دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان در جهت رفع نیازهای صنعت استان خوزستان گام برمی دارد

به گزارش مجله مدیاپلیر، دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان در راستای رفع مسائل بودجه ای و افزایش درآمدزایی از طریق ارتباط موثر و مستمر با صنایع استان گام برمی دارد.

دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان در جهت رفع نیازهای صنعت استان خوزستان گام برمی دارد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، احمد اسماعیلی، رئیس دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای بهبهان با فتوحی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از شهرک صنعتی شماره 2 اهواز بازدید کرد.

اسماعیلی ضمن بیان پتانسیل های دانشگاه خواستار توجه بیش از پیش به این دانشگاه به عنوان اتاق فکر جامعه شد و گفت: این دانشگاه می تواند نقشی محوری در توسعه استان خوزستان به ویژه در منطقه جنوب شرق استان را ایفا کند.

وی همچنین به بیان مسائل بودجه ای که دانشگاه با آن دست به گریبان است پرداخت و از مسئولان استانی خواست از مسیرهای قانونی برای رفع این مسائل به دانشگاه کمک کنند چرا که دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای (ص) بهبهان دانشگاهی جوان است که در صورت توجه و رسیدگی قطعاً می تواند دین خود را به مردم منطقه و استان ادا کند.

فتوحی نیز ضمن ابراز علاقه و اعتماد به جامعه دانشگاهی خواستار تلاش هر چه بیشتر دانشگاه برای درآمدزایی از طریق ارتباط موثر و مستمر با صنعت شد و ابراز امیدواری کرد که برخی مسائل دانشگاه از طریق تعامل و رایزنی با برخی دستگاه های اجرایی مرتفع شوند.

وی با توجه به فرایند رو به توسعه بودن دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای خواستار آن شد که در تاسیس رشته های تازه در دانشگاه دقت و وسواس به کار گرفته شود تا رشته های مورد نیاز جامعه و صنعت شناسایی شوند و بر اساس نیازهای بومی منطقه و استان به تولید دانش پرداخته شود.

در ادامه اسماعیلی ضمن بازدید از شهرک صنعتی شماره 2 اهواز با دکتر حرمتی مدیرعامل این شهرک و رییس سازمان نظام مهندسی معدن خوزستان دیدار و مصاحبه کرد.

اسماعیلی در این دیدار رسالت اصلی دانشگاه را بویژه در عصر حاضر ارتباط معنادار با صنعت مطرح نمود و گفت: دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای (ص) بهبهان قصد دارد با رصد نیازهای واقعی صنعت، فعالیت های خود را به سمت حل این نیازها متمرکز کند.

وی اضافه کرد: ارتباط دانشگاه و صنعت باید از انعقاد تفاهم نامه ها فراتر رود و موضوع محوری و تقاضا محوری در دستور کار قرار گیرد و دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای (ص) بهبهان با دارا بودن اعضای هیات علمی توانمند که اغلب جوان هستند آمادگی خود را برای ورود به این عرصه اعلام می دارد.

حرمتی نیز ضمن استقبال از حضور جامعه دانشگاهی در صنعت خواستار تربیت دانشجویان در راستای نیازهای صنعت، موضوعات مختلفی را بعنوان نیازهای امروز صنعت استان برشمرد از جمله اینکه برای برخی آنالیزهای آزمایشگاهی نیازمند به استفاده از امکانات مرکز کشور هستیم که این امر به طولانی شدن فرآیندهای تولید منجر می شود و باید در دانشگاه های استان این نیازها مرتفع شود.

وی همچنین یکی از نیازهای اصلی صنعت امروز را استانداردسازی تولیدات ساخت داخل مطابق با استانداردهای جهانی دانست و خواستار ورود دانشگاه به این حوزه شد تا شاهد رونق صادرات از استان باشیم.

در سرانجام اسماعیلی از بخش های مختلف کارخانه نمک دریایی دلفین به عنوان اولین تولید کننده نمک دریایی خوراکی و نمک دریایی بهداشتی که پیروز به صادرات محصول خود به چند کشور جهان شده است بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1501

به "دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان در جهت رفع نیازهای صنعت استان خوزستان گام برمی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان در جهت رفع نیازهای صنعت استان خوزستان گام برمی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید