از گوشی تاشو گلکسی فولد 2 سامسونگ چه انتظاراتی داریم؟

به گزارش مجله مدیاپلیر، داستان نخستین گوشی تاشو سامسونگ یعنی گلکسی فولد فراز و نشیب های زیادی دارد. در سپتامبر 2018 این شرکت کره ای رسما به ساخت گوشی موردنظر اشاره کرد و بعد از حاشیه های مختلف بر سر نمایشگرهای آسیب دیده، بالاخره در سپتامبر 2019 روانه بازار شد. با وجود اصلاح برخی مسائل، نمایشگر این گوشی در برابر برخی آزمایش ها نتوانست دوام زیادی از خود نشان بدهد و به راحتی هم خط و خش بر روی آن ایجاد می شود. دقیقاً معلوم نیست که چه تعداد از این گوشی 1980 دلاری به فروش رسیده ولی برخی از آمارهای غیر رسمی حاکی از فروش حدودا نیم میلیون گلکسی فولد در بازار است.

از گوشی تاشو گلکسی فولد 2 سامسونگ چه انتظاراتی داریم؟

البته در این زمینه چندان نباید به سامسونگ سخت بگیریم زیرا بالاخره گلکسی فولد یکی از اولین گوشی های تاشو محسوب می شود و بنابراین وجود مسائل در چنین محصول نوآورانه ای طبیعی است. حالا سامسونگ برای گلکسی فولد 2 باید بتواند بسیاری از این مسائل را برطرف کند. در رابطه با این گوشی تا حالا شایعات زیادی منتشر شده که مثلا طبق یکی از آن ها، احتمالا این گوشی دارای دوربین سلفی زیر نمایشگر خواهد بود. در هر صورت در ادامه به ویژگی های موردنظر انتظار از گلکسی فولد 2 می پردازیم.

نمایشگر بیرونی بهتر

یکی از مهم ترین موارد آزاردهنده مربوط به گلکسی فولد، در ارتباط با نمایشگر بیرونی آن بود. این نمایشگر 4.6 اینچی با نسبت تصویر 21:9 هم کوچک محسوب می شود و هم قدبلند و به همین خاطر تجربه کاربری چندان مناسبی به ارمغان نمی آورد. رزولوشن 1680 در 720 آن مناسب است و به اندازه کافی روشن و شفاف به حساب می آید. از آنجایی که این نمایشگر قرار نیست به عنوان نمایشگر اصلی انجام وظیفه کند، همین مقدار رزولوشن کفایت می کند ولی با افزایش اندازه می تواند تجربه کاربری را بهبود ببخشد.

در ضمنً باید خاطرنشان کنیم به لطف قابلیت app Continuity کاربران می توانند کارهای اجرا شده در نمایشگر بیرونی را بدون دردسر به نمایشگر اصلی منتقل کنند و فرایند موردنظر را ادامه دهند. سامسونگ و گوگل با همکاری با یکدیگر API هایی توسعه داده اند تا نه فقط این موضوع امکان پذیر شود، بلکه حتی انتقال از یک حالت یا جهت گوشی به دیگری ممکن شود. چنین قابلیت هایی بسیار جذاب هستند، ولی در عمل نمایشگر بیرونی این گوشی فقط یک فضای بزرگ برای لاک اسکرین همیشه روشن محسوب می شود. سامسونگ باید با اعمال تغییرات مختلف کاری کند که کاربران تمایل بیشتری به استفاده از نمایشگر بیرونی پیدا کنند.

ضخامت کمتر

گلکسی فولد روی هم رفته گوشی ضخیم و سنگینی به حساب می آید. در هنگام بسته بودن، اندازه آن 160.9 در 62.8 در 15.7 میلی متر است و هنگام باز بودن اندازه آن به 160.9 در 117.9 در 6.9 میلی متر می رسد. در ضمنً نباید وزن 276 گرمی آن را از قلم بیندازیم که 100 گرم سنگین تر از بیشتر گوشی ها است. اگرچه وزن زیاد آن برای برخی از کاربران آزاردهنده محسوب می شود، ولی مشکل اصلی این گوشی برای بیشتر کاربران، بحث ضخامت زیاد این گوشی هنگام بسته بودن گلکسی فولد است. با حدود 16 میلی متر ضخامت، این گوشی در جیب کاربر ابعاد غول پیکری دارد.

بار دیگر باید خاطرنشان کنیم که بالاخره این گوشی نسل اول یک تکنولوژی جدید محسوب می شود و چنین محدودیت هایی کاملا طبیعی است. ولی در هر صورت انتظار داریم که برای ساخت گلکسی فولد 2 بخشی از این محدودیت ها برطرف شود. اگر سامسونگ بتواند ضخامت این گوشی در حالت بسته بودن را به میزان حتی 1 یا 2 میلی متر کاهش دهد و وزن آن را مقداری پایین بیاورد، این موضوع منجر به بهبود تجربه کاربری می شود. آیا سامسونگ می تواند چنین کاری انجام دهد؟ نمی دانیم ولی در هر صورت امیدواریم که قادر به انجام این کار باشد.

حذف بریدگی نمایشگر

در تصویر بالا یک بریدگی نمایشگر زشت و عجیبی را مشاهده می کنید که برای گلکسی فولد مورد استفاده قرار گرفته است. به همین خاطر برای گلکسی فولد 2 امیدواریم شاهد چنین مشخصه ای نباشیم. در دورانی که شرکت ها می خواستند حاشیه های نمایشگر را تا حد ممکن کاهش دهند، به ناچار برای تعبیه دوربین سلفی به بهره گیری از بریدگی نمایشگر روی آوردند. این بریدگی ها به شرکت ها اجازه می داد که در عین کاهش حاشیه ها بتوانند دوربین سلفی و سیستم تشخیص چهره را در بخشی از نمایشگر تعبیه کنند.

اما حالا بسیاری از گوشی های جدید به بهره گیری از نمایشگرهای حفره دار روی آورده اند. به همین خاطر امیدواریم که سامسونگ گلکسی فولد 2 مانند گلکسی Z Flip از نمایشگر حفره دار استفاده کند تا دیگر شاهد بریدگی نمایشگر بزرگی نباشیم.

دوام بیشتر

اگر به خاطر داشته باشید، گلکسی فولدهایی که برای کارشناسان و روزنامه نگاران ارسال شده بود دارای یک لایه محافظ نمایشگر بودند که بسیاری از آن ها فکر می کردند صرفا یک محافظ پلاستیکی معمولی است. اما با جدا کردن این بخش، نمایشگر دچار مشکل شد و علاوه بر این نباید مسائل مربوط به لولای این گوشی را از قلم بیندازیم.

به همین خاطر، سامسونگ با اعمال تغییرات بر چند بخش از جمله لولای این گوشی تلاش کرد که دوام آن را تا حد زیادی افزایش بدهد و حالا در برابر هزاران بار باز و بسته شدن دچار مشکل خاصی نمی شود. سامسونگ برای لولای گوشی تاشو گلکسی Z Flip هم بار دیگر از همین مکانیسم لولا ولی در ابعاد کوچک تر استفاده کرده است.

البته این تلاش ها باعث نشده که گلکسی فولد روی هم رفته به گوشی بسیار بادوامی بدل شود. حتی سامسونگ در مورد افتادن آن به زمین هم هشدار داده است و در مورد Z Flip هم شاهد تکرار چنین هشدارهایی هستیم. مهم ترین مشکل این گوشی، گرد و غبار است. در گوشی های تاشو قطعات متحرک زیادی وجود دارد و در ضمنً نباید خود نمایشگر انعطاف پذیر را از قلم بیندازیم که حساسیت زیادی دارد. به همین خاطر اگرچه سامسونگ برای لولا محافظ های مختلفی تعبیه کرده تا مانع ورود گرد و غبار شوند، اما در هر صورت نمی توان این خطر را نادیده گرفت.

البته می دانیم که فعلا نباید از گوشی های تاشو انتظار دوام بسیار زیادی داشته باشیم، ولی در هر صورت سامسونگ باید جدیدترین گوشی تاشو خود را طوری بسازد که کاربران برای استفاده روزمره از آن ها نگرانی چندانی نداشته باشند.

قیمت پایین تر

گلکسی فولد با قیمت هنگفت 1980 دلاری روانه بازار شد. تعداد اندکی از گوشی ها مانند هواوی میت ایکس 2400 دلاری قیمت بالاتری نسبت به این گوشی دارند. از جمله گوشی هایی که از لحاظ قیمت تا حدی به فولد نزدیک هستند، می توانیم به دو گوشی گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی Z Flip سامسونگ اشاره کنیم که هر دو حدودا 1400 دلار قیمت دارند. البته نباید انتظار قیمت بسیار پایین تری را برای گلکسی فولد 2 داشته باشیم ولی احتمالا قیمتی حدود 1600 دلار می تواند توجه تعداد بیشتری از کاربران را جلب کند.

تفاوت های انواع گوشی ها و گجت های تاشو

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 474

به "از گوشی تاشو گلکسی فولد 2 سامسونگ چه انتظاراتی داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از گوشی تاشو گلکسی فولد 2 سامسونگ چه انتظاراتی داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید