افزایش بهره وری و مدیریت آب ، رویکرد اصلی نجات دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم

به گزارش مجله مدیاپلیر، خبرگزاری خبرنگاران-مجری ملی و مسئول هماهنگ کننده طرح جامع ترویج وزارت جهادکشاورزی در حوضه دریاچه ارومیه گفت: افزایش بهره وری مصرف و مدیریت آب با به کارگیری آخرین یافته های ترویجی و علمی رویکرد اصلی در نجات دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم است.

افزایش بهره وری و مدیریت آب ، رویکرد اصلی نجات دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، مهندس محمد شریفی مقدم در کارگاه آموزشی و نشست ویژه تشریح ابعاد، اهداف و ماموریتهای طرح ارتقای بهره وری و کاهش مصرف آب در کشاورزی(بهکاشت) با موضوع طرح جامع ترویج وزارت جهادکشاورزی که در حاشیه نخستین رویداد کشاورزی دانش بنیان و نوآور ویژه حوضه دریاچه ارومیه برگزار شده بود درخصوص کارهای انجام گفته در حوضه دریاچه ارومیه، تعداد سایتهای موجود، تعداد بهره برداران، مساحت اراضی درگیر حوضه دریاچه و تمام موارد و موضوعات مربوط به حوضه را برای حاضرین تشریح نموده و گفت: برنامه سال آینده با دقت و انسجام بیشتری انجام خواهد گرفت.

وی با اهمیت جلوه دادن نقش مرکز تحقیقات و ترویج اظهار کرد: با توجه به کارهای شاخص انجام گرفته به وسیله محققان، در سال 1401 هماهنگی تنگاتنگی با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی خواهیم داشت.

مهندس شریفی مقدم با بیان اینکه 350 هزار کشاورز در سه استان حوضه آبریز دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی و کردستان فعالیت دارند گفت: توجه به اشتغال و معیشت این بخش با توجه به بهره وری آب کشاورزی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طرحهای ترویجی کشاورزی در زمینه احیای دریاچه ارومیه در سه فاز اجرایی شده است گفت: فاز اول با 12 میلیارد و 500 میلیون ریال در 25 سایت، فاز دوم با 10 میلیاردریال و فاز سوم نیز با 37 میلیاردریال در 35 کانون و 50 سایت اجرایی شده است.

مجری ملی ومسئول هماهنگ کننده طرح جامع ترویج وزارت جهادکشاورزی درحوضه دریاچه ارومیه اضافه کرد: فاز اول طرح احیای دریاچه ارومیه با بهره برداری ازطرح انتقال آب از سدکانی سیب به عنوان مهمترین پروژه روبه اتمام است.

وی گفت: گام دوم احیای دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم با شعار افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی در دست اجراست که باید کوشش و برنامه ریزیها حول این مورد باشد.

مهندس شریفی مقدم با اشاره به برگزاری نمایشگاه و رویداد کشاورزی دانش بنیان و نوآور حوضه دریاچه ارومیه ادامه داد: چهار طرح جامع زراعت، باغبانی، ترویج و آب و خاک در طول پنج سال گذشته تحت عنوان احیای دریاچه ارومیه به وسیله وزارت جهاد کشاورزی، اجرا شده است.

وی ارائه دستاورها و نتایج طرحهای جامع وزارت جهادکشاورزی در حوضه دریاچه ارومیه به وسیله سه استان حوزه آبریز در طول پنج سال اخیر، حضور کشاورزان پیشرو در حوزه اقدامات احیای دریاچه ارومیه، حضور ستاد احیا و شرکتهای فنی و مهندسی، مشاوره ای و طرف قرارداد طرح نجات دریاچه ارومیه و برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی را از محورهای برگزاری این رویداد اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1485

به "افزایش بهره وری و مدیریت آب ، رویکرد اصلی نجات دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بهره وری و مدیریت آب ، رویکرد اصلی نجات دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید