بهشت مالیاتی جدید ایتالیا، سری A را به اوج برمی گرداند؟، مسی و رونالدو در کالچو؟

به گزارش مجله مدیاپلیر، فوتبال باشگاهی ایتالیا به قدری با روزهای اوج گذشته فاصله دارد که حضور ستاره ها در آن مسخره به نظر می رسد اما شاید به همین زودی شاهد هنرنمایی امثال مسی و رونالدو در سری A باشیم؛ شاید!

بهشت مالیاتی جدید ایتالیا، سری A را به اوج برمی گرداند؟، مسی و رونالدو در کالچو؟

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ونیز همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، نوامبر گذشته ترونچتی پروورا رئیس شرکت پیرلی (اسپانسر اینتر) و مدیر اسبق نراتزوری گفت مسی بازیکنی است که بیشتر از هر بازیکنی دوست دارد او را در جوزپه مه آتزا ببیند: لیونل مسی یک رویا است و گاهی رویاها به واقعیت تبدیل می شوند.

خیلی ها به این موضوع که ممکن است روزی یکی بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال، بارسلونا را ترک کند و به اینتر بپیوندد خندیدند، البته این اتفاق قبلا افتاده، در سال 1997، زمانی که رونالدو در ازای رکوردی جهانی و با 28 میلیون یورو از بارسا به اینتر رفت؛ البته از آن موقع تا به حال خیلی چیزها تغییر نموده است.

در دهه 90 فوتبال ایتالیا در صدر بهترین های جهان بود، بازیکنان بزرگ جهان همه آرزو داشتند در این لیگ بازی نمایند، هر بازیکنی که بین سال های 1987 تا 2000 توپ طلا برده در مقطعی از دوران بازیگری اش در سری A بوده است و 9 نفر از آن ها دقیقا در زمانی که در باشگاهی ایتالیایی بازی می کردند، توپ طلا را برده اند. از آن موقع تا به حال زمان زیادی گذشته و تغییرات زیادی انجام شده است.

پول کره زمین را متحول نموده است. حالا استعدادهای فوتبالی یا همه در رئال و بارسا هستند یا می خواهند روزی در این تیم بازی نمایند. در مراسم توپ طلای 2016، در بین نفرات اول تا ششم نام 5 سوپراستار این دو باشگاه دیده می گردد: رونالدو، مسی، سوارس، نیمار و بیل. نفر دیگر آنتون گریزمن از اتلتیکو مادرید است؛ بازیکنی که باشگاه های زیادی از لیگ برتر، پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ هم به دنبال جذب او هستند.

بعد از سال های بحرانی و ضعف مدیریت و مسائل اقتصادی، باشگاه های ایتالیایی کمتر توانسته اند مانند قبل درخشان باشند. حتی باشگاهی تاریخی، قدرتمند و پرمهره مانند یوونتوس هم نمی تواند از نظر اقتصادی حتی با باشگاه های سوپرلیگ چین رقابت کند. نمونه اش اکسل ویتسل است که اخیرا یوونتوس را که مدت ها به دنبال جذبش بوده نادیده گرفته و به تیانجین کوانجین پاسخ مثبت داده است اما تغییر در سیستم اقتصادیاتی ایتالیا می تواند تاثیر زیادی روی تصمیم گیری استعدادهای ناب فوتبالی برای بازی در سری A داشته باشد و دلیلش؟ برجیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا).

در نتیجه شوکه نماینده رفراندم که رای به جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا داد، دولت ایتالیا تصمیم گرفته بسیاری از حرفه ای های شاغل در بریتانیا را به کشور خودش ببرد و برای این کار تغییری در سیستم اقتصادیاتی اش ایجاد نموده است. این کار یادآور قانون بکام است که یک دهه قبل باعث شد بازیکنان زیادی به اسپانیا بروند.

در سال 2005 دولت اسپانیا گفت افرادی که از کشورهای دیگر به این کشور سفر نمایند می توانند انتخاب نمایند که مانند یک مقیم اسپانیا اقتصادیات بدهند یا یک غیر اسپانیایی. غیر اسپانیایی ها می توانستند برای پول هایی که از کشورهای دیگر به دست آورده اند تا 6 سال در اسپانیا اقتصادیاتی پرداخت ننمایند و به طور همزمان از درآمدهای شان در اسپانیا هم تنها 24 درصد از آن ها اقتصادیات گرفته می شد. یک مقیم اسپانیا اما باید تقریبا دو برابر آن را اقتصادیات می پرداخت.

دیوید بکام، ستاره رئال مادرید، که در آن موقع مبلغ هنگفتی هم از حق انتشار تصاویرش در سراسر جهان کسب می کرد، یکی از بازیکنان خارجی ای بود که از این قانون به بهترین شکل بهره برد. آن قدر که نام این قانون به نام او شد.

راه گریز قانونی در سال 2010 در اسپانیا بسته شد، اما حالا ایتالیا می خواهد قانونی مشابه وضع کند. یعنی کسی که قبلا برای مدت 9 سال بیرون از ایتالیا کار نموده فقط باید رقم 100 هزار یورو برای هر مبلغی که در آن 9 سال کار نموده پرداخت کند.

این قانون می تواند بیش از همه به سود بازیکنان خارجی باشد که در سری A کار می نمایند. یعنی در حالی که آن ها باید مثل بقیه برای دستمزد هفتگی شان اقتصادیات بدهند (43 درصد برای درآمد های بیشتر از 75 هزار یورو در سال)، می توانند برای درآمدهای حاصل از حق انتشار تصاویرشان تنها 100 هزار یورو اقتصادیات بدهند، برای قراردادهای اسپانسرینگ شان هم همین طور. این موضوع آن قدر مهم است که می تواند ایتالیا را به یکی از بهشت های اقتصادیاتی تبدیل کند.

در شرایطی که اقتصادیات یکی از بزرگترین مسائل فوتبالیست های جهانست و اخیرا نام مسی و رونالدو هم به پرونده های فرار اقتصادیاتی نسبت داده شده، شاید رویای پروورا برای پوشاندن لباس اینتر بر تن مسی حالا یک قدم به واقعیت نزدیک تر شده باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 229

به "بهشت مالیاتی جدید ایتالیا، سری A را به اوج برمی گرداند؟، مسی و رونالدو در کالچو؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهشت مالیاتی جدید ایتالیا، سری A را به اوج برمی گرداند؟، مسی و رونالدو در کالچو؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید