آنالیز تخصصی پدیده فرونشست در اصفهان

به گزارش مجله مدیاپلیر، خبرنگاران/اصفهان نشست تخصصی فرونشست زمین در اصفهان؛ چالش ها و راهکارها از سوی کنسرسیوم مراکز علمی- پژوهشی استان اصفهان در حوزه محیط زیست برگزار می گردد.

آنالیز تخصصی پدیده فرونشست در اصفهان

مسئول برگزاری نشست تخصصی فرونشست زمین در اصفهان؛ چالش ها و راهکارها در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به وقوع پدیده فرونشست در اصفهان، برگزاری این نشست را راهی برای بیان مسئله و ارائه راهکارهای اساسی برای برطرف مشکل فرونشست دانست و گفت: در این نشست در رابطه با خطرات و چالش های پدیده فرونشست گفت وگو می گردد.

اکبر قاضی فر اضافه کرد: با خشک شدن زاینده رود، استفاده از آب های زیرزمینی بیشتر می گردد و در نتیجه سطح آبخوان پایین تر می رود و مسائل فرونشست نیز شدت می یابد.

عضو هیئت علمی گروه زمین شناسی دانشگاه اصفهان، فرونشست در اصفهان را یک تهدید بالقوه گفت و گفت: اگر رودخانه زاینده رود به همین روال بسته باشد، در آینده نزدیک برای شهر اصفهان خطرناک خواهد بود.

قاضی فرد در شرح برگزاری این نشست تخصصی، اظهار کرد: نشست تخصصی فرونشست زمین در اصفهان؛ چالش ها و راهکارها با حضور متخصصان این حوزه در روز دوشنبه، 4 بهمن ماه به صورت حضوری و مجازی در دانشگاه اصفهان برگزار می گردد.

وی اضافه کرد: در این نشست موضوعاتی همانند آنالیز پدیده فرونشست در ایران و دنیا، نگاهی به مخاطرات فرنشست زمین در دشت های ایران، محدودیت شدید برداشت از منابع آب زیرزمینی، اثر فرونشست زمین و برداشت آب های زیرزمینی، پایش و آنالیز شرایط موجود فرونشست در اصفهان و ارائه راهکارها و شرایط سمن های زیست محیطی اصفهان در روبرو با فرونشست آنالیز می گردد.

مسئول برگزاری نشست تخصصی فرونشست زمین در اصفهان؛ چالش ها و راهکارها شرح داد: این نشست در دانشگاه اصفهان برگزار می گردد و علاقه مندان به شیوه غیرحضوری نیز می توانند به وسیله آدرس https://nikan.iut.ac.ir/ch/itico در این جلسه حاضر شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: بارندگی های سال جاری بازگشایی رودخانه را به همراه داشته باشد تا آبخوان های زیر سطح شهر تغذیه گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1508

به "آنالیز تخصصی پدیده فرونشست در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز تخصصی پدیده فرونشست در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید