آیا انواع مختلف اقامتگاه ها یا انواع اقامت در سفر را می شناسید؟

به گزارش مجله مدیاپلیر، در این مطلب از انواع مختلف اقامتگاه ها در سفر برایتان گفته ایم، از انواع اقامت در سفر، از هتل های لوکس پنج ستاره تا چادرهای ساده با آسمانی با میلیون ها ستاره. در تمام سفرهای کاری ، تفریحی ، زیارتی و غیره اولین دغدغه گردشگران یا تجار و یا مردم اقامت است که بتوانند در جایی مناسب استراحت نموده و به آرامش لازم برسند . انواع اقامتگاه برای گردشگرانی که به کشور های گوناگون برای تماشا جاذبه های تماشای می روند وجود دارد که با توجه به نظر و بودجه ای که دارند آن ها را انخاب می نمایند . قبل از سفر بعد از رزرو بلیت باید به نکته مهم یعنی اقامتگاه توجه کرد و آن را رزرو کرد . در سفر اسکان گردشگران یعنی ماندن در جایی مناسب به مدت یک شب و یا بیشتر که این اقامت در خانه خودتان نبوده و باید جای مناسبی باشد زیرا در زمان بازگشت خاطره خوبی برای مسافران باقی نمی گذارد . این اقامتگاه باید خصوصیاتی چون امنیت (مسافران به راحتی در آن جا مانده و اشیای گران و یا مقرون به صرفه خود را با آرامش خاطر آنجا بذارند) ، رستوران ، خشکشویی ، از تمیزی نسبی برخوردار باشد را داشته. با توجه به موارد ذکر شده انواع مختلف اقامتگاه در نقاط مختلف وجود دارند که بر حسب احتیاج و بودجه گردشگران طبقه بندی می شوند . در اینجا به انواع اقامتگاه ها اشاره ای خواهیم داشت .

آیا انواع مختلف اقامتگاه ها یا انواع اقامت در سفر را می شناسید؟

خوابگاه

خوابگاه ها یکی از انواع مختلف اقامتگاه ست. در این خوابگاه ها اتاق های انفرادی و غیر انفرادی وجود دارد که دارای امکانات اندکی هستند مانند برخی از آن ها برای میهمانانشان غذای گرم سرو می نمایند . این اقامتگاه به طور کلی برای افرادی است که بودجه زیادی ندارند و یکی از نکات مثبتش این است که برای افراد مختلف محدودیت سنی وجود ندارد .

هتل

هتل های کی از انواع انواع مختلف اقامتگاه ست. هتل ها دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به خدماتی که ارائه می دهند هزینه متفائتی را از میهمانانشان می گیرند . این هتل ها رتبه بندی دارند یعنی دارای ستاره هستند و درصد رتبه خوبشان از روی ستاره ای که دارند تعیین می گردد . هرچه رتبه هتل ها بهتر باشد امکانات سرویس اتاق ، امکانات برای خانواده ها و ... ارتقاء پیدا می نماید .

هتل کپسولی

این هتل ها که همچون لانه های زنبور است و مورد استفاده برای یک نفر بوده جنس این اتاقک های یک نفره از فایبر گلاس یا پلاستیک است . در ابتدا این هتل های کپسولی که یکی از انواع اقامت در سفر است، نظریه اش در سال 1979 از ژاپن نشأت گرفته و در حال حاضر در چین و سنگاپور نیز برای میهمانان مورد استفاده قرار میگیرد . این هتل ها برای خواب بوده و دارای تلویزیون نیز هستند و بسیار ارزان ترین اقامتگاه هستند .

تخت خواب و صبحانه (Bed and Breakfast)

این نوع اقامتگاه که یکی از انواع اقامت در سفر است، همچون هتل کپسولی بوده تا میزان ای اما در غرب رواج دارد به خصوص در آمریکا روش کار این نوع اقامتگاه ها کرایه دادن اتاق های خانه های مردم عادی آمریکایی که ممکن است به طور مثال فرزندشان ازدواج نموده اند و خالی بوده که آن اتاق ها را اجاره می دهند . این اتاق ها بسیار ارزان است و می توان گفت همچون هتل می باشد که امکانات مشابه هتل هم نیز ارائه می دهند از این امکانات می توان به سرو صبحانه اشاره نمود که این امکان برایتان وجود دارد تا در صورت دلخواه در کنار اعضای خانه نشسته و با آن ها صحبت کنید .

متل

متل که از هتل ها ارزان تر است و یکی از انواع اقامت در سفر، در لغت از ترکیب دو کلمه موتور و هتل برای افراد و مسافران موتوری تشکیل شده که دارای فضای وسیع بوده که برای پارکینگ بسیار بزرگی به وجود آمده است . این متل ها از اتاق های دیوار به دیوار تشکیل شده اند .

مهمانسرا

مهمانسرا که یکی از انواع اقامت در سفر است، در کشور های مختلف از لحاظ لغوی معناهای متفاوتی دارد که به همان نسبت استفاده می گردد از این تعبیر ها در کشور های مختلف می توان به حالت یک اتاق مانندی که مالک در کنار مهمانسرایش اقامت دارد ، خانه های اجاره ای که به طور تمام و کمال در اختیار مسافران قرار داده می گردد ، مهمانسرا ارزان شده هتل ها و با کمی تشابه ظاهری و یا در برخی دیگر نقاط به معنای تخت خواب و صبحانه ، کاروانسرا و در نهایت خوابگاه اشاره نمود .

استراحتگاه

استراحتگاه ها یکی از انواع مختلف اقامتگاه ها و انواع اقامت در سفر است، مناسب برای افرادی ست که هدفشان از محل اقامت، استراحت کامل و برطرف خستگی است که امکاناتی چون استخر، زمین بازی گلف، میدان تنیس و غیره را در اختیارشان می گذارند. این اقامتگاه ها معمولا در کنار ساحل، صحرا، پارک جنگلی، منطقه ها اسکی و ... وجود دارد که به گونه ای منطقه ها توریستی محسوب می شوند و دارای وسعت بسیار زیادی می باشند به گونه ای که ممکن است به میزان هکتار برسد .

ویلاهای مشترک

این نوع اقامتگاه از نظر مالی بین چند نفر تقسیم شده و اجاره یا خریداری می گردد که حق استفاده کامل در طول دوره اجاره را از این نوع املاک دارند و با توجه به توافق میان خودشان در طول سال از ملک اجاره شده بهره ببرند و موظف هستند در طول دوره اجاره شده به درستی و کامل از ملک نگه داری نمایند .

تبادل توریست

اگر برای سفر بودجه مناسب را ندارید برترین گزینه و ارزانترین راه برای اقامت در سفر تماس با سازمان یا نهاد مربوطه است که در کشور ها فعالیت می نمایند . وظیفه این سازمان ها تماس گرفتن با اشخاص مربوط بومی برای اقامت افراد مسافر در ملکشان است که شما با آرامش خاطر مطمئن هستید که در زمانی که به کشور رفتید محلی برای اقامت دارید .

کاروان

کاروان برای افرادی است که می خواهند سفر نمایند و محل اقامتشان نزدیکک به خودشان باشد . این کاروان ها اتاقک هایی هستند که از طریق نقلیه متصل شده و هرجا بروید می توانید محل اقامتتان را با خود ببرید این اتاقک های کوچک دارای تمامی لوازم مورد احتیاج هستند و سایز متفاوتی دارند که با توجه به تعداد نفرات برای سفر می توانید کاروانسرا سایز متفاوت بهره ببرید .

چادر

چادر برای اقامت هایی است که تمام لوازم مورد احتیاجتان از جمله کیسه خواب ، غذا و غیره را در کوله های مخصوصتان گذاشته اید و راهی سفر شده اید . این نوع سفر ها بیشتر مورد پسند جوانان است که در پی ماجراجویی بوده و هرجا احساس خستگی نمایند چادرشان را برای اقامت بر پا می نمایند .

کلبه / ویلا

کلبه های یا ویلاهای جنگلی و ییلاقی یکی از انواع مختلف اقامتگاه ست که هواداران بسیاری هم دارد. این نوع از اقامتگاه ها که دارای امکانات رفاهی بیشتری هستند و می توان تعداد نفرات بیشتری در آنن ها اقامت داشته باشند بسیار برای افرادی که از شلوغی می خواهند دور باشند مناسب بوده . این کلبه ها و یا ویلا ها گاهی برای 4 نفر هم گنجایش دارند و دارای امکاناتی چون آشپزخانه ، ناهار خوری ، اتاق خواب ها و ... هستند .

مراتع و مزرعه ها

اگر در کشور هایی مانند آمریکا برای اقامتتان در پی حس نوستالژیک هستید و می خواهید حس دوران قدیم را تجربه کنید اقامتگاه های مراتع و مزارع برترین گزیه هستند اما به صورت فصلی مورد استفاده قرار می گیرند . این مزارع امکان اسب سواری را به شما می دهند و حتی اگر مایل به گشت و گذار در جنگل ها باشید به یاری یک راهنما به راحتی می توانید از زیبایی ها لذت ببرید .

اجاره

اجاره کردن یکی از انواع مختلف اقامتگاه های ارزان در سفر است. اگر به صورت دسته جمعی سفر می کنید یکی از راه های ارزان برای اقامت کوتاه مدت می تواند اجاره ویلا و یا آپارتمان باشد زیرا این افراد مایل هستند گروهی اقامت نمایند .

اقامت در منزل

یکی دیگر از انوع اقامت در سفر، اقامت در منزل است که می توان هم پول پرداخت کرد و یا رایگان اقامت داشت البته اگر بخواهید به صورت رایگان اقامت داشته باشید باید بخشی از کار های خانه مانند باغبانی ، نظافت ، نگهداری از حیوان خانگی و یا .... را به عهده بگیرید . همینطور برای طول مدت اقامتتان باید با صاحب خانه به توافق برسید .

هتل های خاص

هتل های خاص یکی از انواع مختلف اقامتگاه ست. در نهایت برخی از هتل های خاصی برای اقامت وجود دارند که شرایط خاص داشته مانند هتل های زیر دریا ، غارها ، بالای درختان و یا جزایر خاص که می تواند بسیار برای توریستان تجربه خاطره انگیز و منحصر به فردی باشد. به طور کلی صنعت توریستی مدام در حال تغییر است و اقامتگاه های گوناگونی برای مسافران درست می گردد . اقامتگاه ها مهم ترین گزینه در سفر به شمار می رود که باید به آن اهمیت داد .

منبع: همگردی
انتشار: 20 دی 1401 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1707

به "آیا انواع مختلف اقامتگاه ها یا انواع اقامت در سفر را می شناسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا انواع مختلف اقامتگاه ها یا انواع اقامت در سفر را می شناسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید