آواتار: آخرین باد افزار؛ هر آنچه از سریال لایو اکشن تازه نتفلیکس می دانیم

به گزارش مجله مدیاپلیر، آواتار: آخرین باد افزار سریالی نوجوانانه است که داستان آنگ، پسری 12 ساله را دنبال می نماید که کلید نجات دنیا است. در طول این ماجراجویی، دوستان دیگری مانند کاتارا و سوکا نیز با او همراه می شوند و آن ها قبیله آب و پادشاهی زمین را از سلطنت ملت آتش آزاد می نمایند. این سریال پرطرفدار نیکلودئون قبلا یک بار به صورت لایو اکشن پخش شده بود اما این موضوع مانع از آن نمی گردد که نتفلیکس آن را بازسازی نکند.

آواتار: آخرین باد افزار؛ هر آنچه از سریال لایو اکشن تازه نتفلیکس می دانیم

این سریال اقتباسی نتفلیکس از سال 2018 در حال توسعه است و اکنون، پس از سه سال، همه چیز بیشتر توسعه یافته است. در حال حاضر اطلاعات بیشتری درباره این پروژه و آن چه که باید از آن انتظار داشته باشیم، در دسترس است که با هم آن ها را مرور می کنیم.

داستان

در جهانی آواتار: آخرین باد افزار، مردم در یکی از این چهار ملت متولد می شوند: قبیله آب، پادشاهی زمین، کوچ گران هوا و ملت آتش. بسته به این که عضو کدام ملت هستید، ممکن است توانایی خاصی داشته باشید و ارزش ها و عناصر ملت خود را بر طبق خواست و اراده خود معین کنید. فقط آواتار است که می تواند بر هر چهار عنصر اصلی تسلط یابد، زیرا او به عنوان پل بین انسان ها و جهان ارواح عمل می نماید.

ملت آتش به جنگ با بقیه جهان می رود و آنگ، آواتار فعلی، باید در سراسر جهان سفر کند تا قبل از این که خیلی دیر گردد، بر هر چهار عنصر تسلط پیدا کند. آنگ باید متحدان نوی مانند کاتارا و سوکا را با خود همراه نماید و در عین حال از دشمنانی مانند شاهزاده زوکو نیز فرار کند.

نتفلیکس تلاشی برای اصلاح مواردی که خوب و به جا هستند ندارد. طرح اصلی سریال، ماجراجویی آنگ برای تبدیل شدن به یک آواتار واقعی را دنبال می نماید و در عین حال فضای بیشتری را برای توسعه شخصیت های مکمل و داستان های فرعی اختصاص می دهد که ممکن است در نسخه اصلی حذف شده باشند و از زمان اضافی پخش نتفلیکس، به نفع خود استفاده می نماید. مجموعه انیمیشنی اصلی یک برنامه استاندارد نیم ساعته بود و بسیاری از بینندگان آن را دوست داشتند اما می توانست از قسمت های طولانی تری بهره ببرد. به عنوان مثال، کاتارا و آنگ قدرت انحراف آب را خیلی سریع یاد می گیرند اما جا داشت تا این خط داستانی در بازه زمانی بیشتری روایت گردد. در اینجا، هر قسمت احتمالا حدود 40 دقیقه تا یک ساعت خواهد بود و شخصیت ها زمان بیشتری در اختیار دارند.

تاریخ انتشار

در حال حاضر، ما هیچ اطلاعاتی درباره تاریخ انتشار آواتار نداریم. با این حال، می دانیم که فراوری آن در نوامبر 2021 آغاز می گردد. بنابراین این سریال احتمالا در اواخر سال 2022 یا در سال 2023 در نتفلیکس عرضه خواهد شد.

آیا سازندگان اصلی نقشی در این پروژه دارند؟ زمانی که این سریال برای اولین بار در سال 2018 معرفی گردید، مایکل دانته دی مارتینو و برایان کونیتزکو، خالقان سریال اصلی آواتار: آخرین باد افزار، به عنوان تهیه نمایندگان این مجموعه اقتباسی نتفلیکس تعیین شدند. این دو تقریبا هیچ دخالتی در اقتباس سینمایی سال 2010 نداشتند. بنابراین هواداران هیجان زده بودند که بالاخره یک سریال آواتار لایو اکشن مناسب، با حضور سازندگان اصلی در راس کار، ساخته خواهد شد.

در طی فرآیند معرفی سریال، ملیسا کاب، نایب رئیس بخش تفریح بچه ها در نتفلیکس، گفت: ما متعهد هستیم تا دیدگاه برایان و مایک را برای این بازخوانی ارج بنهیم و خوشحالیم که از حضور آن ها برای ساخت یک مجموعه لایو اکشن بهره می بریم و جهانی حماسی و جادویی آنگ را برای مخاطبان جهانی نتفلیکس به نمایش می گذاریم.

اما همواره همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود و در سال 2020، مایک و برایان پروژه را ترک کردند و سریال را در هاله ای از ابهام گذاشتند تا این که نتفلیکس یک تهیه نماینده نو پیدا کرد.

مایکل دانته دی مارتینو درباره جدایی آن ها صحبت کرد و گفت: زمانی که برایان و من در سال 2018 با این پروژه قرارداد امضا کردیم، به عنوان تهیه نماینده اجرایی استخدام شدیم. نتفلیکس در یک اعلامیه گفت که متعهد است تا به دیدگاه ما برای این بازخوانی احترام بگذارد و از ما در ساخت سریال حمایت کند و ما هم بیان کردیم که چقدر از فرصتی که در راس آن قرار داریم هیجان زده ایم. متاسفانه همه چیز آنطور که ما انتظار داشتیم پیش نرفت.

دی مارتینو در ادامه اضافه کرد: فهمیدم که نمی توانم جهت ساخت سریال را کنترل کنم اما می توانم نحوه واکنشم را کنترل کنم. بنابراین تصمیم به ترک پروژه گرفتم. این سخت ترین تصمیمی بود که تا به حال در حرفه ام گرفته ام و مطمئنا انتخابی نبود که آن را بی اهمیت تلقی کنم اما برای رضایت خاطر و ثبات افکارم لازم بود.

برایان کونیتزکو در بیانیه ای جداگانه گفت: اگرچه من با افراد بزرگی، چه در تیم نتفلیکس و چه در تیم توسعه و فراوری کوچک خودمان، کار کردم اما مدیریت کلی پروژه فضایی را ایجاد کرد که احساس می کردم محیطی منفی و زننده است.

این برای ما ساده نبود که همان چیزی را که میخواهیم در اختیار نداشته باشیم. من و مایک افرادی اجتماعی و دوستدار کار گروهی هستیم. ما نیازی نداشتیم که همه ایده ها از خودمان ریشه بگیرند. تا زمانی که احساس می کردیم این ایده ها با روح و یکپارچگی آواتار مطابقت دارند، با خوشحالی از آن ها استقبال می کردیم. با این حال، در نهایت به این باور رسیدیم که نمی توانیم آن طور که باید و شاید، جهت سریال را معین کنیم.

تیم سازنده نو

نتفلیکس دقیقا یک سال بعد از آن روز، از ادامه فرایند فراوری آواتار: آخرین باد افزار اطلاع داد. آلبرت کیم اکنون به عنوان تهیه نماینده اجرایی اصلی و نویسنده سریال فعالیت می نماید. دان لین و لیندسی لیبراتوره، روزان لیانگ و مایکل گوی، دیگر تهیه نمایندگان سریال خواهند بود.

کیم پس از انتشار خبر مشارکتش، متنی برای هواداران منتشر کرد و گفت: فرمت نتفلیکس به ما این امکان را می دهد تا داستانی را که در ابتدا در قسمت های نیم ساعته به عنوان یک داستان سریالی، روایت می شد، دوباره به شکلی گسترده تر بازسازی کنیم. این بدان معناست که نکات و خطوط داستانی محبوب نسخه اصلی، فضای بیشتری خواهند داشت و شاخ و برگ پیدا می نمایند.

کیم بعلاوه به هواداران اطمینان داد که آن ها تغییرات بی معنی در شخصیت ها ایجاد نخواهند کرد و به داستان منبع، وفادار خواهند بود. او ادامه داد: من می دانم که چه کاری را نباید انجام داد. من نمی خواهم همه چیز را تغییر دهم. من نمی خواهم داستان را مدرن کنم یا آن را بپیچانم تا با قالب امروزی مطابقت داشته باشد. آنگ قرار نیست یک ضدقهرمان سرسخت باشد. کاتارا قرار نیست به شخصیتی در سایه تبدیل گردد.

تیم نو این پروژه این سریال انیمیشنی را در یک بستر لایو اکشن کپی نمی نماید، بلکه در عوض، همه عناصر مجموعه اصلی را توسعه می دهد. کیم اضافه کرد: امیدوارم منظورم را اشتباه برداشت نکنید. ما جهان را توسعه خواهیم داد و هواداران قدیمی و کسانی که تازه با این داستان آشنا شده اند، شگفت زده خواهند شد اما در طول این فرآیند، اصالت کار را چه از لحاظ شخصیت ها و چه از لحاظ تاثیرات فرهنگی، حفظ نموده ایم. اصالت چیزی است که کار ما را چه در مقابل دوربین و چه در پشت آن، پیش می برد و به همین علت است که ما تیمی را گرد هم آورده ایم که شبیه هیچ تیمی نیست. این تیم، گروهی از هنرمندان با استعداد و پرشور هستند که شبانه روز کار می نمایند تا این داستان غنی و فوق العاده را به جهانی زیبای لایو اکشن بیاورند.

احتمالا هرگز نخواهیم فهمید که بین سازندگان اصلی و نتفلیکس چه اتفاقی افتاده است اما آن دو، پروژه را چندان مسالمت آمیز ترک نکردند. خوشبختانه هواداران همچنان آن ها را درگیر پروژه های استودیو آواتار خواهند دید که شاخه ای است که به تازگی در نیکلودئون تاسیس شده و قرار است ماجراجویی های انیمیشنی بیشتری را در جهان آواتار برای ما به ارمغان بیاورد.

تیم بازیگران

نتفلیکس در کنار تیم سازنده نو، بازیگران اصلی سریال آواتار: آخرین باد افزار را هم معرفی کرد. در حال حاضر، تنها تعداد معدودی از شخصیت ها به طور رسمی معرفی گردیده اند و با نزدیک تر شدن به آغاز فراوری، تعداد بیشتری از آن ها تعیین خواهند شد. گوردون کورمیر نقش آواتار آنگ، شخصیت اول این سریال را بر عهده خواهد داشت. او پسر 12 ساله ای است بار سنگینی بر دوش اوست. سختی ها و چالش های آنگ بی مقدار هستند. او آخرین باد افزار و تنها امید آزادی جهان است. کورمیر باید هم طبیعت و ذات بچه هاه و هم روح و قلب بزرگ آنگ را به تصویر بکشد.

کیاونتیو نیز در نقش کاتارا بازی خواهد نمود. کاتارا که از قبیله آب جنوبی می آید، یک فرد قوی و دلسوز است و به توانایی تیم آواتار در راستای ایجاد صلح در جهان ایمان کامل دارد.

نفر بعدی، یان اوسلی است که در نقش سوکا، برادر بزرگ تر کاتارا بازی خواهد نمود. سوکا در 16 سالگی، محافظ قبیله خود است و هر کاری که لازم باشد برای حفظ امنیت خواهرش انجام می دهد، حتی اگر مجبور باشد برای محافظت از او به دور جهان سفر کند. سوکا شوخ طبع و باهوش است و شما را شیفته خود می نماید.

دالاس لیو نیز به عنوان شاهزاده زوکو از ملت آتش، نقش آفرینی می نماید. زوکو وظیفه گرفتن آواتار پدرش، پروردگار آتش را بر عهده دارد. لیو که به عنوان مانع اصلی قهرمانان ما عمل می نماید، باید تفاوت های ظریفی را به نمایش بگذارد، زیرا او یک شرور است که بسته به موقعیتی که در آن واقع شده است، می تواند به یک قهرمان تبدیل گردد.

در نوامبر 2021 اعلام شد که دنیل دائه کیم در نقش لرد اوزای، رهبر ارتش های ملت آتش بازی خواهد نمود که می خواهد آواتار را بکشد تا کسی نتواند او را از تسلط بر جهان باز دارد.

اخیرا نیز سه بازیگر نو در 16 نوامبر معرفی گردیدند: پل سون هیونگ در نقش عمو آیرو، لیم کی سیو در نقش راهب گیاتسو و کن لیونگ در نقش فرمانده ژائو.

سریال لایو اکشن آواتار: آخرین باد افزار هم اکنون در مرحله پیش فراوری است.

منبع: collider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1443

به "آواتار: آخرین باد افزار؛ هر آنچه از سریال لایو اکشن تازه نتفلیکس می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آواتار: آخرین باد افزار؛ هر آنچه از سریال لایو اکشن تازه نتفلیکس می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید