ثبت نام از بی سوادان و کم سوادان در آذربایجان شرقی تا 15 دی ادامه داد

به گزارش مجله مدیاپلیر، معاون سازمان سواد آموزی آذربایجان شرقی با اعلام شروع ثبت نام از بی سوادان و کم سوادان در استان گفت: ثبت نام و کلاس گذاری دوره تحکیم از ابتدای تیر ماه شروع شده است و تا 15 دی ماه امسال ادامه دارد.

ثبت نام از بی سوادان و کم سوادان در آذربایجان شرقی تا 15 دی ادامه داد

به گزارش خبرنگار از ،اسفندیار صادقی معاون سازمان سواد آموزی آذربایجان شرقی گفت: کلاس گذاری دوره سوادآموزی هم از ابتدای مرداد ماه تا 15 دی ماه و دوره انتقال هم از شهریور ماه تا خاتمه آبان ماه امسال انجام می گردد.

اواضافه نمود: کلاس های دوره سوادآموزی در بازه سنی 10 تا 49 سال است و طبق قانون تنها پنج درصد از حجم ابلاغی استان به افراد بالای 49 سال اختصاص دارد.

او ادامه داد: طرح های زیادی در سوادآموزی استان در حال انجام است که از جمله می توان به آموزش عملی نماز، خواندن با خانواده، حلقه های کتابخوانی، رایانه، زنان و دختران عشایری اشاره نمود.

معاون سازمان سواد آموزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه همه طرح ها آثار مثبتی در کلاس های سوادآموزی داشته اند، اضافه نمود: طرح آموزش عملی نماز یکی از طرح های پیروز و کاربردی سوادآموزی است که در همه کلاس ها اجرا می گردد و سوادآموزان با احکام و روش صحیح خواندن نماز آشنا می شوند.

صادقی با دعوت از بی سوادان و کم سوادان برای ثبت نام در کلاس های سواد آموزی اظهار کرد: کتاب های درسی و لوازم مورد احتیاج سواد آموزان همانند سال های گذشته به صورت رایگان در اختیار این افراد قرار می گیرد..

او در مورد جذب بی سوادان هم گفت: سال گذشته 21 هزار و 430 نفر در دوره های مختلف سوادآموزی تحت پوشش سوادآموزی استان قرار گرفتند که از این تعداد 9 هزار و 918 نفر بی سواد مطلق بودند.

او در مورد حجم ابلاغی سازمان سوادآموزی کشور به استان آذربایجان شرقی در امسال اظهار کرد: 21 هزار و 800 نفر در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم جذب می شوند که از این تعداد، 10 هزار و 500 نفر در دوره سوادآموزی، پنج هزار نفر در دوره انتقال و 6 هزار و 300 نفر در دوره تحکیم شرکت می نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1286

به "ثبت نام از بی سوادان و کم سوادان در آذربایجان شرقی تا 15 دی ادامه داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام از بی سوادان و کم سوادان در آذربایجان شرقی تا 15 دی ادامه داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید