خبرنگاران فرودگاه کیش با 250 میلیارد ریال اعتبار حصار کشی می گردد

به گزارش مجله مدیاپلیر، کیش - خبرنگاران - معاون برنامه ریزی شرکت توسعه فرودگاه و بنادر کیش گفت: فرودگاه کیش با 250 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده در امسال به منظور صیانت از آهوان سایت حفاظت شده جزیره صار کشی می گردد.

خبرنگاران فرودگاه کیش با 250 میلیارد ریال اعتبار حصار کشی می گردد

سید نوید ناظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این طرح برای به صفر رساندن تصادفات آهوان جزیره کیش با هواپیماها طبق ضوابط سازمان هواپیمایی کشور اجرا می گردد.

وی افزود: در این طرح 10 کیلومتر دیوار بتنی پیش ساخته جایگزین فنس های فرودگاه می گردد که با این اقدام انتظار می رود ورود آهوها از فنس به داخل فرودگاه به صفر برسد.

معاون برنامه ریزی شرکت توسعه فرودگاه و بنادر کیش یادآور شد: سال گذشته نیز در راستای کاهش تصادف هواپیما در فرودگاه کیش با جانوارن از جمله آهوهای سایت حفاظت شده جزیره اجرای طرح مدیریت ریسک ایمنی برخورد براساس دستورالعمل های بین المللی (ICAO) و سازمان هواپیمایی کشوری شروع شد.

وی گفت: سال گذشته در این راسا حصار فرودگاه بازسازی و تکمیل شد و امکان ورود جانوران به داخل فرودگاه مسدود شد.

ناظمی با اشاره به اینکه عملیات جمع آوری آهوان از مرداد سال 97 تا کنون اجرا شده است اضافه نمود: تا به امروز 250 رأس آهو به روش جَرگه ای و با موتورسیکلت های تریل آفرود با حضور کارکنان اداره محیط زیست از محوطه داخلی فرودگاه بین المللی کیش جمع آوری و به بیرون از فرودگاه منتقل شده اند.

جزیره کیش دارای بیش از 750 راس آهو از گونه موسوم به گازلا بوده که در لیست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از محیط زیست به عنوان گونه آسیب پذیر ثبت شده و علاوه بر جزیره کیش در مناطق مختلف کشور نیز اقدامات حفاظتی برای این گونه از آهوان در حال انجام است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1128

به "خبرنگاران فرودگاه کیش با 250 میلیارد ریال اعتبار حصار کشی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرودگاه کیش با 250 میلیارد ریال اعتبار حصار کشی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید