برنده مناقصه تأمین قطعات راه آهن چابهار-زاهدان تعیین شد

به گزارش مجله مدیاپلیر، مناقصه تأمین قطعات مورد احتیاج خط آهن چابهار-زاهدان به ارزش 40 میلیارد تومان برنده خود را شناخت.

برنده مناقصه تأمین قطعات راه آهن چابهار-زاهدان تعیین شد

به گزارش خبرنگاران، طبق اعلام مدیرعامل گروه فنرسازی زر سایپا، فنرسازی زر سیستان در مناقصه تأمین قطعات مورد احتیاج خط آهن چابهار-زاهدان به ارزش 40 میلیارد تومان در مقابل سایر فراوریکنندگان برنده شد.

رضایی درباره حضور فنرسازی زر سایپا در پروژه ملی تأمین قطعات راه آهن چابهار-زاهدان، با بیان اینکه در مدت شش ماه قطعات مورد احتیاج این خط آهن استراتژیک که قابل توسعه به کشورهای همسایه است، فراوری خواهد شد، گفت: البته این توان وجود داشت که در مدت شش ماه قطعات فراوری گردد، ولی به لحاظ شیوع ویروس کرونا و سایر عوامل تاثیرگذار بر فراوری، حداکثر زمان تحویل هشت ماه در نظر گرفته شده است. راه اندازی پروژه ملی راه آهن چابهار-زاهدان می تواند منجر به رونق صادرات کالا از بندر چابهار گردد. با تعمیم قوانین منطقه آزاد به بنادر چابهار که مزیت های متعددی دارد، می توان این پروژه را با سرعت بیشتری گسترش داد.

وی ادامه داد: تفاهم نامه همکاری بین این شرکت و قرارگاه خاتم الانبیاء برای انجام پروژه خط آهن چابهار-زاهدان امضاء شده است. قبل از آنکه این شرکت بخواهد وارد این پروژه گردد، شرکت هایی از کشورهای چین و ترکیه برای تأمین قطعات خط آهن یاد شده اعلام آمادگی نموده بودند، اما از آنجا که کشور در فراوری قطعات مورد احتیاج ریل به خوکفایی رسیده است و مسئله ای در تأمین این قطعات وجود ندارد، پیروز به حضور در این پروژه استراتژیک شدیم.

وی اضافه کرد: کارگاه مورد احتیاج ساخت قطعات ریل چابهار-زاهدان تجهیز شده است و از سویی بخشی از قطعات مورد احتیاج ساخته شده است تا سرعت در تأمین قطعات افزایش پیدا کند، از این رو این مجموعه آمادگی دارد تا در صورت احتیاج کشور حجم فراوری خود را افزایش دهد. ظرفیت فراوری قطعات ریل در کارخانه ما بیش از سه میلیون قطعه در سال است. برای پروژه ملی راه آهن چابهار- زاهدان، یک میلیون و 350 هزار قطعه فراوری خواهد شد. همچنین این شرکت علاوه بر پروژه چابهار- زاهدان قراردادهای دیگری با سایر شرکت ها در دست اجرا دارد.

رضایی اذعان داشت: تمام مواد اولیه برای ساخت قطعات ریل داخلی است و از استان های مختلف تأمین می گردد، لذا هیچ وابستگی خارجی در این صنعت وجود ندارد. شرکت فنرسازی زر سایپا در راستای افزایش ظرفیت فراوری فنرسازی زر سیستان (فراوریکننده قطعات ریلی) به صورت آزمایشی خط جدید فراوری یوبولت را برای تأمین خودروساز در زر تهران فعال نموده تا پس از گذر از مرحله آزمایش، خط فراوری مذکور به زاهدان منتقل گردد.

فنرسازی زر شامل سه کارخانه فراوریی در شهرهای تهران، گلپایگان و زاهدان است، کارخانه مرکزی و اصلی در تهران بوده و فراوری انواع فنرهای تخت و پارابولیک را بر عهده دارد، واحد صنعتی گلپایگان انواع میل موج گیر، تورشن بار و فنر لول را فراوری می نماید و در این میان کارخانه زر سیستان فراوری کننده فنرهای پابند ریل است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 571

به "برنده مناقصه تأمین قطعات راه آهن چابهار-زاهدان تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنده مناقصه تأمین قطعات راه آهن چابهار-زاهدان تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید