ورود سه نقطه به زندگی شخصی طلبه ها

به گزارش مجله مدیاپلیر، مهدی شریفی نویسنده و مدیر موسسه فرهنگی، هنری عقیق در قم، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در قم، با اشاره به موضوع تازه ترین شماره از ماهنامه سه نقطه که به سبک زندگی طلاب اختصاص یافته است، گفت: امید مهدی نژاد، مدیرمسئول این نشریه گفت وگویی با من داشت و پیشنهاد کرد موضوع روحانیت را سوژه قرار دهیم. من گفتم کسی که بخواهد این موضوع را کار کند و افرادی که می خواهند بنویسند، باید از طلاب باشد که این فضای خاص و متفاوت را بشناسد.

ورود سه نقطه به زندگی شخصی طلبه ها

وی ادامه داد: اولین نکته ای که به آن رسیدیم، این بود که قرار شد در این پرونده جامعه روحانیت و زندگی طلبه ها را به مخاطب عمومی بشناسانیم و از شکل گیری یک فضای درون حوزوی پرهیز کنیم چون معتقدیم متأسفانه ابعاد و لایه های مختلف طلبگی و روحانیت خیلی ناقص و کاریکاتوروار به مخاطب عرضه شده است و عموماً دیالوگی بین مردم و آن ماهیت طلبگی شکل نگرفته و فقط نمودهای بیرونی حوزه و روحانیت با مردم روبرو داشته است که خیلی وقت ها سویه انتقادی هم داشته است.

شریفی توضیح داد: کمتر کسی از مردم عادی در خانواده و اقوام خود روحانی دارد و پیش آمده فکر کند طلبه ها چی هستند؟ چه می گردد که یک فرد طلبه می گردد؟ قدمت تاریخی حوزه علمی چقدر است؟ خیلی ها فکر می نمایند در زمان جمهوری اسلامی و 40 سال اخیر حوزه شکل گرفته و حواسشان نیست که قدمت تحصیلات علمی در ایران و سرزمین های اسلامی با حوزه بوده است.

دبیر آخرین پرونده ماهنامه سه نقطه با موضوع سبک زندگی طلبگی، یادآور شد: ما در این پرونده ابعاد مختلف این زیست را از لباس روحانیت، دایره واژگان، کتاب ها و درس ها، سبک زندگی تا سبک ازدواج را مورد توجه قرار دادیم تا تصویری از حوزه و روحانیت در فکر مخاطب ایجاد کنیم.

وی در سرانجام با اشاره به اینکه ماهیت مطالب این مجله در عین حال که یک واقعیت را آنالیز می نماید، یک نگاه طنازانه به همراه مقداری فانتزی است، گفت: برای این پرونده از نویسنده و طلاب یاری گرفتیم و افرادی که در این شماره اعم از آقا، خانم، شاعر، داستان نویس و مقاله نویس همه از بین طلاب انتخاب شدند.

یادآوری می گردد، ماهنامه سه نقطه متعلق به بخش خصوصی است و کوشش می نماید مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی ایران را با یک نگاه مکتوب، طنز و جدی به مخاطب ارائه کند و دو سال است که این فعالیت را انجام می دهد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1355

به "ورود سه نقطه به زندگی شخصی طلبه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سه نقطه به زندگی شخصی طلبه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید