رخشانی مهر: معلمان مهمترین و ماندگارترین عنصر تعلیم و تربیت هستند

به گزارش مجله مدیاپلیر، تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درپیامی ضمن تبریک روز معلم گفت که معلمان مهمترین و ماندگارترین عنصر تعلیم و تربیت هستند و سازمان نوسازی مدارس کشور می کوشد تا با ساخت فضاهای مناسب و استاندارد آموزشی و تجهیز آن ها، بستر مناسب را برای تعلیم و تربیت فراهم کند.

رخشانی مهر: معلمان مهمترین و ماندگارترین عنصر تعلیم و تربیت هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی مهر به مناسبت دوازدهم اردیبهشت روز عظیمداشت مقام معلم پیغامی صادر کرد.

متن پیغام به این توضیح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّما

من معلّم برانگیخته شدم . پیغامبر اکرم(ص)

در جوامع بشری اساسى ترین کار، تعلیم و تربیت افراد آن جامعه است و کسى که این رسالت را به دوش مى کشد معلم است.

معلم به عنوان مهمترین و ماندگارترین عنصر تعلیم و تربیت، علی رغم تغییر و تحولات گسترده درابعاد مختلف زندگی بشر، همچنان صندلی خود را حفظ نموده است.

سخن گفتن از معلم و ارزش و صندلی معلم در قالب کلمات نمی گنجد. معلمی نماد شکوه و عظمت انسان های پاک باخته ای است که در طول تاریخ چراغ راهنمایی و سعادت بشریت را به دست گرفته اند. دغدغه معلم بر مدار ارزش ­ها و کرامت انسانی می­چرخد. ارزش هایی که دستاورد تعالیم آسمانی پیغامبران الهی در طول هزاران سال و تمدن بشری است و معلمان پیغامبرگونه دربه کمال رساندن و اعتلای انسان ها مجاهدت می نمایند.

معلمان پیشرو و پرچم دار بسیاری از حرکت­ های فرهنگی در جوامع بشری هستند و در واقع زیربنای توسعه کشور از جهت آموزش و پرورش می گذرد و هرنوع هزینه کردن در این بخش به مثابه سرمایه گذاری برای فرداست.

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور مفتخر است، به عنوان بسترساز تعلیم و تربیت همیشه کوشیده تا با فراهم کردن فضای مناسب برای معلمان و دانش اموزان آرامش خاطر را برای این عزیزان به ارمغان آورد و با ساخت، توسعه و تجهیز فضاهای مناسب و استاندارد آموزشی سهمی را در بهسازی و ارتقای فرایند تعلیم وتربیت داشته باشد ، تا ضمن ارتقای نشاط وشوق آموزاندن و آموختن جهت شکوهمند دانش اندوزی را جذابتر و کوتاهتر نماید

دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت معلم عظیم استاد شهید سید مرتضی مطهری و روز عظیمداشت مقام معلم ، فرصت بسیار مناسبی برای تجلیل و قدرشناسی از افسران سپاه پیشرفت کشور است که همیشه در خط مقدم جهاد و ایثار برای پیشرفت و توسعه کشور بوده اند و در طول یکسال گذشته با شیوع ویروس کرونا هنرمندانه جلوه هایی از ایثار و عشق خود را به تصویر کشیده و به اوج رساندند..

با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و همه معلمان فداکار ، این روز را به حضور همه آموزگاران عزیز و معلمان فرهیخته تیریک می گویم و از درگاه خداوند متعال برای این عزیزان سلامت و توفیق روزافزون آرزو می کنم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1140

به "رخشانی مهر: معلمان مهمترین و ماندگارترین عنصر تعلیم و تربیت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رخشانی مهر: معلمان مهمترین و ماندگارترین عنصر تعلیم و تربیت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید