خبرنگاران 23 سال زندان، مجازات تهیه کننده هالیوودی

به گزارش مجله مدیاپلیر، تهران - خبرنگاران - هاروی واینستین که طی دهه ها یکی از مقتدرترین و برجسته ترین تهیه کنندگان هالیوود محسوب می شد، روز چهارشنبه در دادگاه رسیدگی به تخلفات جنسی در نیویورک به 23 سال زندان محکوم شد.

خبرنگاران 23 سال زندان، مجازات تهیه کننده هالیوودی

به گزارش تارنمای خبری نشریه هیل، واینستین که 67 سال سن دارد، ماه گذشته در دو فقره از پنج فقره تخلف جنسی گناهکار شناخته شد.

وی در حالی که به دلیل ارتکاب اقدام جنسی جنایتکارانه و تجاوز درجه سه گناهکار دانسته شد، اما از جدی ترین اتهام ها علیه خود تبرئه شد.

واینستین به جرم تجاوز به 4 سال زندان و به اتهام اقدام جنسی جنایتکارانه به 5 تا 25 سال زندان محکوم شد.

تیم وکلای این تهیه کننده هالیوودی اعلام کردند که وی میخواهد در خصوص این حکم فرجام خواهی کند.

جلسات محاکمه وی از جوی احساسی از سوی بعضی از شاهدان از جمله آنابلا شورا بازیگر آمریکایی برخوردار بود. این بازیگر به دادگاه درمورد تجاوز جنسی واینستین به خود شرح داد.

بیش از 80 زن از جمله اوا گرین هنرپیشه فرانسوی، لوپیتا نیونگو بازیگر کنیایی - مکزیکی و اوما تورمن هنرپیشه آمریکایی، واینستین را به رفتارهای ناشایست اخلاقی از آزار گرفته تا تجاوز متهم نموده اند.

واینستین خود را بی گناه دانسته و گفته که تمامی این رفتارهای جنسی، توافقی بوده است.

طرح اتهام های اخلاقی علیه واینستین در سال 2017 و به دنبال آن متهم شدن شماری از فعالان صنعت سرگرمی و سینمایی آمریکا منجر به شروع جنبشی در این کشور تحت عنوان می تو شد و بر رفتارهای غیراخلاقی در هالیوود پرتو افکند.

واینستین پس از محکوم شدن در ماه گذشته، به دلیل شکایت از درد در قفسه سینه اش در بیمارستانی در نیویورک بستری شد. وی سپس به زندان جزیره ریکرز منتقل شد.

وی قرار است با اتهام های دیگری در زمینه تخلفات جنسی در لس آنجلس روبه رو گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 388

به "خبرنگاران 23 سال زندان، مجازات تهیه کننده هالیوودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 23 سال زندان، مجازات تهیه کننده هالیوودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید