خبرنگاران ادامه آنالیز لایحه مشارکت عمومی - خصوصی در کمیسیون عمران مجلس

به گزارش مجله مدیاپلیر، تهران - خبرنگاران - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از ادامه آنالیز لایحه مشارکت عمومی - خصوصی در جلسه امروز کمیسیون اطلاع داد.

خبرنگاران ادامه آنالیز لایحه مشارکت عمومی - خصوصی در کمیسیون عمران مجلس

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

سید البرز حسینی در شرح جلسه روز یکشنبه کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: دستور کار امروز کمیسیون به ادامه آنالیز لایحه مشارکت عمومی - خصوصی اختصاص داشت و ماده 10 آن مورد آنالیز و ارزیابی نهاده شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: در ماده 10 لایحه مشارکت عمومی و خصوصی نحوه ارجاع کار به پیمانکاران یا طرف مشارکت با استفاده از مناقصات مشخص شده بود.

حسین گفت: از طرفی با توجه به اینکه طرف مقابل بخش عمومی، حوزه مشارکت بخش خصوصی است بنابر این از حیث قاعده مندی نمی توانیم از قانون مناقصات استفاده کنیم، لذا این کار به آیین نامه جدید اختصاصی و کار کارشناسی بیشتری احتیاج داشت.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه سایر بندها و ماده ها با فرایند شکل گیری ماده 10 لایحه مشارکت عمومی و خصوصی محقق می شوند لذا این ماده برای آنالیز بیشتر مراعی گذاشته و به کمیته ذیربط ارسال شد.

تنظیم آیین نامه جدید برای ارجاع پروژها به بخش خصوصی لازم است

نماینده مردم خدابنده در مجلس با بیان اینکه نمی توانیم در لایحه مشارکت، برای واگذاری کارها از قانون مناقصات استفاده کنیم، یادآور شد: لذا برای ارجاع کار پروژه ها به بخش خصوصی باید آیین نامه اجرایی با ادبیات اختصاصی نوشته گردد.

حسینی اضافه کرد: از این رو مقرر شد کمیته مربوطه با مشارکت بخش خصوصی، مرکز پژوهش ها و سازمان برنامه برای تنظیم این ماده وقت بیشتری صرف نموده و به جمع بندی خوبی برای نحوه واگذاری کار به بخش خصوصی برسند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 998

به "خبرنگاران ادامه آنالیز لایحه مشارکت عمومی - خصوصی در کمیسیون عمران مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ادامه آنالیز لایحه مشارکت عمومی - خصوصی در کمیسیون عمران مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید