خبرنگاران پویش 2914 نقش مهمی در کنترل بیماری کرونا دارد

به گزارش مجله مدیاپلیر، مهاباد- خبرنگاران- مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با بیان اینکه امن ترین مکان برای مقابله با کرونا خانه است، گفت: ملحق شدن به پویش 2914 و عمل به آن نقش مهمی در جلوگیری از انتشار این ویروس و کاهش شمار مبتلایان دارد.

خبرنگاران پویش 2914 نقش مهمی در کنترل بیماری کرونا دارد

سهراب حیدری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: با ماندن در خانه زنجیره انتقال ویروس قطع شده و یا به حداقل می رسد و این در حالیست که اکنون بیشتر افراد بدون علایم، ناقل این ویروس بوده و دیگران با ارتباط با آنان، به ویروس آلوده می شوند.

وی اضافه نمود: مشاهده نمودار درگیری و تعداد بیماران ابتلا به کرونا در استان نشان می دهد این تعداد روز به روز در حال افزایش است و از مدتی که این بیماری در استان شایع شده، شهری را نمی توان یافت که منحنی ابتلا به کرونا در آن شهر ثابت باشد.

وی با بیان اینکه همچنین روز به روز به تعداد شهرهای استان از نظر شرایط قرمز اضافه می گردد، اضافه نمود: برای کنترل این شرایط سه راه حل اصلی وجود دارد که یکی از آنها رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم از جمله شستن مرتب دست ها و رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل است.

وی با بیان اینکه دومین اصل در کنترل این بیماری، جدی دریافت این بیماری از سوی مردم است، افزود: بعضی همچنان ویروس کرونا را به شوخی گرفته اند و به جای ماندن در خانه دایما در خیابان ها و مکان های پرتردد حضور پیدا می نمایند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب در ادامه با انتقاد از فعالیت بعضی صنوف غیرضروری در این شهرستان نیز گفت: فعالیت بعضی اصنافی به غیر از میزبانی از ویروس کرونا عواید دیگری ندارد و با مراجعه افراد آلوده به چنین مکان هایی زمینه ابتلای دیگران و خانواده آنان به کرونا فراهم می گردد.

وی با تاکید بر اینکه مردم در این مدت باید در خانه بمانند، گفت: هر قدر تجمع ها و ارتباط مردم با یکدیگر کاهش یابد و از تردد غیرضروری در معابر و مکان های عمومی و پرتردد خودداری گردد به همان میزان به کاهش مبتلایان و کنترل بیماری یاری خواهد نمود.

حیدری گفت: براساس آمار مبتلایان، شهرهای همجوار در شرایط قرمز واقع شده است و میاندوآب نیز در شرایط نارنجی واقع شده است و اگر مردم رعایت ننمایند در روزهای آینده این شهرستان نیز به شرایط شهرهای همجوار و یا فراتر از آنها دچار می گردد.

پویش 2914 با مفهوم ماندن در خانه از 29 اسفند تا 14 فروردین از چند روز مانده به عید در بین بسیاری از مردم آذربایجان غربی رواج پیدا نموده و بسیاری از فعالان مدنی از یکدیگر خواستند که در این ایام برای شکست ویروس کرونا در خانه های خود بمانند؛ علاوه بر این در بسیاری از مناطق شهری و روستایی مردم و مسوولان مشغول ضدعفونی کردن معابر عمومی هستند و این کوشش ها به صورت شبانه روزی همچنان ادامه دارد.

گفته می گردد اگر مردم استان برای ماندن در خانه مشارکت بیشتری داشته باشند، از اوج گیری شیوع بیماری در ایام بارانی و پر از رطوبت فروردین سال جاری جلوگیری می نمایند وگرنه طی ماه های آینده شاید گسترش این ویروس برای خود آنان مسائل عدیده ایجاد کند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین شروع شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راه حلهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا 2 هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا ننموده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس ننمایند.

طبق آخرین آمار، 20 هزار و 610 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، یک هزار و 556 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 417

به "خبرنگاران پویش 2914 نقش مهمی در کنترل بیماری کرونا دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پویش 2914 نقش مهمی در کنترل بیماری کرونا دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید