رکورد بیشترین میزان بیکاری در روسیه طی 4 سال اخیر

به گزارش مجله مدیاپلیر، در ماه آوریل امسال (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت)، تعداد بیکاران در روسیه به بیش از چهار میلیون نفر رسیده و نرخ بیکاری در مقایسه با ماه قبل 23 درصد افزایش یافته و ادامه رشد بیکاری در اوایل تابستان هم انتظار می رود.

رکورد بیشترین میزان بیکاری در روسیه طی 4 سال اخیر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه کامرسانت، چاپ مسکو، امروز نوشت: بر اساس اطلاعات مرکز فدرال آمار دولتی روسیه که در روز سه شنبه منتشر شد، تعداد بیکاران در روسیه در ماه آوریل سال 2020 (اواسط فروردین الی اواسط اردیبهشت)، نسبت به ماه مارس، 815 هزار نفر افزایش یافته و به چهار میلیون و 300 هزار نفر رسیده است، که بیش از 5.8 درصد کل جمعیت فعال مالی کشور را شامل می گردد .

لازم به یادآوری است که ماه آوریل، اوج اجرای محدودیت های سخت گیرانه ا ی بود که از سوی مقامات روس به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور اعمال شده بود.

بر اساس این داده ها، نرخ بیکاری مشابه ماه آوریل 2020، آخرین بار چهار سال قبل مشاهده شده بود - پس از آنکه در ماه مارس سال 2016 بیکاری به بیشترین میزان خود طی سه سال (از سال 2013 به اینطرف) رسیده و 6 درصد ثبت شده بود. البته این رقم در آوریل همان سال، به 5.9 کاهش یافت و و در ماه مه نیز 5.6 درصد رسیده بود.

از آن موقع به بعد، فرایند رو به کاهش تدریجی بیکاری در روسیه مشاهده شد که تا پاییز سال 2019 ادامه داشته است.

در ماه آگوست 2019، شاخص بیکاری دوباره یک رکورد برجای گذاشت، ولی این بار کمترین میزان آن در کل تاریخ روسیه کنونی از سال 1991 ثبت شد و به 4.3 درصد رسید. پس از آن در ماه سپتامبر به سطح 4.5 درصد افزایش یافت، در ماه اکتبر به 4.6 درصد رسید و در ماه های نوامبر و دسامبر در این سطح باقی ماند.

در ژانویه سال 2020 میزان بیکاری دوباره کمی افزایش یافته و به 4.7 درصد رسید، در ماه فوریه به سطح 4.6 درصد بازگشت و در ماه مارس دوباره به 4.7 درصد افزایش یافت. البته در ماه مارس هنوز روسیه به صورت گسترده درگیر شیوع ویروس کرونا نشده بود و این مسئله تاثیری بر شرایط مالی این کشور نگذاشته بود.

نگرانی مقامات روس درباره افزایش میزان بیکاری در اوایل تابستان امسال

آنتون کوتیاکوف وزیر کار و حمایت اجتماعی روسیه نیز در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام نمود که تعداد موارد بیکاری که رسماً ثبت نام شده، در حال حاضر به یک میلیون و 600 هزار نفر رسیده است و انتظار می رود که با توجه به توقف فعالیت بعضی مشاغل مالی به خاطر شیوع ویروس کرونا در کشور، این رشد در ماه های مه و ژوئن (خرداد-تیر) هم ادامه پیدا کند.

وی گفت: فعلا پیش بینی می گردد که در روسیه تا 2 میلیون و 500 هزار بیکار ثبت نام نمایند و تعداد کل بیکاران طبق محاسبه سازمان بین المللی کار، ممکن است به بیش از 5 میلیون نفر هم برسد.

وزیر کار در عین حال اضافه نمود، اوضاع در بازار کار جدی است، ولی فاجعه بار نیست و شرایط کنونی موقت خواهد بود.

پیش از این، تاتیانا گلیکووا معاون نخست وزیر روسیه هم گفته بود که تعداد بیکاران در این کشور (از 725 هزار و هشتصد نفر) تقریباً دو برابر شده است. به گفته وی ، از اول ماه مارس 2020 ، تعداد یک میلیون 654 نفر از شهفرایندان روس یا به دنبال یافتن کار یا دریافت یاری هزینه بیکاری ، به مراکز خدمات اشتغال مراجعه نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 551

به "رکورد بیشترین میزان بیکاری در روسیه طی 4 سال اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد بیشترین میزان بیکاری در روسیه طی 4 سال اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید