از سفر عمران خان به تهران تا آتش سوزی نوتردام

به گزارش مجله مدیاپلیر، در این بسته خبرری مهم ترین اخبار سیاست خارجی فروردین 1398 را خواهید خواند.

از سفر عمران خان به تهران تا آتش سوزی نوتردام

جهت دریافت خدمات خرید درب ضد حریق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش ، در این بسته خبری مهم ترین اخبار حوزه سیاسی خارجی را در فروردین 1398 خواهید خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عملیات تروریستی در جاده اوماره به گوادر که منجر به جانباختن 14 تن از نیرو های نظامی و امنیتی پاکستان شد را به شدت محکوم و با دولت، مردم و ارتش پاکستان ابراز همدردی کرد.

سید عباس موسوی همچنین تروریسم را پدیده شومی خواند که جز با همکاری همه جانبه کشور هایی که قربانی آن هستند از بین نخواهد رفت.

او همچنین اظهار کرد جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با دولت برادر و همسایه پاکستان در تمام عرصه های اطلاعاتی، امنیتی و عملیاتی برای مبارزه با تروریسم اعلام می کند.

بهرام قاسمی، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه و سفیر کشورمان در فرانسه وارد پاریس شد.

لازم به ذکر است، بهرام قاسمی پیش از انتخاب به عنوان سفیر کشورمان در پاریس از خرداد 1395 تا فروردین 1398 به عنوان سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه فعالیت می کرد.

عمران خان در ملاقات با مهدی هنردوست سفیر ایران در پاکستان در کاخ نخست وزیری در شهر اسلام آباد، از دعوت حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و فرصت فراهم شده برای بازدید از کشور دوست و برادر ایران، قدردانی کرد.

نخست وزیر پاکستان تاکید نمود که این کشور اهمیت فراوانی برای همسایگانش به ویژه جمهوری اسلامی ایران، که علائق و اشتراکات فراوانی با پاکستان دارند، قائل است.

او همچنین با حائز اهمیت دانستن سفر خود به تهران، نسبت به گسترش و تعمیق روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد.

سفیر کشورمان هم در این ملاقات نیز ضمن برشمردن موضوعات قابل بحث و زمینه های مختلف قابل طرح و گفتگو، در سفر 2 روزه نخست وزیر پاکستان، ابراز امیدواری کرد که ملاقات عمران خان به عنوان نخستین سفر رسمی او به ایران در مقام نخست وزیری، بتواند برای ارتقای روابط فی مابین مثمر ثمر باشد.

محمدجواد ظریف که به منظور گفت وگو و رایزنی با مقامات ترکیه، در فروردین ماه به این کشور سفر کرد و با همتای ترک خود ملاقات و گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه در این ملاقات ضمن تسلیت به خاطر خسارات جانی و مالی بر اثر وقوع سیل در کشورمان، اظهار داشت که ترکیه اولین کشوری بود که یاری های خود را ارسال کرد و آمادگی دارد یاری های بیشتری را به ایران ارسال کند.

وزیر خارجه ترکیه هم بار دیگر مخالفت خود را با تحریم های آمریکا علیه ایران اعلام و تاکید نمود بر مواضع خود در این زمینه ایستاده ایم و از برادرانمان در ایران حمایت می کنیم. خوشحالیم که سطح روابط دو کشور سطح بسیار خوبی است. ما نیازمند افزایش مبادلات تجاری و همکاری های مالی بیشتر با یکدیگر هستیم. ما در زمینه همکاری های امنیتی، مرزی و مقابله با تروریسم اهتمام جدی داریم.

شرکت راه آهن حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران به همراه چهار شرکت پشتیبانی حمل و نقل ریلی ایران با برپایی غرفه در نمایشگاه حمل و نقل بین المللی روسیه 2019 شرکت کردند.

در این نمایشگاه که به مدت دو روز 26 لغایت 28 فروردین ماه در مسکو دایر بود شرکت های حمل و نقلی از بیش از 20 کشور آخرین دستاورد ها و مزیت های حمل و نقلی خود را به نمایش می گذارند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که فروردین ماه در صدر هیاتی به دمشق سفر نموده بود، از سوی فیصل مقداد قائم مقام وزیر خارجه سوریه مورد استقبال نهاده شد.

ظریف و همراهان با حضور در زینبیه دمشق بارگاه حضرت زینب سلام الله علی ها را زیارت کردند.

حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در انگلیس در پیامی توئیتری نوشت: فروریختن بخشی از کلیسای ناتردام، نماد تاریخ و معماری پاریس و بنای تاریخی به عنوان نمادی از شاهکار ویکتور هوگو، باور نکردنی است. یک روز غم انگیز برای فرانسه و دوستداران هنر در سراسر دنیا شکل گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 380

به "از سفر عمران خان به تهران تا آتش سوزی نوتردام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سفر عمران خان به تهران تا آتش سوزی نوتردام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید