تلویزیون OLED 65 اینچی ال جی گواهی ردپای کربنی را دریافت کرد

به گزارش مجله مدیاپلیر، ال جی دیسپلی (LG Display) که یکی از شرکت های پیشرو در زمینه نمایشگرها در دنیا به شمار می رود، به تازگی اعلام نموده که تلویزیون OLED 65 اینچی این شرکت توانسته گواهی ردپای کربنی محصول (مقدار اندک انتشار گازهای گلخانه ای به وسیله محصول) را از Carbon Trust دریافت کند. با این دستاورد، این پنل اوال ای دی، این شرکت در صنعت نمایشگرهای OLED را پیشگام تر خواهد نمود.

تلویزیون OLED 65 اینچی ال جی گواهی ردپای کربنی را دریافت کرد

پنل OLED 65 اینچی ال جی دیسپلی با رعایت استاندارد جهانی (PAS 2050) درباره انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) در کل چرخه عمر محصول، توانسته این گواهی را از Carbon Trust دریافت کند. شرکت کربن تراست یک شرکت مشاوره جهانی آب وهوا است که مأموریتش تسریع حرکت به سوی آینده ای کربن زدایی شده است و گواهی ردپای کربنی این شرکت نیز یکی از معترجحانن گواهی های زیست محیطی بین المللی محسوب می گردد.

پنل خود نوردِه تلویزیون OLED ال جی دیسپلی نیازی به نور پس زمینه ندارد و همین نیز به این پنل این امکان را می دهد تا به مقدار قابل توجهی استفاده از موارد پلاستیکی و تا 90 درصد نسبت به پنل های ال سی دی (LCD) را کاهش بدهد و با افزایش استفاده از آهن و مواد فلزی، نرخ بازیافت را به 92.7 درصد برساند. پنل تلویزیون OLED این شرکت قبلا گواهی Eco Product را از شرکت جهانی SGS مستقر در سوئیس دریافت نموده و علت آن نیز رجحان در چهار دسته از لحاظ سازگاری با محیط زیست بوده است که شامل بازیافت، مواد خطرناک، بهره وری منابع و بهره وری انرژی می گردد.

شرکت ال جی دیسپلی بازده انرژی پنل های تلویزیون اوال ای دی خودش را در امسال نسبت به پنل های قبلی به مقدار 22 درصد بهبود بخشیده و علت آن نیز استفاده از فناوری تازه رونمایی شده META است که ترکیبی از فناوری آرایه میکرو لنز (MLA) است و با META Booster که الگوریتمی انحصاری افزایش روشنایی این شرکت محسوب می گردد، انتشار نور را به حداکثر می رساند. پنل های اوال ای دی ال جی دیسپلی بعلاوه به علت انتشار کمترین نور آبی معروفیت دارد و در عین حال، برترین تجربه تماشای بدون سوسو را برای کاربران فراهم می آورد.

در همین حال، شرکت ال جی دیسپلی سیستم ارزیابی چرخه عمر (LCA) خود را در سال 2021 میلادی معرفی نموده است تا به طور جامع هر تأثیر زیست محیطی ایجاد شده در طول چرخه عمر یک محصول را ارزیابی کند. به وسیله این ابتکار تازه، شرکت با موفقیت مصرف کل مواد و قطعات خودش را کاهش داده و گازهای گلخانه ای و مصرف برق در حین ساخت را به حداقل رسانده است؛ این در حالی است که توسعه محصولاتی با مصرف برق کمتر و کاهش ضایعات در مرحله دفع فراوری شدند.

کوان شیک پارک معاون بنیاد آزمایشگاه فناوری در شرکت ال جی دیسپلی به همین دلیل اظهار داشته:

هدف ما افزایش سازگاری با محیط زیست و رقابت پذیری پنل های تلویزیون اوال ای دی خودمان با استفاده از فناوری های سازگار با محیط زیست و با توجه به تخصص بی نظیر خودمان است.

منبع: فوت و فن
انتشار: 21 فروردین 1402 بروزرسانی: 21 فروردین 1402 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1746

به "تلویزیون OLED 65 اینچی ال جی گواهی ردپای کربنی را دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلویزیون OLED 65 اینچی ال جی گواهی ردپای کربنی را دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید