خبرنگاران زمین طرح مسکن ملی به 65 نفر در اشنویه واگذار شد

به گزارش مجله مدیاپلیر، مهاباد - خبرنگاران - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشنویه گفت: مساحت زمین واگذار شده برای احداث مسکن در قالب طرح اقدام ملی در این شهرستان سه هزار و 132 مترمربع بوده که به 65 از نفر متقاضیان، واگذار شده است.

خبرنگاران زمین طرح مسکن ملی به 65 نفر در اشنویه واگذار شد

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

منصور حیدری کهلی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: بعد از پالایش 959 متقاضی ثبت نام کننده در مسکن ملی در این شهرستان، در مجموع 88 از واجدان شرایط وجه خود را واریز کردند.

وی ادامه داد: پول واریز شده در حساب شخصی متقاضیان به صورت بلوکه باقی خواهد ماند و با توجه به پیشرفت فیزیکی از حساب آنان به پیمانکار پرداخت خواهد شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشنویه گفت: بعد از تامین زمین از سوی راه وشهرسازی برای واگذاری زمین به 24 نفر دیگر نیز اقدام می گردد.

حیدری کهلی اضافه نمود: طرح اقدام ملی فراوری و عرضه مسکن به منظور احداث 400 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور شروع شد که از این تعداد سهم آذربایجان غربی نزدیک به 21 هزار واحد است.

وی گفت:از ابتدای طرح مقاوم سازی خانه های روستایی نیز تا به امروز هزار و 500 واحد مسکن روستایی در این شهرستان با پرداخت تسهیلات بانکی بازسازی و مقاوم شده است وهم اکنون پنج هزار مسکن روستایی در این شهرستان احتیاج به بهسازی و مقاوم سازی دارد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشنویه با اشاره به اینکه یکی از عمده وظایف این بنیاد بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی است، گفت: هدف از اجرای این طرح احداث مسکن مقاوم و بادوام روستایی، حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با احتیاج روستایی از جنبه تقویت زیباشناسی سیمای روستاها است.

وی اضافه نمود:از لحاظ جذب تسهیلات احداث مسکن روستایی از مجموع 430 واحد سهمیه شهرستان تا به امروز 200 واحد جذب شده است.

وی گفت:طرح هادی37 روستای این شهرستان از ابتدای اجرای این طرح روستایی اجرا شده است و با پیشرفت 51 درصدی در این حوزه در رتبه دوم استان واقع شده است.

طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، راهنمایی فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می گیرد؛ تجدید حیات و راهنمایی روستاها از ابعاد کالبدی، مالی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در این طرح ها به شمار می رود.

اشنویه با 74 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و دارای 74 روستا در 2 بخش مرکزی و نالوس است؛ 71 روستا بالای 20 خانوار است که نقشه طرح هادی برای آنها تهیه شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1059

به "خبرنگاران زمین طرح مسکن ملی به 65 نفر در اشنویه واگذار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زمین طرح مسکن ملی به 65 نفر در اشنویه واگذار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید