ساخت استادیومی که شبیه به چادر عشایری است

به گزارش مجله مدیاپلیر، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، ورزشگاه البیت که به وسیله شرکت دارالهندسه طراحی و ساخته شده، در شهر الخور در شمال قطر واقع شده و یکی از ورزشگاه های اصلی برگزاری رقابت های جام جهانی است.

ساخت استادیومی که شبیه به چادر عشایری است

ظرفیت این استادیوم 60 هزار نفر است و قرار است از آن برای برگزاری بازی افتتاحیه رقابت های جام جهانی و نیز بعضی بازی های دیگر تا مرحله نیمه نهایی رقابت ها استفاده گردد.

ظاهر این استادیوم با الهام از چادرهای عشایری طراحی شده که اقوام بیابان گرد ساکن قطر هزاران سال در آنها زندگی می کردند. برای ساخت این استادیوم و در نمای بیرونی آن از پلی تترا فلوئورواتیلن (PTFE) استفاده شده که یک چارچوب فولادی مستحکم را به وجود آورده است.

بعلاوه یک سقف جمع شونده به بالای این استادیوم افزوده شده که می تواند در صورت لزوم باز یا بسته گردد تا به کاهش گرمای شدید یاری کند.

چادرهای قبایل و خانواده های عشایری در قطر به شکل راه راه طراحی می شوند و این استادیوم منحصر به فرد با استقبال هواداران میراث فرهنگی نیز روبرو شده است. این طراحی هم چشم نواز و هم کاربردی است و ساختار آن در خدمت فناوری های خنک کننده موجود در استادیوم است.

پس از انتها جام جهانی، نیمی از جایگاه های استادیوم برداشته شده و در دیگر اماکن ورزشی در قطر و جاهای دیگر استفاده می گردد. قسمت بالای استادیوم به هتل 5 ستاره تبدیل شده و یک مرکز خرید، فودکورت، سالن بدنسازی و سالن چند منظوره نیز در ساختمان اصلی استادیوم تأسیس می گردد. علاوه بر این، مجموعه استادیوم شامل یک بیمارستان پزشکی ورزشی، یک پارک، مسیرهای دویدن و دوچرخه سواری، منطقه ها بازی، کافی شاپ ها و رستوران ها خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1547

به "ساخت استادیومی که شبیه به چادر عشایری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت استادیومی که شبیه به چادر عشایری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید