شرایط بحرانی اقتصاد فرانسه

به گزارش مجله مدیاپلیر، خبرنگاران- وزیر اقتصاد فرانسه پیش بینی کرد اقتصاد این کشور 11 درصد کوچک گردد.

شرایط بحرانی اقتصاد فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شین هوا، برونو لومر- وزیر دارایی فرانسه با اشاره به افزایش سریع شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از احتمال کوچک شدن 11 درصدی اقتصاد این کشور خبر داده که این رشد یک درصد پایین تر از برآورد قبلی دولت این کشور است.

پیش از این مرکز آمار فرانسه در گزارشی پیش بینی نموده بود اقتصاد این کشور تا انتها سال جاری 9 درصد کوچک گردد. به گفته این موسسه ریسک های ناشی از کرونا باعث شده است تا فعالیت های تجاری و اقتصادی با افت محسوسی روبرو گردد و بخش بزرگی از توان اقتصادی دولت به هزینه های درمانی تخصیص یابد. دولت فرانسه در برآوردی که حتی از مرکز آمار این کشور نیز بدبینانه تر است، پیش بینی نموده رشد اقتصادی سال جاری به منفی 11 درصد برسد.

لو مر سه ماهه چهارم سال را یک فصل سخت دانست که در آن شرایط اقتصادی این کشور ضعیف تر از حد معمول خواهد بود اما وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که عملکرد سال آینده به اندازه ای نیرومند باشد که بتواند عملکرد بد سال جاری را جبران کند.

متوسط نرخ رشد اقتصادی فرانسه در بازه زمانی 1949 تا 2019 معادل 0.78 درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سه ماهه سوم سال 1968 با هشت درصد و پایین ترین رشد ثبت شده نیز مربوط به سه ماهه دوم سال 1968 با منفی 5.3 درصد بوده است.

این اظهارات لومر مطابق با برآورد بانک مرکزی فرانسه است که در گزارشی از شرایط اقتصاد این کشور اعلام نموده بود بازگشت فعالیت ها به سطوح پیش از بحران دست کم دو سال به طول خواهد انجامید. طبق برآورد اجرا شده توسط این بانک اقتصاد فرانسه پیش از انکه در سال اینده به رشد 6.9 درصدی دست یابد، سال جاری 10.3 درصد کوچک خواهد شد که در صورت تحقق حتی از عملکرد اقتصاد این کشور در سال های جنگ جهانی دوم نیز بدتر خواهد بود.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 770

به "شرایط بحرانی اقتصاد فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط بحرانی اقتصاد فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید