت ها عملا فراوری دام در کشور را کاهش می دهد.

بنابراین گزارش طاعون نشخوارنمایندگان بیماری جدیدی نیست. این بیماری در سال های قبل هم بوده با این وجود بعضی سودجویان از این شرایط سواستفاده می نمایند و به بهانه این بیماری و کمبود دام سالم قیمت گوشت را افزایش می دهند.

آنالیز ها نشان می دهد خوشبختانه دام های سبک کرمانشاه علیه طاعون نشخوارنمایندگان واکسینه شدند.

برای مطالعه بیشتر خبر دام روی دست عشایر ماند را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1363

به "طاعون، قیمت گوشت را گران می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طاعون، قیمت گوشت را گران می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید