ویتنام، مقصد شگفت انگیز جنوب شرقی آسیا

به گزارش مجله مدیاپلیر، ویتنام یکی از زیباترین کشورهای حوزه جنوب شرقی آسیاست که با داشتن کوه های سر به فلک کشیده، جنگل های انبوه استوایی، ساحل های دیدنی، شهرهای شلوغ و فرهنگ جذاب توانسته است گردشگران متعددی را برای تور ویتنام و سفر به ویتنام متقاعد کند.

ویتنام، مقصد شگفت انگیز جنوب شرقی آسیا

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام ارزان تجربه کنید.

کشور ویتنام مانند اغلب کشورهای آسیایی، فرهنگ اصیل و جذابی دارد که با وجود پیشرفت شهرهای آن، همچنان در بطن جامعه و مردم محلی قابل مشاهده است. وجود معابد بودایی متعدد، بازارهای سنتی شلوغ، جشن ها و فستیوال های هیجان انگیز و … از جمله جنبه های فرهنگی اهالی ویتنام است که گردشگران را شیفته خود می نماید.

اما زیبایی های ویتنام تنها به این موارد محدود نمی گردد. اگر دوست دارید این کشور دوست داشتنی را بیشتر بشناسید و برای تور ویتنام خودتان را آماده کنید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ویتنام کجاست؟

آب و هوای ویتنام

تاریخ ویتنام

برترین جاذبه های گردشگری ویتنام

ویتنام کجاست؟

اولین سوالی که درباره این کشور باید پاسخ داد، این است که ویتنام کجا واقع شده است. پیشتر گفتیم که ویتنام در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. این کشور از شمال با چین و از غرب با لائوس و کامبوج مرز مشترک دارد. همچنین شرق و جنوب ویتنام نیز یک خط ساحلی ممتد با دریای جنوب چین و اقیانوس آرام تشکیل می دهد.

اگر به نقشه ویتنام نگاه کنید، متوجه ساختار کشیده آن می شوید که این کشور را به سه قسمت تقسیم نموده است، قسمت شمالی که هانوی، پایتخت این کشور در آن واقع شده است، قسمت مرکزی که مملو از کوهستان های مرتفع و جنگل های انبوه است، و قسمت جنوب که مناطق حاصلخیز این کشور را شامل می گردد و شهر هوشی مین، عظیمترین شهر ویتنام را در خود جای داده است.

ویتنام یا جمهوری سوسیالیستی ویتنام، 65امین کشور عظیم جهانست در حالیکه جمعیت 96 میلیون این کشور باعث شده است تا ویتنام در رده پانزدهمین کشور پرجمعیت جهان قرار گیرد. واحد پول این کشور دانگ ویتنام است. حال حاضر هر یک دلار آمریکا معادل 23297 دانگ است.

قرار دریافت ویتنام در منطقه استوایی به همراه بارش های فراوان، رودهای پرآب و جلگه های حاصلخیز باعث شده است تا کشاورزی در این کشور گسترش یابد و اقتصاد ویتنام برپایه کشاورزی شکل گیرد. محصولات ویتنام مانند برنج و دیگر محصولات زراعی علاوه بر مصرف داخلی، به کشورهای دیگر نیز صادر می گردد و بخش مهمی از صادرات ویتنام را تشکیل می دهد.

آب و هوای ویتنام

به دلیل موقعیت جغرافیایی ویتنام، آب و هوای این کشور در مناطق مختلف متفاوت است و می توان سه منطقه اقلیمی برای آن در نظر گرفت. باران های موسمی استوایی از ماه های اکتبر تا آوریل در مرکز ویتنام و از ماه های می تا سپتامبر در شمال و جنوب ویتنام جریان دارد. در دیگر ماه های سال اما تقریباً آب و هوای ویتنام خشک است و از بارش خبری نیست.

اما ویتنام با وجود این میزان بارش، کشور گرمی است و در اغلب روزهای سال، دمای هوای بالایی را تجربه خواهید کرد. شمال ویتنام به طور کلی در ماه های اکتبر تا آوریل نسبتاً خنک تر است. اما با رسیدن به ماه های می تا سپتامبر که اوج بارش و گرما در این کشور است، دمای هوا تا 40 درجه سانتیگراد نیز بالا خواهد رفت.

با در نظر دریافت این ویژگی های جغرافیایی و آب و هوایی، نمی توان یک زمان را به عنوان بهترین زمان سفر به ویتنام انتخاب کرد. با این وجود فصل اوج گردشگری ویتنام از ماه سپتامبر تا مارس است اما در همین زمان نیز باران های موسمی مرکز کشور می تواند آزاردهنده باشد.

برای شرکت در تور ویتنام پیشنهاد می کنیم لباس های خنک، راحت و سبکی بردارید که با این آب و هوا سازگار باشد. اما حتما یک بارانی نیز همراه خود داشته باشید. البته در نظر داشته باشید که می توانید از شهرهای ویتنام نیز خرید کنید.

تاریخ ویتنام

اگرچه کشوری با مرزهای کنونی تنها از قرن نوزدهم میلادی پا به عرصه جهانی گذاشته است، اما ویتنام تاریخی غنی و طولانی دارد که تاریخ آن به هزاران سال پیش می رسد و بعضی از شهرهای ویتنام مانند هانوی، هزار سال پیش تاسیس شده اند.

ویتنام تا پیش از قرن بیستم، مدت ها به همراه لائوس و کامبوج یکی از مستعمرات فرانسه بود تا اینکه در سال 1941 و در طول جنگ جهانی دوم، این کشور توسط ژاپن اشغال شد. در همین دوران، حزب کمونیست ویتنام برای مقابله با ژاپنی ها و فرانسوی ها شکل گرفت و رهبری این جنبش را هوشی مین به عهده گرفت.

این مبارزات تا پس از جنگ جهانی دوم نیز ادامه داشت تا اینکه در سال 1954 هوشی مین پیروز شد و بخشی از ویتنام مستقل شد. در این تاریخ ویتنام به دو کشور ویتنام شمالی و ویتنام جنوبی تقسیم شد که هانوی پایتخت ویتنام شمالی و سایگون (نام قدیمی شهر هوشی مین) پایتخت ویتنام جنوبی شدند.

اما هوشی مین قصد داشت تمام ویتنام را زیر یک پرچم متحد کند و به همین دلیل درگیری ها ادامه داشت و کمونیست های ویت کنگ (Viet Cong) در حال مبارزه با دولت ویتنام جنوبی بودند که آمریکا وارد ماجرا شد و جنگ ویتنام شکل گرفت. این نبرد 15 سال ادامه داشت تا اینکه نیروهای ویتنام شمالی توانستند سایگو را فتح نمایند و با تغییر نام آن به هوشی مین، دو ویتنام را با یکدیگر متحد نمایند.

اگرچه در نتیجه این جنگ ها و بحران های سیاسی ویتنام تا اواخر قرن بیستم از شرایط مالی بدی رنج می برد، اما با آغاز قرن جدید اصلاحات سیاسی و مالی عمده ای در این کشور رخ داد که باعث رشد و رونق اقتصاد ویتنام شد و زندگی در ویتنام را آسانتر کرد.

برترین جاذبه های گردشگری ویتنام

همانگونه که پیشتر گفتیم، ویتنام کشوری جذاب با ترکیبی استثنایی از جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی است. در ادامه شما را با تعدادی از مهمترین جاذبه های گردشگری ویتنام آشنا خواهیم کرد:

هالونگ بی

خلیج هالونگ بی یکی از زیباترین و مشهورترین منظره های آبی جهانست که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. هالونگ بی از تعداد زیادی جزیره و صخره سنگی تشکیل شده است که بیشتر آنها با جنگل های انبوه پوشیده شده اند. ترکیب این صخره ها با آب سبز رنگ خلیج و قایق ها و کشتی های متعددی که در آن شناور هستند، منظره ای بسیار تماشایی را برای شما پدید خواهد آورد.

شهر هوشی مین

شهر هوشی مین عظیمترین شهر ویتنام است که مقصدی عالی برای گردشگری شهری به شمار می رود. این شهر شلوغ و پر از جمعیت نمادی از سبک زندگی امروزی اهالی ویتنام به شمار می رود.

این شهر که در گذشته سایگون نام داشته است، پایتخت ویتنام جنوبی بود که بعد از اتحاد ویتنام به افتخار رهبر ویتنام به هوشی مین تغییر نام داد. وجود رود سایگون در این شهر یکی از جذابیت های سفر به هوشی مین است و می توانید از بالای برج بلند بیتکسو منظره زیبایی از آن داشته باشید. این برج بلندترین برج ویتنام است.

همچنین بازدید از کاخ ریاست جمهوری یا کاخ اتحاد و همچنین موزه جنگ ویتنام از دیگر فعالیت های گردشگری در شهر هوشی مین ویتنام است.

شهر تاریخی هیو

شهر تاریخی هیو یکی از زیباترین نمونه های معماری تاریخی و سلطنتی ویتنام است که در مرکز این کشور و حاشیه رود پرفیوم قرار گرفته است. این شهر محل زندگی امپراتوران ویتنام بوده است و صدها ساختمان و یادمان تاریخی از قرن نوزدهم را در خود جای داده است.

وجود این میزان از جاذبه های تاریخی شگفت انگیز که یادآور شکوه دوران امپراتوری ویتنام است، باعث شده تا شهر تاریخی هیو در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت برسد.

هانوی

نمی گردد از ویتنام گفت اما نامی از پایتخت این کشور به میان نیاورد. هانوی پایتخت ویتنام، قلب تپنده این کشور و اصلی ترین مقصد گردشگری ویتنام به شمار می رود. جمعیت زیاد و شلوغی بیش از حد هانوی خود یک جاذبه گردشگری دوست داشتنی برای گردشگرانی است که در تور ویتنام شرکت می نمایند.

وجود بازارهای سنتی یکی از جاذبه های اصلی هانوی و ویتنام است که می توانید سوغات ویتنام را از آنها بخرید. همچنین وجود معابد بودایی متعدد نیز از دیگر ویژگی های فرهنگی و تاریخی هانوی ویتنام به شمار می رود که می توانید از آنها بازدید کنید.

منبع: ققنوس
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 787

به "ویتنام، مقصد شگفت انگیز جنوب شرقی آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتنام، مقصد شگفت انگیز جنوب شرقی آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید