با کوتاهی قد خداحافظی کنید!

به گزارش مجله مدیاپلیر، بیشتر افراد کوتاه قد، از قد خود ناراضی هستند چون بلندقد بودن به دلایل زیادی می تواند مطلوبیت ایجاد کند.

با کوتاهی قد خداحافظی کنید!

حالا اگر ژن های شما تصمیم گرفته باشند کوتاه باشند باید چه کنید؟ این همان چیزی است که قرار است در این مطلب از خبرنگاران درباره آن صحبت کنیم؛ راهکارهای افزایش قد.

راهکارهای افزایش قد به طور طبیعی

توجه به خواب کافی

ناگفته پیداست که خواب خوب و کافی یکی از عوامل مهم برای رشد سالم است. پژوهش ها نشان می دهند که نوجوانان در حال رشد حداقل به 8 ساعت خواب شبانه احتیاج دارند (11 ساعت خواب برای بهبود رشد سلامت بسیار موثرتر است). خواب مناسب اهمیت زیادی دارد چون بدن در هنگام خواب رشد نموده و بافت نو فراوری می نماید.

داشتن تغذیه سالم

تغذیه مناسب برای رشد کافی کاملا لازم است چرا که یاری می نماید اطمینان حاصل کنید همه مواد غذایی لازم برای رشد کامل به بدن شما می رسد. کلید تغذیه سالم متعهد بودن به رژیم غذایی متعادل و اجتناب از غذاهای ناسالم است. برای اینکه به حداکثر قد بالقوه خود برسید موارد زیر را در تغذیه خود رعایت کنید.

  • ویتامین D کافی: ویتامین D را می توان از غذاهایی مانند ماهی، قارچ و لبنیات، تخم مرغ، یونجه و توفو یا قرار گرفتن در معرض نور مناسب خورشید به دست آورد.
  • کلسیم کافی: منابع غنی کلسیم عبارتند از پنیر، دانه های سویا، ماهی ساردین، سبزیجات و لبنیات.
  • روی: غذاهایی مانند حبوبات، مارچوبه، تخم مرغ، شکلات و صدف دارای روی هستند.

زمانبندی غذایی خوب

قانون کلی این است که باید سه وعده غذایی متعادل در طول روز مصرف کنید. خوردن میان وعده های سالم بین این وعده های غذایی هم متابولیسم بدن شما را فعال نگه داشته و رشد سالم شما را بهبود می دهد.

انجام ورزش منظم

ورزش منظم یا انجام ورزش مورد علاقه شما یکی از برترین روش ها برای قدبلند شدن است. بچه ها و نوجوانان همواره تشویق می شوند که از نظر فیزیکی فعال باشند چرا که این کار باعث بهبود رشد می گردد. حتی اگر بیشتر از 18 سال دارید تا زمانی که در میانه دهه سوم زندگی (تقریبا تا 25 سالگی) هستید می توانید با ورزش کردن چند سانتی متری به قد خود اضافه کنید.

بعضی از برترین ورزش هایی که می توانند به افزایش قد یاری نمایند عبارتند از:

  • شنا
  • بارفیکس
  • رساندن نوک انگشت های دست به انگشت های پا
  • کشش
  • طناب بازی

عادت به صاف نگه داشتن بدن

افراد زیادی عادت دارند موقع نشستن پشت کامپیوتر یا وقتی از گجت هایی مثل گوشی تلفن استفاده می نمایند بد بنشینند. این عادت در طول زمان باعث خم شدن ستون فقرات می گردد. این حالت خمیدگی روی قد شما اثر گذاشته و باعث می گردد کوتاه تر از چیزی که واقعا هستید به نظر برسید. از طرف دیگر، حالت خوب بدن سر را هم در راستای گردن قرار می دهد. این هم چند سانتی متری به شما اضافه خواهد نمود چون قد واقعی تان دیده خواهد شد.

داشتن سیستم ایمنی قوی

سیستم ایمنی بدن نقشی کلیدی در معین قد شما ایفا می نماید. اگر سیستم ایمنی شما قوی باشد، بیمار ی ها نمی توانند به سادگی فرایند رشد بدن تان را کند نمایند. توان مبارزه با بیماری ها بخصوص در نوجوانی و زمانی که در سن رشد هستید اهمیت دارد.

مرکبات (پرتقال، لیمو و …) سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند. این مواد با اثرات مخرب رادیکال های آزاد مبارزه نموده و بدن شما را از بیماری ها دور نگه می دارند. غذاهایی مانند ماهی، روغن کبد ماهی و مغزها هم منابعی غنی از اسید های چرب امگا3 هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن معروفیت دارند.

خوردن آب فراوان

وقتی بحث رشد قد در میان است معمولا کسی به نوشیدن آب فکر نمی نماید. اما آب هضم غذا را راحت تر می نماید، مواد سمی را از بدن خارج می نماید و متابولیسم شما را بهبود می دهد و به این ترتیب، تاثیر مستقیمی بر قد شما خواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب هوای گرم چه بلایی سر بدن می آورد؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1612

به "با کوتاهی قد خداحافظی کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با کوتاهی قد خداحافظی کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید