آنکارا حامی صلح در افغانستان و عادی سازی روابط در خلیج فارس است

به گزارش مجله مدیاپلیر، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی صباح، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه طی سخنانی از حمایت آنکارا در مورد فرایند صلح افغانستان و عادی سازی روابط میان کشورهای عربی در منطقه خلیج فارس اطلاع داد.

آنکارا حامی صلح در افغانستان و عادی سازی روابط در خلیج فارس است

بر اساس این گزارش، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه که برای برگزاری نشستی سه جانبه با همتایان قطری و روسیه ای خود به دوحه، پایتخت قطر سفر نموده، همچنین در مورد مواردی همچون مساله سوریه و فرایند صلح در این کشور با همتایان خود به تبادل نظر پرداخت.

وی همچنین طی سخنانی مدعی شد که آنکارا از پیوستگی مرزهای سوریه، حمایت از شهفرایندان این کشور و مبارزه علیه تروریسم حمایت می نماید.

چاووش اوغلو که این سخنان را در جریان کنفرانس خبری مشترک خود با وزرای خارجه روسیه و قطر در دوحه مطرح می کرد، ضمن خبر دادن از مشورت با همتایان قطری و روس خود در مورد موضوع سوریه، گفت: جدا از هماهنگی هایی که با دولت بشار اسد در حال اجرا است، جامعه بین المللی باید به دنبال راه هایی برای همکاری با سوری ها باشد.

وی همچنین در بخش دیگری از این کنفرانس خبری، با اشاره به احتیاج کشورش به تأمین سامانه های دفاعی نظامی گفت: ما احتیاج به تأمین سامانه های دفاعی بیشتر داریم و ترکیه به عنوان یک کشور مستقل حق تأمین آنها را از منابع مختلف برای خود محفوظ می داند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه در پاسخ به سوالی در مورد مخالفت واشنگتن با خرید سامانه دفاعی اس - 400 توسط آنکارا اضافه نمود: اما هیچکس نباید ترکیه را به خاطر این اقدام مورد سرزنش و انتقاد قرار دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1041

به "آنکارا حامی صلح در افغانستان و عادی سازی روابط در خلیج فارس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا حامی صلح در افغانستان و عادی سازی روابط در خلیج فارس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید