25 سکه تاریخی در استان زنجان بازسازی شدند

به گزارش مجله مدیاپلیر، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، 25 سکه تاریخی در استان زنجان بازسازی شدند.

25 سکه تاریخی در استان زنجان بازسازی شدند

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

معاون میراث فرهنگی استان زنجان گفت: 4 عدد سکه نقره دوره عباسی، یک عدد سکه نقره دوره اشکانی و 20 عدد سکه فلوس دوره صفوی به دست کارشناسان حفاظت و بازسازی اشیای تاریخی، بازسازی، پاکسازی و تثبیت شد.

معاون میراث فرهنگی زنجان با بیان اینکه بازسازی اشیای تاریخی یکی از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان است، تاکید نمود: عملیات اجرا شده بر روی این سکه ها شامل پاک سازی سطحی و برطرف گرد و غبار، پاک سازی شیمیایی، مکانیکی و تثبیت است. بازسازی اشیای تاریخی در طول سال و به صورت مستمر انجام می گردد.

محمدپور توضیح داد: سکه های مذکور به دلیل ویژگی های فلز نقره در تمام سطوح خود، دارای رسوب و خوردگی های نقره بودند به همین دلیل بازسازی و پاکسازی آنها در دستور کار نهاده شد.

او با اشاره به اینکه اندازه و ظرافت این سکه ها عملیات حفاظت و بازسازی را حساس و سخت تر می کرد، اظهار کرد: 20 عدد سکه تاریخی پس از پاکسازی، تثبیت و بازسازی در ویترین موزه ذوالفقاری به معرض نمایش در می آیند.

معاون میراث فرهنگی زنجان اضافه نمود: در صورت درخواست مالکان اشیای تاریخی، امکان انجام اقدامات بازسازیی و حفاظتی برای این آثار در کارگاه های بازسازیی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فراهم است.

منبع: همگردی
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1206

به "25 سکه تاریخی در استان زنجان بازسازی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 سکه تاریخی در استان زنجان بازسازی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید