تور روسیه ارزان: جادو و رنگ در کلیساهای مسکو

به گزارش مجله مدیاپلیر، شهر رؤیایی مسکو و کلیساهای مسکو…

شهر رؤیاییِ مسکو، مرکز روسیه پهناور و جادویی است. شهر مسکو کنار رود مسکو قرار گرفته است و این، علتِ نامگذاریش می باشد. مسکو، به صورت دایره ای و حول یک مرکز که میدان سرخِ شهر است، ساخته شده و به نظرم جادو و جذابیتِ شهرِ مسکو از همین هندسه شروع می گردد، با رمان های روسیِ (جنگ و صلح) و (جنایت و مکافات)، با اسمهای خاص و زیادشان، شب های نقره ایش، موزه هایِ جذابش و غذاهای وسوسه انگیزش، چون: کاشا، نان کره ای، سوپ بُرش، بیلینی، سمبوسه کنیش و… ادامه می یابد و با رنگُ نورُ تاریخ و هنرِ کلیساهای مسکو انتها می گیرد؛ در واقع مسکو با زیباییِ نفس گیر و قصه های عجیب از تاریخ، در دلِ خود، با کلیساها و گنبدهایِ رنگینگش، شما را حیران و مبهوتِ خود می گرداند.

تور روسیه ارزان: جادو و رنگ در کلیساهای مسکو

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

کلیساهای مسکو، هرکدام داستان خود را دارند و شما را به گذشته های یک سرزمین خواهند برد. مسکو مشهور است به کلیساهایش و کلیساهای مسکو، هرکدام سرزمین ِ عجایبی است.

در صورتی که به سفر های خارجی علاقمند هستید ، تور بانکوک و تور ارمنستان مقرون به صرفه هم میتوانند پیشنهادات خوبی برای شما باشند. این تور های پر هوادار ، از نظر اقتصادی نیز بسیار به صرفه هستند و شما میتوانید با هزینه کمتری به این کشور های مجذوب نماینده سفر کنید.

به کلیساهای مسکو خوش آمدید…

کلیساهای مسکو، رنگین و زیبا هستند و در دوره های مختلفِ زمانی ساخته شده اند و در واقع،نگه دارِ تاریخِ کهنِ روسیه در زوایای مجذوب نماینده و معماری های متفاوت خود هستند.

مسیحیان فراوان مسکو، باعث شده اند شما به هر گوشه این شهر که نگاه کنید گنبد و کلیسایی چشم نواز و سرشار از رنگ و هنر را ببینید. با هم قدمی در کلیساهای مسکو بزنیم و به سوی اعجازِ مسکو و معماری هایِ کلیساهایش پرواز کنیم…

خرید بلیط ماهان

با هم در کلیسای جامع سنت باسیل دوری بزنیم…

در میدان سرخِ مسکو، علاوه بر کرملین، کلیسای جامع سنت باسیل دیده می شود که ضربان قلب مسکو می باشد و مسکو با آن زنده است.. سنت باسیل، یکی از زیباترین کلیساهای مسکو، شما را به یاد کاپ کیک های رنگین با شکل هایی مجذوب نماینده می اندازد. گنبدهای رنگینش بر برج هایی بلند و راسخ چون گوی های درخشان بر آبیِ آسمان نقش بسته اند و شما را حیران خود می نمایند. شکل، معماری و رنگ هر گنبد با گنبد دیگر فرق دارد.

گنبد بلندتر هرمی شکل استُ طلایی و بقیه گنبدها چون پیازهای شکفته به رنگ های سبزُ خردلی، آبیُ سفید، سرمه ای، صورتی و… دورتادورش ایستاده اند. بازتابِ نور بر گنبدهایِ کالئیدوسکوپیِ کلیسا، نور و رنگ را بر شما می باراند. افسانه ها حول این کلیسا از کورکردن چشمانِ معمارش گرفته تا قصه های دیگر بر جادوی سنت باسیل می افزایند و شما را بین حقیقت و دروغ، رنگُ اعجاز و نماهای کارتون ها در جهانیِ واقعی معلق نگاه می دارند. فضای درونی کلیسا شگفت انگیز است و از بالکن هایش منظره خیره نماینده ای از شهر مسکو و رودخانه مسکو پیش چشمان شماست.

درونش چندان بزرگ نیست و در آن، راه های باریکِ پرپیچ و خم با درهای زیبا، دیوارهای نقاشی شده، پرتره های مجذوب نماینده، سقف های خیره نماینده، طاقچه ها و پنجره های قوس دار، نقش های گلدار، طرح های مسیح، دکور مجلل و ستون های بلند و نقش دار را خواهید دید و شکوه و جلالش روحتان را پرواز خواهد داد؛ گویا مسیح و مقدسینِ نقش بسته بر سقف ها از بالا شما را نظاره می نمایند. کلیسای سنت باسیل، بیشتر یک موزه است؛ باغ اطرافش، روح افزا و ورودیش دو مجسمه زیبا به شما خیر مقدم می گویند!!

به کلیسای جامع دورمیشن خوش آمدید…

یکی دیگر از کلیساهای مسکو، کلیسای دورمیشن است. کلیسای دورمیشن، در نگاه اول با سفیدیِ بنایش که گویا کلاه های طلاییِ براق بر سر نهاده، سپیدی و سادگیِ معنویت را به شما نشان می دهد و همزمانیِ هنر، معنویت و تاریخِ شهر است.دورمیشن با دیوارهای بلندِ ساخته شده از آجرهای سفید، ستون های برجسته، پنجره های باریک، طاق های قوس دار، نقاشی های زیبای دیوارهای بیرونیش و درهای بزرگِ چوبیش، خود را با غرور و زیبا به شما معرفی می نماید. با پا نهادن به کلیسا گویا به شهرِ فرنگی از نقش ها، نقاشی ها و قصه ها واردمی شوید. داستان های مسیح و مریم، با نقاشی های آبرنگی، در مقابلتان رژه می فرایند؛گویا بر کتاب داستانی مجذوب نماینده با عکس های براق ایستاده اید!!

ستون های بلندِ قطورِ نقاشی شده، چلچراغ هایِ مجلل و پر نور، سقف های منحنیِ خوش ساخت، همه و همه مبهوتتان می نمایند و فقط کافیست سرتان را بالا بیاورید، بچرخید و دیدن کنید تا چشمانتان پر از اعجازُ شکوه و قلبتان سرشار از حس های معنوی شود. دورتا دورتان، ستون های آذین شده به مجسمه ها و اشکالِ طلایی، احاطه تان می نمایند و در حصاری از رنگ و نور، اسیرِ زیبایی و عظمت اطراف خواهید شد. درِ مقدسِ کلیسا که مکانی برای اعتراف به گناهان است بر روحانیت فضا می افزاید و پاکیُ آرامشِ فضا مبهوتتان می نماید.

طرحِ خدای نقش بسته بر آسمانِ کلیسا که گویا ناظر شماست و شمایی که بین تابلوها، نقاشی هایِ رنگارنگ، قاب ها و جایگاه های جنسِ طلا، مقبره های فلزیِ بزرگان، ناظرِ شکوه، رنگ، نور و معماری های رنسانسی هستید، تکه ای از بهشت را به تصویر می کشد.

با هم سری به کلیسای مسیح منجی مسکو بزنیم…

از روی پلِ پر نور رود مسکو که بگذریم به بلندترین کلیسای ارتدوکس جهان یعنی مسیح منجی می رسیم که داستان هایی از تاریخِ عجیب روسیه وشکست بناپارت را در دل خود دارد؛ گویا تاریخِ روسیه را در کلیساهای مسکو با چشم نوازترین رنگ ها و معماری ها می خوانیم و می آموزیم. این کلیسا که از نامش هم پیداست، نماد امید مسکو است و نجات دهنده از ناامیدی ها… در نگاه اول، سنگ های مرمرین و گرانیتی به کار رفته در کلیسا و درخشش گوی های طلایی بر فراز آن، شما را حیران خواهد نمود، نمای خارجی کلیسا نمادی از مسیح و یارانش است.

کلیسای مسیح منجی، عظمت و بزرگی گیج نماینده ای دارد و داخلش با دکوراسیون و تزئینات عجیب و شگفت انگیز و با نقاشی هایی از مقدسین که از پایینِ دیوارها شروع و به اوجِ سقف ها می رسد، نفستان را در سینه حبس می نماید. با دیدنی کلیسا، میان شگفتی سنت ها و تاریخچه روسیه غرق می شوید. برقِ تصاویر طلایی، نقاشی های مبهوت نماینده و دکوراسیون پرزرق و برق کلیسا، آنقدر مجلل است که هرلحظه هیجانزده تان می نماید. این کلیسای بزرگ دو موزه هم دارد که هر کدام هنر نقاشی و تاریخ را به نمایش می گذارند.

با ما باشید با کلیسای تثلیث، یکی دیگر از کلیسای مسکو…

کلیسای تثلیث، یکی دیگر از کلیساهای مسکو است با رنگ های پاستیلی و درخشان و معماری های باروک روسی. این کلیسا کارت پستالی است از آجرهای سفید با گنبدهای سبز یکدست بر سرش و رنگ های قرمز و سبز پاشیده شده بر دیوارهایش… این کلیسا بر بالای تپه ای ایستاده و در گذشته ها از فاصله های دور دیده می شده. دکورِ تثلیث در چند ردیف هرمی شکل با کاشی های سبزرنگ، تزیین شده است.

ایوان های وسیع، ناقوس های برج های خوش ساخت و پنجره های شکیل و مجلل از زیبایی های این کلیسا هستند؛ به خصوص پنجره های نمای جنوبی کلیسا، رو به کوچه با حکاکی های ظریف و تصاویر طوطی ها بسیار دیدنی هستند. در این کلیسا، نوعی از سنگ های سفیدِ حکاکی شده قدیمی، پر از نقاشی ها با رنگ های متفاوت، شما را میان هنر و رنگ، شگفت زده می نمایند. سرستون های زیبای نازک کاری شده و نقاشی ها بر آنها، شما را با هنرهای نقاشی و معماری روبرو و روحتان را پرواز می دهد.

نمایی کلی از دیگر کلیساهای مسکو…

از دیگر کلیساهای مسکو، می توان به کلیسای شفاعتِ مسکو با معماری های باروکی زیبا نام برد که با وجود آسیب ها از جنگ های متعدد، هنوز زیباست و چشم نواز… کلیسای رنگی سنت نیکولاس در خامونیکی با رنگ های نارنجی، سبز، سفید و گنبدهای طلاییش چون رنگین کمانی با معماری خیره نماینده بر زمین مسکو می درخشد… کلیسای عروج یا اسنشن مسکو از نخستین نمونه های بناهای چوبی با خیمه ای زاویه دار برفرازش، تا آنجا نگاه ها را خیره کرد که در لیست میراث جهانی یونسکو نهاده شد.

روسیه پهناور و بزرگ با کلیساهای مسکو، تاریخش، اصالتش و قصه های عجیب جنگها، پیروزیها و دردهایش را به جهانیان نشان می دهد. کلیساهای مسکو، هنر، ذوق، قریحه و جادوی دستان هنرمندان بی نظیر جهان را در خود دارند که شاید هیچگاه دیگر نه آن هنرمندان و نه این بناهای شگفت انگیز تکرار نشوند. کلیساهای مسکو، گنجینه عکس های ناب عکاسان و ایده های بکر معماران امروزی را خواهند ساخت.

سفر به این مکان میتواند بسیار مجذوب نماینده و هیجان انگیز باشد . در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید بلیط هواپیما چارتر از دغدغه های سفر خود کم کنید . هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو هتل مقرون به صرفه نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

منبع: دلتابان
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1414

به "تور روسیه ارزان: جادو و رنگ در کلیساهای مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: جادو و رنگ در کلیساهای مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید