آغاز پاییز و شکرگزاری به مناسبت فصل تازه از دلایل این روز در کانادا است

به گزارش مجله مدیاپلیر، امروز جشن شکرگزاری یا Thanksgiving در کانادا است. این مراسم هر ساله در کانادا و آمریکا برگزار شده، اما دارای تفاوت هایی است که در ادامه ذکر شده اند.

آغاز پاییز و شکرگزاری به مناسبت فصل تازه از دلایل این روز در کانادا است

تفاوت اصلی Thanksgiving در این دو کشور، زمان برگزاری آن است. در واقع، جشن شکرگزاری در کانادا در دومین دوشنبه ماه اکتبر، و در آمریکا در چهارمین پنجشنبه ماه نوامبر برگزار می شود. روز شکرگزاری کانادا همزمان با Columbus Day و روز بومیان آمریکا است.

جشن شکرگزاری در کانادا از سال 1879 به طور رسمی برگزار می شود، اما پیشینه آن به سال 1578 بازمی شود. این مراسم در ابتدا به خاطر سپاسگزاری از خدا برای ایمن نگه داشتن کاوشگران اولیه هنگام ورود به آمریکای شمالی بود. امروزه Thanksgiving در درجه اول برای گرد هم آمدن اعضای خانواده، شروع پاییز، و شکرگزاری برای فصل نو جشن گرفته می شود. از آن سمت، جشن شکرگزاری آمریکا 5 روز مانده به شروع سال نو، و با هدف یاری به نیازمندان و شکرگزاری برای رونق محصولات برگزار گردیده، و بعلاوه جشن شروع تعطیلات کریسمس در این کشور است. Thanksgiving آمریکا برای اولین بار در سال 1621 به وسیله گروهی از مذهبیان پس از اولین برداشت محصول آنها در خاک آمریکا برگزار گردید.

با اینکه جشن شکرگزاری هر ساله در سراسر کانادا برگزار می شود، نسبت به جشن شکرگزاری آمریکا از اهمیت کمتری برخوردار است. در واقع، این مناسبت در کانادا به خوردن شام Thanksgiving در جمع خانواده و تماشای بازی های فوتبال و هاکی منتهی می شود، اما در آمریکا مردم به سراسر کشور سفر نموده، یا در فستیوال های مخصوص Thanksgiving شرکت می نمایند. به علاوه، طیف گسترده ای از برنامه های تلوزیونی و رادیویی ویژه این روز، در کنار مسابقه های فوتبال آمریکایی و گلف برگزار می شود. حراج قبل از سال نو که تحت عنوان Black Friday و Cyber Monday شناخته می شود، هم میان آمریکایی ها بسیار محبوب است. اهمیت بالای جشن شکرگزاری در آمریکا اصولا به علت همزمانی آن با تعطیلات کریسمس و جشن شب سال نو است.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1361

به "آغاز پاییز و شکرگزاری به مناسبت فصل تازه از دلایل این روز در کانادا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز پاییز و شکرگزاری به مناسبت فصل تازه از دلایل این روز در کانادا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید