شروط بهره مندی دانشگاه ها از مشوق های طرح های تقاضامحور

به گزارش مجله مدیاپلیر، دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری(عتف)، گفت: دانشگاه هایی که برای اجرای انتها نامه های تحصیلات تکمیلی از پروژه های درج شده در سامانه توانمندسازی فراوری و توسعه اشتغال پایدار(تاپ) استفاده نمایند، مشمول مشوق هایی خواهند شد.

شروط بهره مندی دانشگاه ها از مشوق های طرح های تقاضامحور

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از دبیرخانه شورای عالی عتف، دکتر مسعود برومند در حاشیه یکصد و نود و دومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف که به صورت فوق العاده در محل این شورا برگزار گردید، موضوع مورد بحث و آنالیز در این جلسه را آنالیز طرح توانمندسازی فراوری و توسعه اشتغال پایدار (طرح تاپ) دانست و گفت: اقدامات حمایتی اجرا شده برای توسعه این طرح از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و صنعت، معدن و تجارت و چالش های اجرایی آن مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

وی درباره عملکرد سامانه تاپ اعلام نمود: بر اساس آمارهای ارائه شده 72 درصد شرکت های ثبت شده در این سامانه از بخش خصوصی هستند.

برومند با بیان اینکه از بخش اجرای فرصت مطالعاتی استادان در صنایع استقبال خوبی به عمل آمده است، اضافه کرد: در بخش سرباز تاپ این سامانه، هماهنگی های مناسبی با ستاد کل نیروهای مسلح صورت انجام شد.

دبیر کل شورای عالی عتف یکی از چالش های اجرای طرح تاپ را پشتیبانی از طرح های تحقیق و توسعه ای ثبت شده در طرح تاپ دانست و گفت: این طرح ها به دلیل نداشتن پشتوانه اقتصادی نیازمند حمایت سایر دستگاه ها است که در این جلسه درخواست شد دانشگاه های عظیم کشور پس از آنالیز به طرح تاپ توجه بیشتری داشته باشند.

به گفته برومند، علاوه بر این از دانشگاه های عظیم درخواست شد اعضای هیأت علمی خود را برای تعریف بعضی از پروژه های انتها نامه ها و رساله های دکتری در چارچوب طرح تاپ ترغیب نمایند.

وی با تاکید بر ضرورت مذاکره با استادان دانشگاه های عظیم کشور، اضافه کرد: در این جلسه روسای دانشگاه های تهران و اصفهان، مذاکره با استادان را برای بهره مندی از مزایای طرح تاپ پذیرفتند.

برومند درباره مزایای بهره مندی از طرح تاپ، اعلام نمود: پروژه های دانشگاه هایی که از طرح های درج شده در این سامانه برای تعریف انتها نامه های تحصیلات تکمیلی استفاده نمایند، در قالب انتها نامه های تقاضا محور تعریف و از مشوق های این نوع طرح ها بهره مند خواهند شد.

دبیرکل شورای عالی عتف، اجرایی کردن این بسته های حمایتی را نیازمند حمایت اقتصادی دانست و تاکید نمود: طرح یاد شده علاوه بر تسهیل گری، نیازمند حمایت اقتصادی، لجستیکی و تقویت بنیه های اجرایی است.

برومند، آنالیز نقش سازمان برنامه و بودجه در حمایت از اهداف تاپ را از دیگر موضوعات طرح شده در این جلسه فوق العاده اعلام نمود و گفت: بر اساس دیگر مصوبات این جلسه، مذاکراتی با صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گیرد تا چگونگی حمایت صندوق های پژوهش و فناوری استانی در قالب سرمایه گذاری VC برای اجرای پروژه های طرح تاپ، تعیین گردد.

وی شرکت های ثبت نام نموده در این طرح را فراوریی اعلام نمود و ادامه داد: توسعه، رونق فراوری و ارتقا کیفیت محصولات این شرکت ها موجب توسعه کسب و کارها و اشتغال می گردد.

برومند، اختصاص عوارض واردات کالا به تحقیق و توسعه را از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه دانست و اضافه کرد: بر اساس یکی از پیشنهادهای این جلسه، در سال 1400 بخشی از عوارض یا تعرفه های ناشی از واردات کالا به بخش تحقیق و توسعه شرکت ها به ویژه شرکت های بخش خصوصی اختصاص داده گردد و از این طریق بخشی از منابع تحقیق و توسعه شرکت های کوچک و متوسط تأمین گردد.

4040/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 737

به "شروط بهره مندی دانشگاه ها از مشوق های طرح های تقاضامحور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروط بهره مندی دانشگاه ها از مشوق های طرح های تقاضامحور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید